Spillrom
Sjiraffen | 13 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 13 |
Mobilspill
Pågående | 8 808 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Aran - Ikke medlem lenger | 2021-02-16 19:39 | |
![]() | Bjørn Wirkola var en av våre barndoms helter her i grenda. Å hoppe etter Wirkola ble jo et kjent uttrykk som nordmenn flest vet hva betyr. Men jeg ble aldri noe skihopper. Det virket for tungvint å gå opp og ned denne 50 meters bakken som var 1 km unna heimen. Og bare få 1 hopp hvert 40.minutt. Og så måtte man ha hoppski. Det hadde jeg ikke lyst på. Men jeg kjøpte noen gamle hoppski, men brukte de nesten aldri. | |
auau | 2021-02-16 20:35 | |
![]() | Denne uka har jeg tett program, tro det eller ei. Kommer med en oppgave så raskt jeg kan. | |
Cygnus | 2021-02-16 20:40 | |
![]() | Apropos Wirkola - mange unge, som ikke vet hvem Wirkola er, tror det heter ‘å hoppe etter ruccola’! | |
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger | 2021-02-16 20:59 | |
![]() | Heller det enn å hoppe etter fallskjermen. (Ba-dim-tischhh...) | |
auau | 2021-02-17 18:32 | |
![]() | Føler emg omtrent som den som hopper etter fallskjermen, alså. Men her er jeg på banen: Fra Alta drar vi til ei stor øy i en stor innsjø. Funn etter fast bosetting i minst 4000 år. Gravhauger og andre fornminne. Frodig dyrkingsjord, over halvparten av øya er dyrket mark. Mange storgarder. Sommerstid preger vakre markblomster vegkanten. Bru til fastlandet. Smal, lysregulert for envegskjøring. Før bruforbindelsen, var det ferge fra nærmeste by om sommeren. Vinterstid isveg. Som en kuriositet kan nevnes at denne "nærmeste byen" fikk ganske stor spalteplass i avisene for et par år (litt usikker, byggverket står der enda) tilbake, et temmelig kostbart prosjekt som var ment til glede og forlystelse for byens borgere viste seg å være feilprosjektert og nærmest ubrukelig til formålet. Men hva heter øya? | |
Vannmann | 2021-02-17 18:40 | |
![]() | Helgøya? | |
auau | 2021-02-17 19:18 | |
![]() | Jada, Vannmann! Og "stupebrettet" på Hamarstranda fikk mye omtale, som mange husker. Lykke på turen videre! | |
Vannmann | 2021-02-19 20:36 | |
![]() | Da drar vi til en relativt liten by på den nordlige halvkule. Vår by hadde opprinnelig et annet navn, men fikk sitt nåværende i.f.m. innvilget bystatus på 1700-tallet. Byen ble raskt et viktig handelssentrum, og ble særlig kjent for en bestemt handelsvare, som inntil ganske nylig fortsatt ble eksportert i rikt monn herfra. Store deler av byen ble ødelagt under annen verdenskrig, faktisk nesten en tredjedel av alle bygninger som ble ødelagt totalt i dette landet ble ødelagt her. Kjent musikkfestival hører hjemme i vår by, hvis navn bringer tankene til et helt annet sted. | |
Cygnus | 2021-02-20 14:06 | |
![]() | Er byen i Skandinavia? | |
auau | 2021-02-20 14:55 | |
![]() | Kanskje til og med i Norge? | |
Vannmann | 2021-02-20 18:37 | |
![]() | Kanskje. | |
Cygnus | 2021-02-25 14:34 | |
![]() | Er byens nåværende navn oppkalt etter en konge? | |
Cygnus | 2021-02-25 23:18 | |
![]() | F eks en dansk-norsk konge? | |
Cygnus | 2021-02-27 23:38 | |
![]() | Vannmann? | |
Vannmann | 2021-02-28 11:38 | |
![]() | Jeg ser ikke helt vitsen i å svare på spørsmål som er så ledende at man like gjerne bare kan skrive navnet på byen vår. Er det fordi man ikke ønsker å lage ny oppgave selv, og håper at noen andre skal komme med svaret? | |
Cygnus | 2021-02-28 12:26 | |
![]() | Jeg ser faktisk ikke helt vitsen med å være så sur, men skjønner at du på arrig vis altså ikke ser noen annen grunn enn ‘latskap’ til å formulere seg litt sånn rart? Men nå får det være nok, jeg har virkelig prøvd lenge nok å være med på å holde denne tråden levende. | |
Vannmann | 2021-02-28 12:55 | |
![]() | Sur? Du, jeg sitter i solveggen og hygger meg med en kald pils og har noen spill gående på appen, jeg. Jeg bare undres over hvorfor du ikke vil si svaret når du så åpenbart har visst det hele veien her. | |
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger | 2021-02-28 19:15 | |
![]() | Veldig spesielt å hevde at man prøver å holde tråden levende når man samtidig nekter å svare på oppgavene. | |
Chiraff | 2021-02-28 21:48 | |
![]() | Fredrikstad MÅ det være! | |
Vannmann | 2021-02-28 22:56 | |
![]() | Jeg gidder ærlig talt ikke å fortsette med denne tråden når det enten bare er folk som nekter å svare, eller folk som skal kødde som er her. Det er bare tre byer i Norge som er oppkalt etter danskekonger, og det er helt åpenbart at kun én av disse passer med ledetrådene i oppgaveteksten. Kristiansund, med tidligere navn Fosen, bombingen av byen i 1940, klippfisk og Tahitifestivalen. | |