Spillrom
| Sjiraffen | 1 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 1 |
Mobilspill
| Pågående | 8 602 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Wireless | 2026-01-26 14:37 | |
![]() | Det er blitt såpass utrivelig her at jeg lover å holde meg unna for en tid. | |
| Chiraff | 2026-01-26 14:42 | |
![]() | Da drar vi en by på UNESCO’s verdensarvliste, etablert tidlig på 1900-tallet. Hadde opprinnelig et annet navn. | |
| Spar - Administrator | 2026-01-26 15:58 | |
![]() | I all verden, Chiraff! Det er opp til hver enkelt å definere oppgaven en vil bidra med. Det står ingen steder at en ikke kan lage oppgave med fokus på f.eks "størst". Meldinger som "vær vesentlig mer kreativ, (eller la vær!)." fra en deltaker til en annen, hører ikke hjemme i tråden! Vær heller åpen for ulike typer bidrag! Det er svært få som bidrar i tråden, skulle vel tro at alle som deltar er velkomne, eller hva? | |
| Chiraff | 2026-01-26 21:01 | |
![]() | Jeg tenkte å skrive «Ingen kommentar» MEN: Min filosofi er å si ifra om ting og tang til voksne mennesker, ikke holde inne med konstruktive meninger. Denne tråden er «steingammel», de aller fleste oppgaver her er veldig godt konstruerte tankespinn og for en som er en smule konservativ, håper jeg den kan bestå i en slik drakt. Men din kommentar sørger for at jeg skal holde meg taus her en stund (skal dog besvare forslag til løsning). Fortsatt God Kveld! | |
| Spar - Administrator | 2026-01-26 21:19 | |
![]() | Å si fra om ting og tang til voksne mennesker er bra. Som jeg gjorde til deg i forrige innlegget mitt. Høres ut som at vi er enige på det punktet? Men kaller du utsagnet ditt konstruktivt? " Se på tidligere quizer, vær vesentlig mer kreativ, (eller la vær!). Det kan du ikke mene. Gjentar budskapet mitt: "Det er opp til hver enkelt å definere oppgaven en vil bidra med. Det står ingen steder at en ikke kan lage oppgave med fokus på f.eks "størst"." Og "Vær heller åpen for ulike typer bidrag! Det er svært få som bidrar i tråden, skulle vel tro at alle som deltar er velkomne, eller hva?" . Så fint at du har tenkt å besvare forslag til løsning. Det er vel nettopp det + å lage oppgaver som er meningen.... Tenker at stort sett mer er det vel ikke å si om dette. God kveld, god kveld! | |
| auau | 2026-01-27 17:56 | |
![]() | Jeg synes det er greit at vi sier fra, jeg. Vi er ulike i tanker og meninger, slik er verden. Vi er voksne (jeg er iallfall "hønngammal") og vi har ymse erfaringer med oss. Vi fortsetter tråden og ønsket er at mange burde henge seg på. Jeg oppfordrer alle som er innom til å bli aktive! Til Sciraffs oppgave: Jeg foreslår Røros, skjønt Bergstaden er vel eldre enn fra 1900? | |
| Spar - Administrator | 2026-01-27 18:08 | |
![]() | Auau, tenker at de fleste er enige at det er greit å si fra, men det måten det blir gjort på. Tenkte du ville se den, eller hva? | |
| auau | 2026-01-27 18:37 | |
![]() | Jada, jeg ser og forstår din gode tankegang, Spar, og du er en utmerket megler. Derfor skal vi andre ha dette i mente. Det er ikke alltid en finner de riktige ordene i kampens hete, så vi må vise toleranse og prøve å ta alt i beste mening. Jeg glemmer aldri min fars kloke ord når jeg for opp som en løve og uttrykte min spontane reaksjon: Sov på det til i morgen, du! | |
| Chiraff | 2026-01-27 20:17 | |
![]() | Spar, Dette blir et veldig godt eksempel på en nærmest håpløs diskusjon. I Forumreglene står det bl a: «Trakassere, mobbe eller true andre. Som i alle diskusjonsfora tillates en viss temperatur.» Jeg har tillatt meg å MENE noe om hvordan oppgaver i en tråd bør se ut. Jeg har IKKE angrepet noen verbalt, men har uttrykt meningene mine på en måte som bryter med noens holdninger om hvordan (udefinerte) retorikk-regler som gjelder. Du/dere har en jobb gjøre: utvid Forumreglene med klare anvisninger om hva og hvordan medlemmene kan skrive om visse temaer. Lykke til! Det er lov å sende meg en PM her på Ordspill. Takk auau for din støtte! ;-) | |
| Spar - Administrator | 2026-01-27 20:38 | |
![]() | Chiraff, du må tåle å bli konfrontert med deg selv. Og der setter vi strek. | |
| Chiraff | 2026-01-27 20:47 | |
![]() | Hersketeknikker er godt og ty til. Ja, du kan gjerne sette streken. Men tråden varer jo evig. | |
| Spar - Administrator | 2026-01-27 20:54 | |
![]() | Geografitråden med fokus på geografinøtter ruller videre. Selvsagt. Lykke til med oppgaveproduksjon og løsninger :-) | |
| Chiraff | 2026-01-27 21:02 | |
![]() | auau: nei, Røros er feil, men du er vaffal i riktig land! | |
| auau | 2026-01-27 22:36 | |
![]() | Da må vi sette i gang de små, grå - hvis de finnes etter alle disse år. Og alle dere andre, kom igjen! | |
| Chiraff | 2026-01-27 23:11 | |
![]() | Unge Chiraff kan nevne at vi skal til et Østlandsfylke. | |
| auau | 2026-01-28 16:16 | |
![]() | Hei unge mann! Jeg undres om "byen" vi skal fram til, er Rjukan? Mener den har vært diskutert i den forbindelse. Og når jeg bruker hermetegn, er det fordi undertegnede mener det går inflasjon i å kalle våre koselige små, tettsteder for byer. Se der, nok et tegn på at jeg er gått ut på dato..... Ikke desto mindre har jeg mosjonert i friskluft og flere kuldegrader i dag. Har som målsetting å gå minst like mye som sist år. | |
| Chiraff | 2026-01-28 21:52 | |
![]() | Ja, vi skal til Rjukan Fra Wiki: «Rjukan er en by og administrasjonssenteret i Tinn kommune i Telemark fylke. Byen ligger i Vestfjorddalen, midtveis mellom Møsvatn og Tinnsjå, og har sitt navn etter Rjukanfossen («den rykende fossen») vest for byen. Stedet het opprinnelig Saaheim, men den nye byen ble i 1912 døpt Rjukan av Tinn herredstyre. Tinn kommunestyre vedtok bystatus for Rjukan i 1996.» | |
| auau | 2026-01-30 12:32 | |
![]() | Et lite tettsted du skal finne navnet på. En munter trubadur og forfatter fra forrige århundre var herfra. En gang hvert år samles mange her, ofte med TV til stede. | |
| Chiraff | 2026-01-31 20:54 | |
![]() | Alvdal, Kjell Aukrust? | |
| auau | 2026-01-31 22:31 | |
![]() | Nei, der var jeg i min forrige oppgave. Denne trubaduren jeg nevner, spilte fele. | |