Spillrom
Sjiraffen | 14 |
Krokodillen | 3 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 17 |
Mobilspill
Pågående | 8 782 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-11-30 16:25 | |
![]() | Jau! God tur videre, Cygnus. | |
Cygnus | 2015-11-30 17:31 | |
![]() | At jeg ikke kan lære!!! Får se hva heg får sydd sammen fra mine reiser! | |
Cygnus | 2015-12-01 00:33 | |
![]() | Vi skal svømme til en by, en hovedstad - som vanlig - som spilte en stor rolle i etableringen av ett rike på bekosting av - selvsagt - andre riker og andre folk. I grunnnen har mange folk og armeer vært her og hatt og tatt eller forsøkt å ta makten. Byen er stor og landet er lite - assosiert med et par hav og mye vann. By og land har ganske like navn. Og - den store nyskapingen som ble laget her, har vært veldig bra, men mange strøk med i prosessen. | |
Cygnus | 2015-12-01 08:57 | |
![]() | Et klesplagg er oppkalt etter landet. | |
Cygnus | 2015-12-01 11:05 | |
![]() | Forøvrig glemte jeg nevne at landet byen vår er en så stor del av, var en gang del av et naboland. | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-12-01 18:13 | |
![]() | En besnærende oppgave, men jeg tenker fortsatt. | |
trud | 2015-12-01 18:50 | |
![]() | Bermudas | |
Cygnus | 2015-12-01 19:29 | |
![]() | Nei, dette landet er ikke en øy, skjønt det har hav på to sider. Stormakter av ymse sorter har vel alltid hatt interesser her av forskjellige grunner, men én stormakt invaderte egenntlig landet for å bli kvitt diktatoren - det klarte de! Gamlebyen i vår by er en World heritage! | |
Egentia | 2015-12-01 20:02 | |
![]() | Tenkte på Panama City igjen, men kan ikke finne at gamlebyen er World Heritage site... tenke tenke | |
Cygnus | 2015-12-01 20:10 | |
![]() | Jo det mener jeg å huske at den er, du er fremme ved målet, Egentia! Diktatoren var Noriega! Gleder meg til din neste utfart!! | |
Cygnus | 2015-12-01 20:12 | |
![]() | Det er litt forvirring her, det er den opprinnelige byen(restene derav) som er Herotage site, mens den nåværende eldste bydelen er litt unna den - og den kalles gammelbyen den og! | |
Egentia | 2015-12-01 20:33 | |
![]() | OK - vi skal langt avgårde, til en vakker liten by, by og by - kanskje mer et tettsted. Den er kjent og hele stedet er på verdens-arv listen. Stedet har en lang og brokete historie, og ligger av og til landfast men regnes som en øy. Det går bro over til den lille byen, og det er ikke lov å kjøre her. Stedet ble bygget mellom det 11. og 16. år hundrede som en bastion mot en erkefiende. Men det ble ikke bygget som et forsvarsverk - og viser verden praktfull middelalderarkitektur. Mye besøkt turistattraksjon i dag. | |
HeleneHP - Ikke medlem lenger | 2015-12-02 14:55 | |
![]() | Er vi på Mont Saint-Michel i Frankrike? | |
Egentia | 2015-12-02 19:35 | |
![]() | Det er vi HelenHP ! Gleder meg til ny oppgave..kjekkere å løse enn lage ? | |
Cygnus | 2015-12-03 12:37 | |
![]() | Håper ikke Helene har glemt oss! | |
HeleneHP - Ikke medlem lenger | 2015-12-03 13:19 | |
![]() | Neida :) Jeg vil ta oss med til et flott utkikkspunkt som ligger rett over landets mest kjente by, over 1000 m.o.h. Man kan ta taubane opp til toppen her, og det er guidede turer langs fjellsidene med et fantastisk plante og dyreliv i åssidene. Vårt sted er del av en større nasjonalpark, og det flate partiet vi står på når vi ser utover byen her har gitt navn til både fjellet og nasjonalparken. Herfra ser vi også ut på en øy hvor en senere kjent statsleder har tilbragt mange år helt ufrivillig, og når man ser opp på fjellet vårt fra den samme øya er det lett å se hvordan fjellet fikk sitt navn. Vi er nesten så langt fra Norge som vi kan komme her, noe som gjør at man er temmelig alene som norsk turist i området her selv om byen er et kjent og populært reisemål. Så hva heter dette fjellet/utkikkspunktet som vi står på når vi ser ut over byen og havet her? | |
Cygnus | 2015-12-03 13:30 | |
![]() | Table mountain? | |
HeleneHP - Ikke medlem lenger | 2015-12-03 13:39 | |
![]() | Riktig :) En flott tur som kan anbefales på det varmeste. | |
Cygnus | 2015-12-03 14:03 | |
![]() | Ja det er en kjemoeinteressant by - og vakre omgivelser. Vel, får tenke litt nå - begynner å slippe opp for steder jeg selv har besøkt. Men tror jeg har en ide! | |
Cygnus | 2015-12-03 15:26 | |
![]() | I all hast: Vi skal til en liten by - bitteliten, men på en måte den største av sitt slag. Iallefall er den veldig viktig for landet den tilhører og den er administrasjonssenter i regionen. Byen ligger på en øy (som ikke er oppkalt etter en stor by i dette landet, skjønt det kunne kanskje noen tro) ved en fjord (hvis navn er ganske aktuelt på denne tid). Ganske fine - og til dels farlige - naturaspekter her. Selv om ett land har suverenitet her, har andre interesser vært til stede og er til stede på øya. | |