Spillrom
Sjiraffen | 11 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 808 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Emmas | 2016-01-23 23:38 | |
![]() | Da må det være et par Sonjaer, kanskje? Høvik og Hognestad og Høvik verk? | |
Niillas | 2016-01-23 23:52 | |
![]() | Høvik - eller - Hevik som dei sa før - kjem av Høyvik - ei vik med høy. Du har sjølvsagt kome fram til rett plass, Emmas. God tur vidare. | |
Emmas | 2016-01-23 23:55 | |
![]() | Det er jo virkelig en tilfredsstillelse å komme fram! Tror jeg lister meg inn på Høvikodden og tar natta der, så skal jeg se om det dukker opp et nytt reisemål i mine drømmer :-) | |
Emmas | 2016-01-24 11:35 | |
![]() | Jeg våknet tidlig og begynte å gå til vårt neste sted. Det er allerede langt på dag, så det var nok litt lengre å gå enn jeg hadde beregnet :-) Jeg har havnet et sted som en gang var ei øy, men i dag er landfast. Menneskeskapt og villet. En hører om stedet først som en gård under "kronen". Siden har det vært pensjonatskole for gutter på gården, og helst for de med velbeslåtte foreldre. Senere har det vært høvleri. Etterhvert ble områder lagt ut til hytter. En som etterhvert kjøpte gården fikk en etterkommer som skapte noe her ute som de aller fleste av oss har gledet oss over, vil jeg tro. Det har visst blitt en eksport"artikkel" også. I kjølvannet og sånn litt etterhvert har det dratt med seg en gedigen krangel. Ikke helt sikker på om den er endelig løst pr. i dag. Om sommeren kan badeglade ta bussen hit fra stikk motsatt kant av byen, uten å bytte buss. Her kan en bedrive båtliv mellom øyer og holmer. Her kan du nok også finne boliger i de høyere prisklasser. Det har sikkert ikke blitt mindre attraktivt å bo her etter at en stor og støyende arbeidsplass ble nedlagt for noen år tilbake. Velkommen til: | |
Cygnus | 2016-01-24 11:42 | |
![]() | Det er vel litt fart i navnet på stedet ditt, emmas, eller??? ;) | |
Emmas | 2016-01-24 13:23 | |
![]() | Ja, det er vel det, men en vet visst ikke helt om det kommer av det, eller noe annet som heller var til hinder... | |
Cygnus | 2016-01-24 13:48 | |
![]() | stadnamnleksikonet mener din mening er den riktige, emmas! | |
Emmas | 2016-01-24 14:30 | |
![]() | Kom igjen, Cygnus, hvor er vi? | |
Cygnus | 2016-01-24 16:34 | |
![]() | Hadde håpet noen ville si det! Men altså Snarøya! Nå skal jeg tenke litt, så kommer ny oppgave i løpet av dagen! | |
Emmas | 2016-01-24 16:53 | |
![]() | Ivo Caprino - Fornebu. Snar kan bety kratt. En tolkning av navnet var visst også at det var snart å komme seg over isen mot Oslo. Men god tur, Cygnus! Gleder meg til ny nøtt :-) | |
Cygnus | 2016-01-24 18:03 | |
![]() | Ja det er som sagt krattmeningen stadnavnleksikonet går for, og det virker vel mer sannsynlig også. Her kommer en gåte: Svømme kan vi ikke, men derimot fly – ganske høyt må vi - til en by jeg må si er en av de mest interessante byene jeg har vært i. Den er ikke blant de eldste i verden, ei heller blant de største (skjønt i norsk sammenheng er den jo stor! Antar den er landets neststørste ). Antagelig er byen mest kjent på grunn av en av sine tidligere innbyggere. Faktisk er en film om den personen gitt byens navn. Byen er også verdenskjent fordi en har gjort massive sosiale og andre endringer over en ganske kort periode – deriblant introdusert en slags teknologisk nyvinning som er enestående i verden og som nettopp har sosiale virkninger av positiv natur. Selv om byen absolutt er multikulturell, er det offisielle språket et språk som ikke var det opprinnelige i området, men som er et ganske så globalt språk. Til slutt, som en liten morsom parentes– sannelig har en en slags ’Vigelandspark’ der!! | |
Emmas | 2016-01-25 20:30 | |
![]() | Er vi i Sør-Amerika et eller annet sted? | |
Cygnus | 2016-01-25 20:35 | |
![]() | Det er vi! | |
Cygnus | 2016-01-25 20:42 | |
![]() | Elv ved byen har samme navn som byen. Synd at antagelig den eneste verdensberømte person herfra var en kjempeskurk! | |
Cygnus | 2016-01-25 22:18 | |
![]() | Og skurken har blitt portrettert i diverse filmer/serier - noen ganske aktuelle. | |
Kleerance | 2016-01-26 00:19 | |
![]() | Medellin? | |
Cygnus | 2016-01-26 01:16 | |
![]() | Ja! Skurken er Escobar. | |
Cygnus | 2016-01-26 11:38 | |
![]() | 'Vigelandsparken' er Botero Plaza hvor 20-30 av Boteros skulpturer står - svære fantastiske kropper. Teknisk nybinning: diger rulletrapp som frakter en oppover til andre bydeler fra sentrum - dessuten noen slags 'gondoler' som frakter deg luftveien. Hvor tar du oss med nå, tro, Kleerance? | |
Cygnus | 2016-01-26 20:28 | |
![]() | Lurer på om Kleerance er klar over at han skal lage ny oppgave? | |
Niillas | 2016-01-26 21:10 | |
![]() | Kanskje du kan skrive ei melding til han? | |