Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 987

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
TiramB2020-02-22 00:17
Antall innlegg: 781

Så trist og så leit da at du (og den som forfattet teksten) syns at "summen av alt gjør det veldig ubehagelig å si åpent hva jeg mener, eller være aktiv i den offentlige diskusjonen. Bare min kjære vet hva jeg egentlig tenker."

Eller rett og slett ynkelig.
Har du ikke guts nok til å fronte ditt eget syn? Bortsett fra i forumet her, og under "lånte fjær"?
 
Cygnus2020-02-22 00:31
Antall innlegg: 44845

Men det jeg ikke forstår, er hvorfor det skulle være så farlig å si at en støttet Frp osv - det er ubegripelig, de var jo en del av regjeringen i mange år og var ingen underdog - kunne kritiseres eller roses som andre partier. Og at du som byråkrat, Pelargonia, ikke skulle kunne si din mening virker helt merkelig.
 
Cygnus2020-02-22 00:33
Antall innlegg: 44845

Og ja, ordputter, tekster kan gjenbrukes, men det er ikke akseptabelt å gjøre det uten å si at en har lånt det fra den og den kilden.
 
pelagonia2020-02-22 00:45
Antall innlegg: 105

Jeg har ikke sagt det er farlig å si at man støtter FRP, Cygnus.
Men, det å si sin ærlige mening om innvandring, multikultur, islam etc., det har ofte en stor sosial kostnad dersom man er kritisk til dette.
Og i dag, hvor jobbsøkere også får sine sosiale medier sømfart i en evt. ansettelsesprosess også, så blir det til at mange i stedet legger bånd på seg.
 
pelagonia2020-02-22 00:47
Antall innlegg: 105

Og apropos Fosli (ja, det var der jeg leste teksten jeg lånte et par avsnitt fra), så er det jo bare å se hvordan han blir behandlet av diverse aviskommentatorer.

www.dagsavisen.no/ro...-1 .1669365
 
TiramB2020-02-22 01:03
Antall innlegg: 781

Fosli takler nok det, han som er ivrig med i det offentlige ordskiftet. ;-)
Hvorfor stakkarsliggjør du deg selv og dine meningsfeller slik?

Men du, du bruker konsekvent ordet "lånte". Nei, Pela, du lånte ikke.
 
Cygnus2020-02-22 01:21
Antall innlegg: 44845

Jeg skjønner ikke hvor du vandrer, Pela. Jeg har et ganske bredt nettverk og vandrer i mange forskjellige miljøer både i virkeligheten og fb - og har aldri merket noen sjenanse for å si det en mener! F eks florerer dine meningsfeller ganske åpenbart -språkføre samfunnstopper ofte - i fb. Så hva slags miljø er detdu befinner deg i, som knebler deg??
 
pelagonia2020-02-22 02:57
Antall innlegg: 105

Men, Cygnus
Jeg sier altså bare at vi er mange som legger bånd på oss fordi det har en sosial kostnad å ytre seg kritisk på enkelte områder.

Jeg viser til hvordan hedersmannen Halvor Fosli blir anklaget for å fremme et nytt holocaust av en aviskommentator, med Foslis skriverier vridd til det absurde.

Du hopper glatt over dette, og skjønner ikke at noen kan føle seg kneblet på disse områdene

Jeg tror vi trygt kan si at vi nok aldri kommer til å forstå hverandre.
Og med det takker jeg for meg her.
 
TiramB2020-02-22 10:45
Antall innlegg: 781

Ynkelig; det er ynkelig når folk skriver at de må legge bånd på seg fordi den sosiale kostnaden blir for stor.
Den sosiale kostnaden, du. Klarer du ikke å stå opp for meningene dine? Har du ikke nok integritet i jobbsammenheng, privat liv til å takle det?

Du spør: "Er det fordi dere ikke opplever noen problemer i deres dagligliv med denne politiske korrektheten, fordi dere selv deler de synspunktene, og slipper unna de samme stemplene som vi andre får?"

Hvilket stempel er det du får? Jeg gjentar; klarer du virkelig ikke å stå opp for meningene dine fordi da blir du stemplet?

Og dermed stempler DU de som ikke deler ditt syn, som politisk korrekte.

Hvor håpløst er vel ikke det.......

 
Cygnus2020-02-22 15:04
Antall innlegg: 44845

Nei Pelargonia jeg hopper ikke over noe som helst, men jeg er nysgjerrig på hva skags miljø du refererer til og hva du har opplevd av sosial kostnad - jeg har i hvert fall ikke opplevd at noen av de jeg oppfatter er dine meningsfeller, legger bånd på seg.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-22 17:51
Antall innlegg: 4429

Når hun prøver å beskrive sin opplevelse, så er det nettopp det. Og hun sier noe om selvsensur.
Det triste med alt dette er at det blir motpoler som ikke ser hverandre.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-02-22 21:02
Antall innlegg: 6062

Jeg håper på at HRS fortsatt får statsstøtte i fremtiden. Tror de får 5 millioner per år i dag.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-02-22 21:35
Antall innlegg: 6062


www.rights.no/
 
GreteSB2020-02-22 21:43
Antall innlegg: 7777

Nei, Aran. De to damene får 1,8 millioner. Og det er altfor mye etter min mening.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-02-22 22:11
Antall innlegg: 6062

Ok, javel. synes å ha lest at det var 5 millioner, kanskje 10 ville vært riktig. Det er tross alt snakk om humanisme uten politisk korrekthet.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-02-22 22:15
Antall innlegg: 6062

Hurra : støtten videreføres: Ja det var ca 1,8 millioner kroner


www.dagbladet.no/nyh...e/ 71680069
 
Angina2020-02-22 22:23
Antall innlegg: 265

For meg er det helt likegyldig om det er HRS eller noen andre som gjør jobben med å avdekke de negative sidene ved innvandringen og mislykket integreringspolitikk.
Men, noen må jo gjøre det også.
Og uansett hvem som gjør den jobben, så kommer de til å bli kjeppjagd og brunbeiset av de organisasjonene som mottar de øvrige 95% av det budsjettet.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-02-22 22:46
Antall innlegg: 6062

Ja noen må avdekke negative sider i samfunnet. Man kan ikke dra blind avgårde og være naive.
 
LilleLaila2020-02-23 13:37
Antall innlegg: 3144

Synes vel folk her inne er litt vel harde mot Pelagonia, men denne debatten frister ikke meg, altså. Klart man må stå for meningene sine, men at det er "ynkelig" å ikke orke å flagge sine synspunkter på jobben, var vel litt nedlatende ... ??
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-23 14:04
Antall innlegg: 4429

Nedlatende og ynkelig!
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?