Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 895

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2021-01-02 16:47
Antall innlegg: 4429

Jeg tenker sånn at de som er i risikogruppene med hensyn til alder og sykdommer vil som regel se på vaksinen som en redning; forståelig nok.
Så vi som ikke er i disse gruppene vil være mer avventende.
Nei, jeg er ikke redd for vaksinen, men ser selvfølgelig ikke noe poeng i å vaksinere meg uten grunn. Så jeg, og sikkert endel i samme aldersgruppe, venter for å se hvordan det blir med flokkimmunitet ettersom vaksineringen skrider fram. Jeg hadde definitivt vaksinert meg så fort som mulig hvis mine foreldre hadde vært på denne jord; og/eller hvis andre jeg omgås er i risikosonen.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2021-01-02 16:53
Antall innlegg: 4429

Hehe, mener risikogruppene.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-02 17:24
Antall innlegg: 6062

Regjeringens vaksineprosjekt er kriminelt, på grensen til det uærlige , er overskriften på dette innlegget:

resett.no/2020/12/28...vT AxUjs-oM
 
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger2021-01-02 17:36
Antall innlegg: 95

Uetisk, på grensen til kriminelt, skal det vel være, Aran.

Tja. Han har noen poenger, men jeg for min stoler fullt og helt på FHI og ser ingen grunn til å skulle nekte å ta vaksinen hvis det blir min tur.
 
Cygnus2021-01-02 19:04
Antall innlegg: 44845

Kjære Kvige - du skrev:
'....kommer det fra dama som har rundet 10.000 innlegg om Donald Trump her inne :)'

Jeg talte opp - og jeg hadde 101 innlegg om Trump, mens Aran hadde 109! Pussig, ikke sant!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2021-01-02 21:28
Antall innlegg: 4429

Kan hende jeg leder i Trump-innleggs-konkurrans en. Ja, det skulle ikke forundre meg...
 
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger2021-01-02 22:45
Antall innlegg: 95

Gratulerer nok en gang med å ikke ta poenget i det hele tatt, Cygnus :)
 
Cygnus2021-01-03 00:41
Antall innlegg: 44845

Akk ja, Kvige, tenk at du er så hard mot en stakkars gammel dame som antagelig ikke husker noen ting og slett ikke tar noen poeng. Er ikke det litt inhumant?
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-03 03:05
Antall innlegg: 6062

Bare 4 av 10 franskmenn vil ta vaksinen. Frykten for bivirkninger er stor.



www.dagsavisen.no/ny...-1 .1817658
 
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger2021-01-03 03:11
Antall innlegg: 669

Interessant.
Langt større vaksineskepsis i Frankrike enn i USA, altså.
I følge enkelte her inne så tyder vel det på at det er masser av høyreradikale i Frankrike, da :)
 
Cygnus2021-01-03 10:58
Antall innlegg: 44845

Det svimler for meg med supper og kviger og what not! Hvis de så nærmere etter og ikke bare hoppet til konklusjoner så ville de visst at de enkelte de refererer til simpelthen har referert til USA, hvor det faktisk er en (mye diskutert og undersøkt) sammenheng - som den samme enkelte ikke vet grunnen til eller forstår, egentlig, siden hen ikke er samfunnsviter eller bærer av samfunnsvitenskapelig kompetanse.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-03 21:56
Antall innlegg: 6062

Ryktene om covid-19 vaksinen begynner å spre seg. Stor andel av amerikanske helsearbeidere ønsker ikke vaksinere seg:

nypost.com/2021/01/0...8g Gvi1lRnY
 
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger2021-01-04 02:22
Antall innlegg: 669

Oi. Det var mange.
 
trymare2021-01-04 02:47
Antall innlegg: 871

Mange fæle mennesker blant amerikanske helsefagarbeidere. Hvis alle hadde vært mot vaksinen, hadde vi aldri kommet ut av denne pandemien. Heldigvis er de fleste oppegående nok til å ta vaksinen, rett og slett bry seg om andre enn bare seg selv. Egoister har vi mer enn nok av. Denne pandemien viser helt tydelig hvilke type mennesker som beriker dette samfunnet, og hvilke mennesker som gjør vondt verre. Rett og slett gode og fæle mennesker.

Slutt å tro på konspirasjonsteorier!!! Blir så provosert over hvorfor folk nekter å ta en vaksine i en pandemi. Egoister!!!
 
trymare2021-01-04 02:59
Antall innlegg: 871

Vet du hva, dette vaksinemotstandsgreiene gjør meg rett og slett arg. Trodde vi var kommet lengre i 2021. Vaksinemotstand er faktisk definert som en av de ti største truslene mot global folkehelse. kilde: snl.no/vaksinemotstand

Jeg kan forstå at folk i Fake News-landet USA er mot vaksinen, men i Norge? Da må det være noe alvorlig galt. Vaksinene som gis ut nå er testet masse, og godkjent internasjonalt. Nei vet du hva, jeg er glad det ikke er for mange vaksinemotstandere iblant oss, hvert fall ikke her i Norge. Nå er jeg jævla lei av å sitte hjemme på studenthybelen, begynner faktisk å gå på veggene. Om alle hadde nekta å ta koronavaksinen, hadde vi aldri kunne levd normalt igjen. Eventuelt bare latt viruset spre seg, så får de svakeste bare dø. Men det vil jeg ikke. Ikke vil jeg sitte her alene til evig tid heller. Derfor er det bra de fleste ikke er koronavaksinemotstandere slik Aran er. De fleste er fornuftige, tenker på andre enn seg selv, og bidrar for fellesskapet. Sånne folk gjør meg glad, gir meg en tro på menneskeheten.
 
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger2021-01-04 04:02
Antall innlegg: 669

Hvis du virkelig tror vi aldri kan leve normalt igjen uten en vaksine så skjønner jeg at du er så sint.
Men det er det ingen grunn til å tro.
Det vil nok ta lengre tid, men å se for seg at dette skal være et evigvarende virus er tøys.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-04 06:45
Antall innlegg: 6062

Her er noe av det jeg synes er negativt med den nye covid19-vaksinen:

1. Covid19-vaksinen har fått liten testtid , så vi kjenner ikke de lange langtidseffektene, dvs fra 5 mnd til f.eks. 10 år.

2. Den nye vaksineteknologien med å sette inn RNA til viruset inn i cellene og bare tro på at dette går bra med at bare antigenproduksjon skjer og ikke noe annet virker veldig skummelt for meg som har kunnskaper om det komplekse og det mangfoldige som foregår i en celle. Denne RNA-biten som går inn i cellene er en delstreng av virusets arvestoff og bare tanken på at dette skal inn i cellene i kroppen får meg til å svette alvorlig fordi jeg ser for meg så mange andre ting som kan skje og at dette først kan oppdages etter mange år.

(Den gamle vaksineteknologien gikk ut på å sprøyte inn i kroppen deler av viruset som forsvarscellene oppdager og dermed kan lage "nøkler" til, slik at forsvarscellene lettere og snarere oppdager en reell virusinfeksjon og får multiplisert seg slik at de lettere slår tilbake infeksjonen)

3. At de firmaene som står bak koronavaksinene har en stor økonomisk fordel med å få sin vaksine først på markedet. Dette kan bety at firmaene ikke bruker nok resurser på å kartlegge bivirkninger og/eller med vilje unngår å rapportere om bivirkninger.

4. Og så har vi fremdeles den gamle problematikken med at det i disse covid19 -vaksinene finnes tilsettingsstoffer som enkelte personer kan reagere negativt med på kort og lang sikt.

5. Politikernes kunnskapsløshet innen det medisinske området og hvordan legemiddelfirmaene påvirker systemet/politikerne og de offentlige ansatte hos helsemyndighetene. Ut av dette kan det komme mye som er ille.





 
Cygnus2021-01-04 17:12
Antall innlegg: 44845

Så hjelper blodtypen også, eller motsatt!
www.dagensmedisin.no...as mittede/
 
Ordspill no - Ikke medlem lenger2021-01-04 19:43
Antall innlegg: 116

Slettet en haug med innlegg her.

Det bør være unødvendig for oss å måtte gå inn på denne måten fordi folk som hevder seg å være voksne og ansvarlige ikke klarer å la være å stemple andre som dumme og/eller feite. Men, der er vi altså.

Vi viser igjen til forumreglene våre, og dersom folk ikke klarer å forholde seg til disse helt enkle og tydelige kjørereglene for forumet vårt, så får de finne seg andre nettsider.


Og en siste liten oppfordring : Det må kunne gå an å bla forbi tråder uten å gang på gang, igjen og igjen, måtte fortelle verden hvor lei akkurat DU er av hva andre skriver om et emne.

 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-04 19:48
Antall innlegg: 6062

Kan for øvrig fortelle at lederen i Norges Miljøvernforbund som jeg er FB-venn med likte innlegget jeg skrev ovenfor på FB og han da skrev at han ville vente og se angående denne covid-19 vaksinen.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?