Spillrom
Sjiraffen | 11 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 801 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Niillas | 2013-02-02 13:38 | |
![]() | Eller kanskje du er i Bozen - eller Bolzano som byen heiter på italiensk - hovudstad i Sør-Tirol? | |
Kvilepool | 2013-02-02 15:21 | |
![]() | Bolzano er riktig! Mange her stammer fra Bayern, og så mange som 25% har altså tysk som førstespråk. De jeg kjenner herfra anser seg som tyskere selv om de er italienske statsborgere. | |
contender | 2013-02-02 16:33 | |
![]() | Dit skal jeg til sommeren! Skal bo ved Merano en uke og reise rundt i Sør-Tirol. Tror det er mange som snakker tysk i området her. | |
Kvilepool | 2013-02-02 16:53 | |
![]() | Det høres fint ut. Når du er i traktene kan jeg anbefale en fantastisk sjarmerende liten festningsby like ved Bassano del Grappa. Den heter Marostica. Det er vel ca 15 mil fra Bolzano, men om du passerer forbi er det verdt å stoppe! | |
Snømannen | 2013-02-02 17:16 | |
![]() | Bozen er et høl. Men Merano og Cortina og de andre stedene rundt der er flotte. | |
Niillas | 2013-02-02 17:36 | |
![]() | Tirol har vore ein tysktalande region i lang, lang tid, og har dels tilhøyrt Bayern, dels Austerrike, og dels vore sjølvstendig. Nord-Tirol er framleis ein del av Austerrike. Sør-Tirol var jo ein del av Austerrike fram til slutten av fyrste verdskrigen da habsburgnmonarkiet tok slutt. Den sterke stillinga tysken har i området, er altså ikkje noko nytt, og svært mange tysktalande høyrer til slekter som har butt i området i mange hundre år - også i dei åra da området var ein del av Bayern. Dette har vel eigentleg aldri vore italienskområde i språkleg og kulturell forstand. Tysk er da også offisielt språk verd sidan av itakliensk i Sør-Tirol. Ei viss nyare innvandring frå Tyskland er det vel også. No skal vi til ein stad som fleire kjende kvinner har tilknyting til, mellom andre ei mektig kvinne som ein framleis kan sjå ein refleks av i sølv og svart på staden, og som er gjort udøyeleg gjennom ein annans ord, ei kvinne som har gjort seg sjølv udøyeleg gjennom eigne bilete, to yngre biletkunstnarar og ein parlamentarikar med lang teneste bak seg . Området er ganske flatt, og her kan ein symja i saltvatn om ein vil. | |
Snømannen | 2013-02-03 01:42 | |
![]() | kvinnelig billedkunstner på tur med andre kunstnere, en dikter og en paolitiker. Salrvann. Flatt? Danmark ?Skagen? | |
Niillas | 2013-02-03 01:50 | |
![]() | Alt er relativt - du kjem nok tilsvarande halvvegs opp på den høgaste toppen i Danmark i dette landskapet, men i det landet det er snakk om, er det knapt for kupert terreng å rekne. Diktaren har ikkje noko med dette landskapet å gjera anna enn at han srkeiv eit drama om ei mektig kvinne som ein gong åtte stroe eigedomar og ei flott borg her. | |
Niillas | 2013-02-03 02:14 | |
![]() | Kor flott borga var, veit vi vel strengt tatt lite om ettersom borga nok var mindre på den tida. Men at det var ei borg der, og at ho utgjer ein del av den borga som står i dag, reknar ein visst med. | |
leonella | 2013-02-03 13:36 | |
![]() | Otranto ? Brontes bok The Castle of Otranto og også tatt med i Stokers The lady of the shroud. Bronte skrev boken under psydonymet Horace Walpole. | |
Niillas | 2013-02-03 16:09 | |
![]() | Du må nok ein del lenger nord enn til Otranto. Ganske mykje lenger nord eigenleg. | |
contender | 2013-02-03 19:07 | |
![]() | Er parlamentarikeren også kvinne? | |
Niillas | 2013-02-03 19:15 | |
![]() | Ja - og ho har visst sagt nei til attval | |
Niillas | 2013-02-04 11:55 | |
![]() | Du nemnde The Castle of Otranto, leonella. Det er ein roman - og den mektige kvinna som heldt til i ei borg, er det som nemnt skrive eit drama om - av ein som så vidt eg veit, ikkje skreiv ein einaste roman. | |
leonella | 2013-02-04 13:57 | |
![]() | snakker vi Ibsen? | |
Niillas | 2013-02-04 14:03 | |
![]() | Vi gjer nok det | |
leonella | 2013-02-04 14:05 | |
![]() | Austråttborgen - Herjedalen, Sør Trøndelag. | |
Niillas | 2013-02-04 14:17 | |
![]() | Austråtborgen og Sør-Trøndelag er rett, og Austråt ligg i Ørland kommune. Herjedalen ligg vel litt lenger aust? Men svaret kan vel godkjennast:) Kvinna på borga er sjølvsagt fru Inger Ottesdotter Rømer, fru Inger til Østeraad som ho heiter hos Ibsen. Kommunevåpenet til Ørland er ei speglvending av ætteskjoldet hennar - Rømerslekta sitt våpen i svart og sølv. Biletvevaren Hannah Ryggen budde her i mange år, bilethoggaren Astrid Dahlsveen (1929-2012) budde her, og målaren Aud Lilleengen (1938) er fødd her. Gunn Karin Gjul som har sete på Stortinget for Arbeidarpartiet sidan 1993, har vakse opp her. God tur, leonella! | |
Niillas | 2013-02-04 14:20 | |
![]() | Eg ser at eg har skrive namnet på borga med ein t. Det er vel litt gammaldags - no skal stadnamnet skrivast slik du gjer, leonella, med to t-ar. Orsak. | |
leonella | 2013-02-04 14:28 | |
![]() | Den satt litt langt inne, men har vel min styrke i litteratur..hehe.. Vi skal langt av gårde, til en havneby med saltvann – og havna er veldig viktig for denne byen. Navnet som en gang var så stolt, og hadde en mening, mistet vel litt av denne i nyere tid. Klimaet her er ganske behagelig, og Erik – det er Stjerner her. Landet for øvrig har i nyere tid hatt urolige tider, og mange leste til øyet ble stort og vått om grusomme ting som hendte. Byen vi skal til er hovedstad i landet – litt større enn vårt hjemlige Oslo - | |