Spillrom
Sjiraffen23
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede25
Mobilspill
Pågående8 964

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Angina2020-02-26 20:41
Antall innlegg: 265

Jeg tenker det sier mye om en person når man ikke engang kan beklage at man har rettet uriktige beskyldninger mot andre.
 
Cygnus2020-02-26 21:09
Antall innlegg: 44845

Vannmann, Angina og Pelargonia er som en sjel når det gjelder å kritisere Aase. Hun blir f eks kritisert for bruk av ‘dere’ som hersketeknikk (jeg synes forøvrig at bruken av ‘venstresiden’ slik det blir gjort her, er like mye hersketeknikk!), og hele ordbruken minner om mobbing (‘dampveivals’). Jeg synes det ligner noe slags privat vendetta faktisk.
Om nærområdene. La oss ta Jordan og Lebanon f eks. Ikke store land dette - Lebanon hadde (en dtund siden jeg sjekket) ca 6 mill innbyggere og 1,5 millioner syriske flyktninger (i tillegg er det jo også andre flyktninger der), Jordan er 9-10 millionet innbyggere og har ca 2 millioner syriske flyktninger. Jobber til 80,000 syrere er flott - men husk at jordanerne er jobbløse i stor stil. Og verst av alt, landet har store vannproblemer. Det et åpenbart at det på mange måter ville være best om alle kunne bli i nærområdene, men det et like åpenbart (synes jeg) at resten av verden må hjelpe til. Det betyr ikke at den crazy venstresiden som dere ynder å referere til (se over), ønsker at alle skal komme hit og være settlere (som Fosli kaller en stor gruppe mennesker!). Personlig synes jeg ikke dette temaet egner seg for et ordspillforum - altfor kompliserte saker og ingen som har alle gode svarene ennå, slik jeg ser det. Faktisk, når en ser på tallene for flyktninger on the move rundt om i verden, skjønner en jo at vi faktisk lever i en ny folkevandringstid (‘Folkevandringstuden var 4-700 tallet). Det er ganske ille.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-02-26 21:20
Antall innlegg: 4429

Darrang er kanskje en sjel han også? Det var han som påpekte at AaseB skriver "dere" til EN forumsdeltaker.
Og du synes de kritiserer AaseB. Og at AaseB er fri til å karakterisere dem akkurat som hun vil; fordi, som hun skriver : - de er ikke på samme nivå. Sånne karakteristikker gjentatte ganger reagerer du ikke på?
Hvordan du ser ut til å forsvare AaseB, uansett. Så du og AaseB er da en sjel?
 
Angina2020-02-26 21:33
Antall innlegg: 265

Er det noen som er "en sjel" her inne, så er det vel deg og AaseB, Cygnus.

Du løfter jo ikke et øyebryn når hun gang på gang beskylder andre her inne for å lyve, manipulere og ha skumle agendaer fra ytre høyre, med Resett og Breivik som stadige vedheng på innleggene sine.
Ikke engang når Vannmann med Aftenposten i hånd kan vise til at hennes beskyldninger mot ham om å spre løgn og hat var helt feilaktige kommer det selv den minste lille innrømmelse fra noen av dere.

Jeg synes det er en oppførsel som er fullstendig blottet for alminnelig folkeskikk.
 
Darrang2020-02-26 23:59
Antall innlegg: 1121

Takk for det da, OP :)
 
Vannmann2020-02-27 12:21
Antall innlegg: 357

Det eneste jeg etterlyste var å ha et minstemål av normal anstendighet selv, dersom man skal kritisere andre for å mangle integritet, Cygnus.

Forøvrig litt oppsiktsvekkende at du som blir så utrolig støtt av ordbruken til alle andre enn Aase her inne, velger å beskylde meg for å drive med dette : snl.no/vendetta
 
AaseB2020-02-27 15:42
Antall innlegg: 8147

"Et minstemål av normal anstendighet" og "alle andre enn Aase", altså.
Dette har igjen forlengst passert grensa for det parodiske.
En slik voldsom reaksjon kommer som regel når en treffer folk på ømme punkt, er min erfaring.
Ja ja.



 
Vannmann2020-02-27 17:47
Antall innlegg: 357

Det virkelig parodiske her er vel at du oppfører deg nøyaktig som Sylvi Listhaug på sitt verste, Aase.

Først slenger man ut en haug med grove og feilaktige beskyldninger mot den ene og den andre, og hvis noen av disse tar til motmæle mot disse, så fremstiller man seg selv som et offer og at sier at man nok traff noen ømme tær.

 
GreteSB2020-02-27 18:20
Antall innlegg: 7777

Her er det nok mye underliggende som henger igjen fra tidligere tråder, fra flere.
Jeg syns faktisk at Vannmannens melding til Aase over her er over grensen,
og det gjør ihvertfall forumet lite hyggelig for andre deltagere.
 
LilleLaila2020-02-27 18:27
Antall innlegg: 3144

Merkelig å blande Sylvi Listhaug inn i dette ...
 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-02-27 18:28
Antall innlegg: 747

Nå har vel tråden her og forumet generelt vært mindre hyggelig siste tiden for mange av dem som skriver her lenge føre det kom en vannmann inn i bildet,men for oss som ikke bryr seg og har satt frem popkornet jo vi koser oss
 
AaseB2020-02-27 18:31
Antall innlegg: 8147

Ganske godt resonnement som en godt kan følge et stykke på vei. Men dessverre, i den siste setningen faller du igjennom aldeles ved å demonstrere at du ikke har forstått noe av begrepet "å innta offerrollen" . Selv om du referer til SL som jo er et kroneksempel i så måte. Godt gjort!
Les deg litt opp, så skal du se du treffer bedre en annen gang.
(3+)
 
AaseB2020-02-27 18:32
Antall innlegg: 8147

Det siste svaret her var til profilen Vannmannen. Om det er tvil om det. ;)
 
Vannmann2020-02-27 18:50
Antall innlegg: 357

Det var ikke min mening å tråkke over noen streker her, Grete.
Og det er som du sier noe som henger igjen fra en annen tråd.

For å ta den helt kort.
Jeg fortalte litt om noen av erfaringene vi hadde med strengt religiøse foreldre på skolen der barna våre går.
Det tok vel to sekunder før Aase var på banen og beskyldte meg for å lyve om dette. Jeg spredte hat, det var dårlig skjulte hentydninger til høyreekstremisme etc.

Jeg synes dette er svært grove anklager.

Når så Aftenposten uken etter kom med en lang reportasje om nettopp skolen vår, og som bekreftet fullt ut det lille jeg fortalte om, så la jeg den ut i tråden.
Uten noen respons fra Aase.
Ingen beklagelse, ingen moderering av anklagene hun rettet mot meg.
Null og niks.

Når samme dame her etterlyser integritet og oppriktighet fra andre, så synes jeg det var på sin plass å påpeke dette.
Uten at det kom noen som helst beklagelse denne gangen heller.

Jeg synes det er skuffende at presumptivt voksne personer ikke engang klarer å ta et snev av selvkritikk på noe slikt.
Særlig når samme person gang på gang slår om seg med så grove anklager mot alt og alle som ikke deler hennes synspunkter her inne.

Og det var der tankene vandret over til Sylvi Listhaug.

Og jeg synes den sammenligningen står seg svært godt.

(At du ikke er enig i det, Aase, det hadde jeg nok ikke forventet heller)

 
Darrang2020-02-27 18:52
Antall innlegg: 1121

Merkelig at man ikke klarer å debattere rolig og saklig her inne, uten å gå i stupen på hverandre. Frister ikke å kaste seg inn i denne såkalte debatten!
 
pelagonia2020-02-27 19:05
Antall innlegg: 105

Vi er flere som egentlig har blitt enige om å bare ignorere deg heretter, AaseB, men til det siste innlegget ditt må jeg bare si følgende :

Fy for en hånlig og nedlatende tone du anlegger ovenfor folk!
 
GreteSB2020-02-27 19:45
Antall innlegg: 7777

Helt enig, Darrang.

Her er det jammen meg flere som bør gå i seg selv.
Dette gidder ikke jeg å delta i.
 
AaseB2020-02-27 19:49
Antall innlegg: 8147

Ingenting hadde vært bedre enn om du hadde latt meg, og de veldig få andre som prøver å uttrykke sine "politisk korrekte" synspunkter, være i fred uten at du blir så voldsomt såra og vonbråten. Så en eventuell framtidig ignorering hadde vært fint, takk.

Og beklager. Så klønete av meg å tro at det jeg prøvde meg på var en spøk, når fasiten nå viser at det var hån.
Humor må en jo ikke blande inn i slike særs alvorlige debatter, huff a meg.





 
Aran - Ikke medlem lenger2020-02-27 19:50
Antall innlegg: 6062

no.wikipedia.org/wik...ts _Service
 
AaseB2020-02-27 19:50
Antall innlegg: 8147

Og dette var selvfølgelig ikke skrevet som en kommentar til Grete.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?