Spillrom
Sjiraffen | 14 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 14 |
Mobilspill
Pågående | 8 808 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2016-05-23 00:06 | |
![]() | Jeg tror fordundre meg du er i Durban, jeg! | |
CaB | 2016-05-23 00:07 | |
![]() | ja, det stemmer Erik. Bydelen er Beverly Hills og fjellkjeden/nasjonalparke n er Drakenberg. | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2016-05-23 00:32 | |
![]() | Ha! Jeg har nemlig besøkt byen tidligere. (Her i tråden, riktignok...) Ny oppgave følger i morgen ettermiddag. Nå er det natta! | |
CaB | 2016-05-23 04:32 | |
![]() | Aha, sånn går det når jeg ikke har oversikt over hvor dere har vært hen:) | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2016-05-23 15:40 | |
![]() | DET er det nok ingen som har :) For vi har nok vært mange hundre byer og steder etterhvert her inne, så noen "repriser" blir det alltids. Vel, vel. Vi lar oss friste av det deilige badevannet her i Durban, og kaster oss ut i det våte element nok en gang. Vi svømmer østover, litt syd, og så et godt stykke øst igjen, før vi svinger nordover igjen mot vår endelige destinasjon. Vi ender i en ganske stor kystby. Ingen millionby, men stor nok i norsk målestokk. Og akkurat som i Durban, så har det også her vært norsk innvandring. Hovedsaklig i tiden etter 2.verdenskrig. Byen ble grunnlagt på midten av 1800-tallet, og ble tidlig en viktig havn for både fiske og transport, noe den fortsatt er. For endel år siden var det Verdensutstilling her, og to av de severdighetene som ble bygget til den er fortsatt i full drift. Det ene er et transportsystem som det kun finnes to andre av på hele kontinentet i ordinær drift. Det andre er et høyst gjenkjennelig landemerke, som kan ses fra praktisk talt hele byen og omegn. Noen vil kanskje også huske dette landemerket fra en legendarisk åpningsscene i en av 70-tallets mange "konspirasjons-thrillere" , en scene som forøvrig kunne vært snytt ut av nesa på Hitchcock. (Men som ikke er det, altså) Vår by har også en norsk vennskapsby, og felles for de er at det regner ganske mye på begge steder! | |
Cygnus | 2016-05-24 11:34 | |
![]() | Jeg ble bare helt svimmel av de retningsangivelsene dine - men lurer på om du kom deg opp til sør-europa et sted? | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2016-05-24 11:46 | |
![]() | Niks, fiks, barbatriks! Vi kan nok si at vi nesten er så langt fra Durban som man kan komme. (Tatt på røffe overslag og visualisering av kart fra hukommelsen.) Og "litt syd" i svømmeturen indikerer at vi svømmer nerrafor Australia før det lange strekket videre øst og nord. | |
auau | 2016-05-24 11:52 | |
![]() | Har du berget deg i land et sted på USAs vestkyst, eller? | |
CaB | 2016-05-24 13:33 | |
![]() | Jeg tror du er i Vancouver, Canada. | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2016-05-24 13:42 | |
![]() | Det tror ikke jeg. Men dere er i riktig del av verden! | |
auau | 2016-05-24 14:17 | |
![]() | Jeg leter fremdeles på vestkysten i USA, må bare finne sikre holdepunkter. Det aner meg at den norske, nedbørrike byen er Bergen, nemlig. | |
CaB | 2016-05-24 14:35 | |
![]() | Seattle? Med Space Needle, Bergen som vennskapsby, Nordic Heritage Museum og skandinavisk bosetning. no.wikipedia.org/wiki/Sea ttle | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2016-05-24 15:08 | |
![]() | Det er helt riktig, CaB. God tur videre! | |
CaB | 2016-05-24 16:24 | |
![]() | Da skal jeg koke ihop en oppgave senere i dag. | |
CaB | 2016-05-24 17:50 | |
![]() | Da reiser vi videre til et sted som nok er varmere enn stedet vi reiste fra. Ca 20% av landets befolkning bor her. Byen ble grunnlagt av en folkegruppe, og noen hundre år senere tok en folkegruppe fra en annen del av verden over makten her. Senere ble byen erobret av en mektig person fra et sted som er adskillig nærmere, og vedkommende leide ut byen til et land som ikke er så langt fra land nummer to som hadde herredømme. Den dag i dag lærer en del innbyggere i landet vårt språket som snakkes i landet som leide byen vår. Byen var en gang vakker, men har desverre blitt lagt i ruiner, over en lengre periode. De siste årene har byen blitt gjennoppbygd, og har blant annet fått ny flyplass. Kort tid etter at den ene uroligheten var over, sørget andre for å gjøre byen utrygg igjen. Selv om det går flyruter hit nå, blir turister frarådet å besøke byen. Så flertallet som besøker byen kommer nok hit på grunn av arbeidet sitt, grunnet eksport til andre land. | |
HeleneHP - Ikke medlem lenger | 2016-05-24 17:58 | |
![]() | Port-au-Prince, Haiti? | |
CaB | 2016-05-24 18:03 | |
![]() | Nei, vi er ikke på en øy. | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2016-05-24 18:37 | |
![]() | Lukter det kanskje litt av Afrika her? | |
CaB | 2016-05-24 19:30 | |
![]() | Ja, det stemmer at vi skal til Afrika. | |
CaB | 2016-05-24 20:25 | |
![]() | Jeg kan jo nevne at varer blir eksportert fra byen vår med skip. | |