Spillrom
Sjiraffen | 7 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 7 |
Mobilspill
Pågående | 8 928 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Boubou | 2012-09-19 21:32 | |
Geografiquiz A la påskelabyrinten... Spørsmålet er altså hvor er jeg??? Jeg sitter på havna og ser ut over et av de syv hav på solnedgangen i denne byen hvor en av verdens store menn ble født. Byen ligger i et flatt landskap, gjennomsnittlig bare en meter over havet, sånn omtrentlig midt mellom to storbyer med over ti millioner innbyggere. Til den ene av disse kan jeg enkelt (nåja, alt er relativt: vi snakker ikke om ekspressbussen fra Hvaler til Oslo) reise med buss, tog eller bil på noen timer, skal jeg til den andre kan jeg utelukkende reise med tog, og passkontrollen kan være heftig. Toglinjen, som er en av bare to grenseoverganger på en nesten tre tusen kilometer lang grense, var faktisk stengt i mange år før den ble gjenåpnet etter over 40 år i 2006... Jeg er i...? | ||
Rokiskis | 2012-09-19 21:56 | |
Porbandar, India ? | ||
Boubou | 2012-09-19 22:03 | |
Gud, du var kjapp, ble det altfor lett? Lager du neste? | ||
Boubou | 2012-09-20 01:17 | |
Ok, jeg tar en til, siden jeg er søvnløs og ikke har noe liv. Jeg sitter fremdeles med tottelittene i vannet, men denne gangen har jeg reist til en millionbyen som ligger mer enn tusen meter over havet. Denne byen er også fødested - sannsynligvis - til en berømt mann som var adskillig mindre populær enn Mohandas Gandhi. Mens jeg sitter her kommer en skjeggete mann bort til meg og presenterer seg som Admiral General. Han forteller at det er denne berømte mannen som inspirerte ham til å delta i konkurranser, før han foreslår at vi i stedet for å svømme eller løpe om kapp drar på jakt. Byens navn kommer jo tross alt fra det tradisjonelle byttedyret i området. Hvor er jeg nå? Resonnement om mulig, til glede for de litt latere, og ny oppgave, takk:-) | ||
Boubou | 2012-09-20 14:38 | |
Ingen andre som ikke har noe liv? Er det noen som har tenkt litt, noen som vil prøve, noen som vil samarbeide, noen som vil ha flere ledetråder, så si fra. Hvis ikke tror jeg tråden skal få forbigåes i stillhet... | ||
Boubou | 2012-09-20 14:39 | |
Og, vel, jeg har jo tid, så jeg kan godt lage neste oppgave også, ikke stress med det... | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-09-20 15:29 | |
Dette er veldig morsomt, og jeg har pønsket på gåten i hele dag. Dessverre har jeg foreløbig ikke kommet frem til en by som passer til alle kriteriene. Tar gjerne flere ledetråder :) | ||
Boubou | 2012-09-20 15:49 | |
Hmm. Skjønner at du sliter; det er ikke Bømlo, ja ikke en øy i det hele tatt. Legger til diktator. Liker du forresten å se film? | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-09-20 16:01 | |
Det kunne jo ikke være Bømlo når det var en som ikke var særlig godt likt som var født der ;) Ser mye film, men interessen stopper betydelig opp etter 1980. Det er kanskje et hint fra noe nyere enn det? Du dupper totelittene i vannet, sier du. Jeg går ut i fra at vi snakker ferskvann og innland her? | ||
rbm | 2012-09-20 16:07 | |
Forbasket....jeg elsker sånne oppgaver....men er litt avhengig av å diskutere litt med andre..da ringer som regel en bjelle hos en av oss hehe Spilte mye TP før.. | ||
rbm | 2012-09-20 16:11 | |
Er du i Sør Amerika? | ||
Boubou | 2012-09-20 16:11 | |
Ganske så ny film ja. Og ja vi snakker om store mengder ferskvann. Hvis ikke dette hjelper må jeg nok snakke mer om dette vannet tror jeg, eller innsjøen, og elven som har sitt utspring her, og landene som har kyst til vannet:-) | ||
Boubou | 2012-09-20 16:11 | |
Rbm... Kan du ikke diskutere litt med Erik, da | ||
rbm | 2012-09-20 16:17 | |
Filmen må være The Dictator? admiral General er jo en karakter der... | ||
Boubou | 2012-09-20 16:20 | |
Det er ikke så dumt. Og hvordan konkurrerer sånne diktatorer (dette er anekdotisk, ikke noe dere kan resonnere dere fram til om ikke dere vet). Men jeg har gitt dere noen tråder nå... | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-09-20 16:23 | |
Fillern klype. Har ikke sett den filmen. Men, aner meg i hvilket område vi skal! Se opp for pm, rbm! | ||
Boubou | 2012-09-20 16:29 | |
Kan godt fortelle anekdoten; den ufyselige reelle diktatoren i denne byen likte å vinne konkurranser, og knerta derfor konkurrentene... Til inspirasjon for herlig syke Sacha Baron-Cohen... | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-09-20 16:32 | |
Da prøver jeg meg på Kampala. | ||
Boubou | 2012-09-20 16:32 | |
Youpi:-). | ||
Boubou | 2012-09-20 16:33 | |
Vil du Reise til et nytt sted eller skal jeg? | ||