Spillrom
Sjiraffen | 19 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 19 |
Mobilspill
Pågående | 8 808 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
tias | 2012-10-30 16:36 | |
![]() | Så flott at du visste det! | |
Emmas | 2012-10-30 16:40 | |
![]() | Snømannen, fortsatt din tur! Jeg har en på lager, men skal ut nå, så det må evt. bli til senere i kveld. | |
Snømannen | 2012-10-30 17:42 | |
![]() | Tar litt tid å lage disse. Kommer en om en stund (eller jeg melder pass). Følg med! | |
Snømannen | 2012-10-30 18:26 | |
![]() | Jeg går til stranda. Eller kanskje jeg slett ikke gjør det. Det strides de lerde om. Jeg trodde det var et sydhavsparadis jeg reiste til, men er ikke så sikker lenger. Som så mange andre øyer er denne også dannet av koraller og fugleskit. Derfor har man også her utvunnet fosfat. Store deler av øya ser ut som et månelandskap fordi jordsmonnet er borte og vannet fort synker ned i kalksteinen bakken består av. Trærne som var her har de for lenge siden sagd ned. Men kokospalmer er det her. Bading frarådes. Det er undervannsstrømmer og brennmaneter med 30 meter lange tentakler i havet her. Ingen nasjonale matretter har overlevd til vår tid. Ingen ville dyr her lenger. Viktigste turistattraksjon er kanskje noen rustne skur som står igjen etter japanerne som var her under krigen. Hvis jeg da legger til at øya har noe til felles med Norge er det kanskje nok? | |
leonella | 2012-10-30 20:16 | |
![]() | Nauru - sydhavsøy og verdens minste land | |
Snømannen | 2012-10-30 20:19 | |
![]() | jada. på forste forsøk. Verdens minste land utenfor Europa. Feirer sin grunnlovsdag 17. mai. | |
leonella | 2012-10-30 20:45 | |
![]() | Tok den på at man ikke kunne bade og fosfat utvinningen.... Her kommer ny; Vi skal til et sted i solen – det er kanskje ikke det varmeste stedet, men ganske behagelig temperatur. Dette er en utrolig flott by med lang historie, og Unesco har vært her og vernet en del. Ulike mange andre byer så har denne byen ikke vært under fremmede makter, men har hatt sine harde tider med interne maktkamper. Stolte krigere har falt her. Byen har betydd mye for landet den ligger i, og startet ut med et navn som oversettes til noe som ligner ”ro og fred” byen. Byen ble også originalt bygget slik at det skal bringe harmoni. Byen har mange turister og mange severdigheter - men er ikke av landets mest folkerike i dag. Den har blitt spart en del ganger, men har hatt sin andel katastrofer gjennom tidene, her har som nevnt vært utkjempet kriger, det har vært jordskjelv, store bybranner – men mye av unike strukturer står ennå igjen. Mye av landets kultur stammer fra denne byen og har spredt seg over hele verden. Ikke bare maten, men også kunst og kultur samt sport. | |
Emmas | 2012-10-31 11:35 | |
![]() | Er vi i Europa? | |
leonella | 2012-10-31 11:57 | |
![]() | Nope | |
Boubou | 2012-10-31 12:21 | |
![]() | Jeg tenker fjerne østen - er jeg på bærtur da? | |
leonella | 2012-10-31 13:21 | |
![]() | Det brenner Boubou | |
Snømannen | 2012-10-31 18:49 | |
![]() | Det er sikkert Kyoto. Men jeg vil ikke være først hver gang ;-) | |
leonella | 2012-10-31 19:04 | |
![]() | Haha - du var først Snømannen, så nå gleder vi oss......... | |
Snømannen | 2012-10-31 19:33 | |
![]() | Ok la oss dra på biltur denne gangen. Bilturen går på grusvei gjennom skogkledd terreng. Etter ca seks kilometer kommer vi til et gult hus på venstre side av veien. Men turen vår går videre. I alt er den vel ca 33 km lang. En gruppe mennesker møtes her en gang i året for å kjøre denne turen. Tenker det er nok i første omgang ;-) | |
Snømannen | 2012-11-01 00:16 | |
![]() | OK, litt mer hjelp. Ved det gule huset går veien over en liten bakketopp og hvis du gir på skikkelig her kan du faktisk få bilen til å hoppe. Det kiler skikkelig i magen. | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-11-01 00:24 | |
![]() | Er dette noe man må ha lokalkunnskap for å kjenne til? | |
leonella | 2012-11-01 08:46 | |
![]() | Høres ut som en rally løype - men jeg er ganske blank på disse.....Tror det er en i Østfold ? | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-11-01 11:18 | |
![]() | Det er flere, bl.a. Rally Finnskogen som har start og stopp i Kongsvinger, men hva dette gule huset er, det aner jeg ikke. | |
Boubou | 2012-11-01 12:29 | |
![]() | ?!!! | |
Emmas | 2012-11-01 16:48 | |
![]() | Snakker du om rally Sørland, som går i Mandals omegn??? | |