Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 904

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-06 14:42
Antall innlegg: 4429

De "Venstreekstreme" er kanskje mer sånne som vil ha bilfrie byer og kjøttfrie nordmenn. Og så vil de ha mer likhet, utjevne forskjellene.
De kan sikkert virke litt provoserende, men jeg har ikke noen følelse av at vi bør frykte dem egentlig.
Nei, nå skal vi ikke begynne å krangle dere! (jeg prøvde å være morsom).
Hm, må si at jeg ikke frykter mye fra partiene her i Norge, de er jo temmelig moderate.





 
Angina2020-02-06 16:09
Antall innlegg: 265

Man trenger jo ikke være skummel som i "terrorskummel" for å være ekstrem, da.
Og det er jo det du beskriver litt av som gjør at jeg personlig beskriver enkelte MDG'ere og SV'ere som "ekstreme", Ordputter.
Det handler jo om å ta i bruk ekstreme virkemidler for å oppnå sine mål, enten det er å legge ned den norske oljeindustrien eller å åpne grensene for tilnærmet fri innvandring.


Men, partiet Rødt vil jeg kalle ekstremt i seg selv.
Jeg vet ikke hvor mye lengre ut på venstresiden det egentlig er mulig å komme når man kaller Norge en voksende imperialistmakt og ønsker en revolusjon med kommunismen som mål.
Det er da ganske ekstremt, er det ikke?


 
AaseB2020-02-06 16:26
Antall innlegg: 8147

Disse påstandene har lite med virkeligheten å gjøre. Men kjenner igjen mytene fra andre langt utpå høyresida, for å si det sånn.
Med ekstremister følger det fare for folks liv og helse, dette er bare vas, rett og slett.
 
Angina2020-02-06 16:32
Antall innlegg: 265

Hvorfor insisterer du på å være så nedlatende og sint på alt og alle, AaseB?

Det er vas og påstander som har lite med virkeligheten å gjøre, skriver du.

Vel. Jeg siterer fra partiprogrammet til Rødt.

Og det har blitt tatt for seg av bl.a. VGs Hanne Skartveit her : www.vg.no/nyheter/me...or foereren

Eller mener du at VG og AP-damen Skartveit også er den del av mytesprederne fra langt utpå høyresida?

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-06 17:08
Antall innlegg: 4429

-Rødt er nå landets største parti! Vi er kommet til 2066.
Nei, det er vel lite som tyder på at det kommer til å skje?
Vi nordmenn har ikke "revolusjonstanker"; hvorfor skulle vi ha det?
Vi sitter på livets grønne gren, og vil ikke sage den over.
Hvis det er en ting som jeg frykter fra partiene til venstre, så er det fri innvandring; MEN, det kommer aldri til å skje, for nordmenn vil ha Norge så mye som mulig for seg selv.
 
AaseB2020-02-06 17:15
Antall innlegg: 8147

Nedlatende kan jeg nok bli når folk som farer med vaseprat og sin egen oppfatning av virkeligheten forlanger å bli tatt alvorlig, ja. Det blir for dumt. Jeg har aldri stemt Rødt, men har forstått at de ønsker å erstatte kapitalismen med sosialisme ved hjelp av en fredelig demokratisk revolusjon, ikke væpnet. Det er heller ikke nå snakk om vold, altså.
Siden vi ser at kapitalismens krav om økt vekst og utnytting av allerede knekjørte naturressurser ikke kan fortsette, synes jeg ikke det er noe ekstremt synspunkt.
En av de andre du kaller ekstremister, MDG, hevder altså det samme som fagfolk på området, nemlig at nivået av CO2 i atmosfæren er på et alarmerende høyt nivå, så vi må bremse opp og etterhvert stoppe opp utnyttelsen av fossile brennstoff.
Sjelden ellers at ekstremister har samme synspunkter som fagfolk, hva kan det komne av, tro? Latterlig, er det.
Og imens jeg er i gang her, dette med at partiene på venstresida ønsket åpne grenser og fri innvandring, vet folk med bakkekontakt at er en planta myte. Den har blitt gjentatt så mange ganger, at en del folk har trodd det er sant etterhvert.
Din definisjon av ekstremisme på venstresida i norsk politikk er mildt sagt pussig. Påstandene holder ikke vann, rett og slett.
 
Angina2020-02-06 22:56
Antall innlegg: 265

Si meg, leser du egentlig hva folk skriver før du starter dampveivalsen, AaseB?

 
kda2020-02-06 23:08
Antall innlegg: 684

Er ikke dette bare din egen oppfatning og ditt "vaseprat" også AaseB??
 
Angina2020-02-07 00:10
Antall innlegg: 265

Det er iallefall et fascinerende studie i fornektelse og svart/hvitt tenking ;)
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-07 00:15
Antall innlegg: 4429

www.youtube.com/watc...O0 teJCr8HE
 
AaseB2020-02-07 07:04
Antall innlegg: 8147

Farlig ekstremisme er noe annet enn det som partia på venstresida på Stortinget her holder på med, er fortsatt min påstand.
 
Cygnus2020-02-07 09:22
Antall innlegg: 44845

Enig i det, AaseB.
 
LilleLaila2020-02-07 09:42
Antall innlegg: 3144

Det er dere i deres fulle rett til å mene selvfølgelig, men jeg tror dere tar feil ...
 
London Rose2020-02-07 09:52
Antall innlegg: 10359

Helt enig med AaseB jeg også.
 
Angina2020-02-07 11:30
Antall innlegg: 265

"Farlig ekstremisme".

Det er jo ingen her i tråden som engang har nevnt noe slik.
Ja, utenom AaseB selv da, som gang på gang trekker inn terrorisme, PST, "fiender" m.m.?

Du skriver om å skape fiendebilder, AaseB.
Burde du ikke se litt på hvordan du hamrer løs på denne måten selv?

Jeg synes du vrir og vrenger på hva andre har skrevet, er grovt generaliserende, og tillegger dine meningsmotstandere de absolutt verste egenskaper du klarer.

Det oser ikke akkurat toleranse og respekt for andres meninger av dine innlegg her.
 
AaseB2020-02-07 13:23
Antall innlegg: 8147

(Dette blir bare komisk, men for ordens skyld: Du må gjerne bare fortsette å angripe meg med påstander om at jeg er slem, intolerant, guffen og whatever. Personangrepa dine er velkjente, men helt uvesentlige for meg.)

Og påstanden min står fortsatt.
Jeg er ute etter en forklaring på hva som gjør at de venstreekstreme (Rødt, MDG og SV) bør betraktes som farlige og skumle for samfunnet vårt.

 
Angina2020-02-07 13:49
Antall innlegg: 265

Du bare fortsetter å vri og vrenge på andres uttalelser, AaseB.

Det er ingen her som har skrevet at partiene Rødt, MDG og SV "bør betraktes som farlige og skumle for samfunnet vårt".

Jeg har skrevet at jeg synes partiet Rødt fortjener betegnelsen "venstreekstreme".
Det begrunner jeg i deres programfestede ønske om revolusjon i Norge (også kjent som verdens beste land), og ditto beskyldninger om at SV beskytter kapitalismen, etc.
Jeg synes dette er ekstreme holdninger.

Jeg har også skrevet at jeg synes *enkelte* MDG'ere og *enkelte* SV'ere også er ekstreme, med bakgrunn i soloutspill fra disse om tiltak på miljø- og innvandringsområdet.
Og da med betydningen "ekstreme" som i at de har ekstreme/radikale synepunkter/løsninger på ting.

Så tenker jeg at det vel er akkurat det samme som gjør at GreteSB synes *enkelte* FRP'ere er ekstreme.


Hva med å iallefall forsøke å lese folk i beste mening, fremfor å gå til fullt frontalangrep med verst mulige tolkning, ofte tatt ut av løse lufta?



 
AaseB2020-02-07 14:43
Antall innlegg: 8147

Du går i ring her, gjentar kun akkurat det samme som sist og er tydeligvis av den oppfatning at det forandrer noe.
Liite interessant i grunn.

 
Angina2020-02-07 14:52
Antall innlegg: 265

Grunnen til at man må gjenta det man allerede har skrevet er jo fordi du fremstiller det som noe helt annet i påfølgende innlegg gang på gang.



 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-07 16:00
Antall innlegg: 4429

Dere burde kanskje opprette en egen tråd? (Nei, det var ikke spydig ment). Vi kommer aldri til å forstå hverandre tråden?
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?