Spillrom
Sjiraffen | 13 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 13 |
Mobilspill
Pågående | 8 788 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Emmas | 2013-02-12 18:35 | |
![]() | Vi er i Norge, ja, men ikke så langt fra landets hovedstad. Stedet vårt, som ikke er en by, men likevel liker å kalle seg ......hovedstad, har drøyt 3000 innbyggere. En TV-serie er innspilt her. Forfatteren er ikke like berømt som Hamsun, men var veldig populær i sin tid. | |
Snømannen | 2013-02-12 19:03 | |
![]() | TV-serie? Lilly Hammer? Bortsett fra Lillehamringene vet jeg ingenting som skulle forargre noen på Lillehammer. Spent på svaret. | |
leonella | 2013-02-12 19:29 | |
![]() | Det passer vel bedre på Vestfossen og tv serien Hjem - de har jo rett innbyggerantall. Hva som forarger her er jeg usikker på. De kaller seg kulturhovedstad, uviss på grunnen her. | |
Emmas | 2013-02-12 19:42 | |
![]() | Vestfossen er rett! Wildenvey priste Eikerbygdene. I dag er det de årlige utstillingene til Morten Viskum som forarger enkelte. Det er svært moderne kunst som stilles ut, og ikke alt du ville ønske å vise barna dine, kanskje. Men tankevekkende og spennende vil jeg si. Dessuten er de gamle fabrikkbygningene i seg selv severdige. | |
leonella | 2013-02-12 20:01 | |
![]() | Vel - vi reiser videre - skal ta meg en tur til Vestfossen når jeg er i nabolaget ! Nå skal vi til en liten øy, men den har mye rart. Her kan man ta kabelferge og man kan humre. Øya har også UFO ring og en lang og morsom historie. | |
Emmas | 2013-02-12 20:45 | |
![]() | Kan det være Espevær du vil ta oss med til?? | |
Emmas | 2013-02-12 21:19 | |
![]() | Hvis det viser seg at svaret er rett, kan du godt komme inn Cygnus. Du er hoppet over... | |
leonella | 2013-02-12 21:30 | |
![]() | Espevær er rett - er der nesten hver sommer... | |
Emmas | 2013-02-12 22:43 | |
![]() | Ikke vært der. Høres ut som et koselig sted :-) Sliter fortsatt med døgnrytmen. Ikke klar for å lage ny oppgave i kveld. Go for it, Cygnus! Eller for min del: Fritt fram for alle! | |
Cygnus | 2013-02-13 07:20 | |
![]() | Jeg får ikke tid før imorgen, så appellerer til andre geografiinteresserte! | |
elmabo | 2013-02-13 07:31 | |
![]() | Så morsomt. Der har jeg vokst opp. Jeg skjønner at du kan ta en tur i Hummerparken. Det er nok mest besøkt på sommeren. Da griller de også laks der. Det er et vakkert sted om sommeren, men noget trist på vinteren. | |
Cygnus | 2013-02-13 12:02 | |
![]() | OK; jeg skriver her fort ned noen ledetråder: Vi flyr av gårde, forbi en stor innsjø, og lander på en flyplass som har hatt sin del av dramatikk i fortiden, og kommer til en hovedstad som har residenser for både en konge og en president. Landet har to offisielle språk, men mange andre språk innenfor sine grenser, deriblant et som blir snakket av ganske mange. Hovedstaden ligger ganske høyt, så klimaet er kjøligere enn en skulle vente. | |
leonella | 2013-02-13 20:08 | |
![]() | Det er kun to land i verden som har to offisielle språk, det er Canada og Finland. Tror ikke vi skal hit, men kanskje til Madrid ? | |
Niillas | 2013-02-13 20:53 | |
![]() | Irland har vel irsk og engelsk, men det er nok ikkje dit vi skal heller. | |
leonella | 2013-02-13 21:12 | |
![]() | Irsk ? som jeg har forstått det skal vi høyt opp, hvor man har hatt en konge og en president, en hovedstad. Flerspråklig land - en flyplass som har vært i bråk og ligger ved en innsjø. | |
leonella | 2013-02-13 21:17 | |
![]() | Det med konge satt meg til Europa, men det er jo mange konger i Afrika og i Asia.....så jeg kan være på feil kontinent. Det var derfor jeg valgte meg Madrid, som har både slott og presidentpalass - og ligger høyt. Finner dog ingen uro på flyplassen her, ei heller innsjøen. | |
Niillas | 2013-02-13 21:44 | |
![]() | Kampala kanskje - med engelsk og swahili som offisielle språk og massse andre språk, president og kongen av Buganda og Victoria-sjøen? | |
Cygnus | 2013-02-13 22:06 | |
![]() | og Entebbe-flyplassen dertil! WOW, Niillas, jeg klarer ikke stagge deg! Du har rett! | |
Niillas | 2013-02-13 22:26 | |
![]() | Vi er i nok stat med to offisielle språk – ikkje dei same språka som i førre oppgåva. Mange nordmenn er nær knytte til dette landet, anten av di dei sjølve har butt der, eller av di dei har høyrt mykje om visse sider ved livet i dette landet. Slik har det vore i snart 150 år. I dette samfunnet er forfedrane ein viktig del av kvardagen for svært mange. Tidlegare var landet monarki med m.a. ei mektig dronning som gjorde det ho kunne for å halde fremmende folk og fremmende tankar borte. I dag er landet republikk. men noko president som er vald på lovleg vis, har dei førebels ikkje. Slik har det vore dei siste tre-fire åra. | |
Niillas | 2013-02-13 22:26 | |
![]() | i nok EIN stat skal det sjølvsagt vera | |