Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående9 007

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Nixita2014-02-02 01:50
Antall innlegg: 4720

Finsk selskapslek

Ingedienser:

3 Finner
6 flasker vodka
1 badstu

Alle 3 finnene går inn i badstuen med hver sin flaske vodka, som de selvfølgelig drikker.

Den som tømmer flaske til sist må ut, og de to resterende skal gissa på hvem det er

De 2 som er igjen drikker så hver sin flaske til med vodka.
Samme regel, han som tømmer flasken sist må ut, og han som er igjen må gissa hvem det var som nå forlot badstuen

Han som er igjen i badstuen drikker så den siste flaske med vodka, og nå blir det vanskelig, han skal gissa om han er ute eller inni badstuen!!!




 
CaB2014-02-02 18:22
Antall innlegg: 2926

Litt feil av året å komme med denne på, men pytt pytt!!

Jeg har hørt fra en venn at sommertiden er over i helgen og klokkene skal flyttes. Følte at jeg måtte begynne i god tid ...
Har allerede flyttet klokken fra soverommet til stuen og klokke fra stuen til badet.
Mest vanskelig var mikro klokke ... nå er mikron i soverommet og vanskelig å bruke. Gjorde alt rett! Jeg holdt på i en time.
Var det ikke en time det skulle flyttes ? Er helt utslitt ...
Dette føles så unødvendig, for hvert år er det det samme og hele vinteren må jeg vente med å flytte mikrobølgeovnen tilbake til kjøkkenet.
Nå var jeg litt bekymret når jeg leste i avisen at noen telefoner og datamaskiner er selvgående, lurer på hvor jeg kan finne dem på søndag morgen når jeg våkner ... :/
Hva med bilen da, den har jo selvfølgelig også klokke? Endrer posisjonene seg i løpet av natten, hvor kan jeg finne bilen på søndag?
Ønsker å dele dette med deg, så huske og begynne i god tid, og jeg håper virkelig at alt går bra for deg også ...
 
Riaa752014-02-03 11:08
Antall innlegg: 1329

En mann ble funnet skutt i sin egen bil. Nøklene satt i tenkningen .Det fantes ikke kruttslam på kroppen hans, noe som indikerte at drapsmannen hadde avfyrt skuddene fra utsiden av bilen. Det merkelige var imidlertid at alle vinduene var lukket og dørene låst og det fantes ikke kulehull hverken i vinduer eller bilen forøvrig. Det eneste kulehullet var i mannes hode. Hvordan var han blitt drept?
 
CaB2014-02-03 14:17
Antall innlegg: 2926

Eriksen skryter til naboen over at bikkja hans kan snakke…
– For noe tøys, sier naboen
– Vel, sier Eriksen, bli med inn, så kan du se selv!
De går inn til Eriksen hvor han sier følgende :
– Bikkja kan ikke si L, men ellers snakker den helt perfekt!
– Fido! Vil du ha loff eller grovbrød i dag?
– Voff!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2014-02-03 16:07
Antall innlegg: 11608

Riaa75 : Kan det være så enkelt som at bilen var en kabriolet?
 
bris12014-02-03 20:19
Antall innlegg: 2593

Riaa
Noen hadde reservenøkkel?
 
Nixita2014-02-03 22:51
Antall innlegg: 4720

Riaa75: Heller til cabriolet teorien, men det må jo være av den "gamle" sorten hvor man tar opp/ned fra utsiden, manuelt?
 
Riaa752014-02-04 11:22
Antall innlegg: 1329

Helt riktig, Nixita:)
 
mamz662014-02-04 11:59
Antall innlegg: 44

dette er en sann hstorie jeg ofte kommer på og flirer av, for ca 10 år siden var jeg på datakurs, vi var10 damer mellom 40 til 60 år. Den elste av damene hadde vært hjemmeværene hele livet og hennes mann kunne knapt koke vann. I en pause ringte mobilen hennes og hun får latter krampe. Det var mannen hennes som skulle vaske klær men fant ikke fjernkontrollen til vaskemaskina !!!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2014-02-04 16:47
Antall innlegg: 11608

Hva får man hvis man parer en kenguru med en sau?
En jumper!
 
CaB2014-02-04 17:52
Antall innlegg: 2926

På en større datamesse - med flere tilhørere fra bl.a. General Motors hadde Bill Gates et foredrag der han blant annet kom med følgende sammenligning:
- Hvis General Motors hadde hatt samme teknologiske utvikling som IT-industrien, hadde vi i dag hatt biler som kostet $25 og som kunne kjøre 1000 miles på en gallon bensin.

Til dette kommenterte en av General Motors-bossene i en pressekonferanse noe senere: - Hvis GM hadde utviklet sin teknologi på samme måte som Microsoft, hadde bilene i dag hatt
følgende egenskaper:

1. Bilen din hadde hatt en uforklarlig ulykke 2 ganger pr. dag.

2. Hver gang markeringsstripene på veien ble malt på nytt, måtte du kjøpe ny bil.

3. Av og til ville bilen kjøre av veien uten grunn. Dette måtte man bare godta, starte bilen på nytt, og kjøre inn på veien igjen.

4. Noen ganger, under spesiell manøver, som for eksempel en venstresving, ville bilen kjøre rett fram, og nekte å lystre. For å fikse dette, måtte man rett og slett bare bytte motoren.

5. Bilene ville ikke bli levert med mer enn ett sete, og man måtte velge mellom "Car95" og "CarNT". Hvert ekstra sete i bilen ville man måtte bestille hver for seg.

6. Konkurrentene ville laget biler som gikk på solenergi, 5 ganger raskere, og to ganger lettere i vekt. Men de ville ikke kunne bruke mer enn 5 % av veiene.

7. Målelampene for temperatur, batteri og olje ville være byttet ut med en eneste lampe: "Generell tilstand".

8. Alle setene ville være laget slik at de passet kun til passasjerer med samme vekt og høyde.

9. Airbagen ville spørre "Er du helt sikker?" før den åpnet seg.

10. Av og til ville bilen bare låse seg helt. For å fikse dette, ville trikset være å dra i dørhåndtaket, samtidig som man vrir om tenningsnøkkelen mens man har en hånd på antenna.

11. GM ville tvinge deg til å kjøpe en bunke med kart fra Rand McNally (et datterselskap av GM) med hver bil. Selv om du ikke ønsket noen kart. Hvis du valgte å ikke kjøpe slike kart, ville bilen gå 50 % saktere. Pga dette ville GM stadig bli saksøkt.

12. Hver gang GM ga ut en ny modell, måtte alle førerne lære å kjøre på nytt, fordi ingen kontroller fungerte helt sånn som på den forrige modellen.

13. Til slutt: Man ville måtte trykke på "Start" for å stoppe motoren.
 
Riaa752014-02-04 20:02
Antall innlegg: 1329

Så sant;)
 
Riaa752014-02-04 20:04
Antall innlegg: 1329

Vår mann Åge kommer til en elv og finner en båt med plass til tre. Med seg har han imidlertid en hund, en geit og et kålhode pluss to ulver. Ulvene vil straks jafse i seg hunden eller geiten til middag hvis ikke mannen er i nærheten, men ikke kålhodet. Tilsvarende vil hunden gjerne ha en bit geit, mens geita bare vil spise kål. Hvordan skal Åge gå frem, for å få alle dyrene og kålhodet over elven - uten at noen eller noe blir spist ?
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2014-02-04 20:30
Antall innlegg: 11608

Er du sikker på at båten har plass til tre, og ikke bare to?
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2014-02-04 20:30
Antall innlegg: 11608

Ah... Ulver... Beklager...leste ikke godt nok.
 
Riaa752014-02-04 20:43
Antall innlegg: 1329

Han må starte med å gi geita fast plass i båten. Deretter ror han først hunden og så kålen over, en om gangen; men så må geita etterlates alene på den første bredden mens de to ulvene blir rodd over. Deretter blir hunden med tilbake, og til slutt kan mannen ro geita og hunden over sammen. Nå har han fått alle fem trygt over til den andre bredden.
 
CaB2014-02-04 20:48
Antall innlegg: 2926

Ok, la oss kalle elvebreddene A og B.
1) Åge tar med seg hunden og geita i båten og drar over elva fra A til B. (A: 2 ulver + kålhodet. B: ingen. Båt: hund +geit + Åge)
2) Hunden blir satt i land i B, og Åge tar med seg geita tilbake over elva til A. (A: 2 ulver + kålhodet. B: hund. Båt: geit + Åge)
3) Åge tar med seg geita og kålhodet i båten fra A til B. (A:2 ulver. B: hund. båt: geit + kål + Åge)
4) Kålhodet blir satt i land i B, og Åge tar med seg geita tilbake over elva til A. (A: 2 ulver. B: hund + kål. Båt: geit + Åge)
5)Geita blir satt i land i A. Ulvene blir tatt med i båten over elva til B. (A: geit. B: hund+ kål. Båt: 2 ulver + Åge)
6) Ulvene blir satt i land i B, Åge tar med seg hunden i båten tilbake til A. (A: geit. B: 2 ulver + kål. Båt: hund + Åge)
7) Åge tar med hunden og geita over elva. (A: ingen. B: 2 ulver+kål. Båt: hund + geit + Åge)
8) Alle har kommet seg over til B.
 
CaB2014-02-04 20:50
Antall innlegg: 2926

Litt for seint ute, gitt...
 
Riaa752014-02-04 21:07
Antall innlegg: 1329

Bra jobba, CaB:)

Vente litt lenger med å avsløre svaret neste gang.:)
 
CaB2014-02-04 22:27
Antall innlegg: 2926

En liten gutt og hans bestefar er ute og raker løv i hagen. Den lille gutten ser en meitemark som prøver å komme tilbake i hullet sitt. Han sier:
- Bestefar, jeg vedder på at jeg kan få meitemarken tilbake i hullet sitt.
Bestefaren svarer:
- Jeg vedder en hundrelapp på at du ikke får det til, den er alt for slapp til å stappes tilbake i hullet.
Den lille gutten går inn i huset og kommer ut igjen med en boks hårspray. Han sprayer meitemarken til den er rett og stiv som ei planke. Gutten stapper deretter meitemarken inn i hullet uten problemer. Bestefaren gir gutten en hundrelapp, tar hårsprayen og går inn i huset.
Etter en halvtime kommer han ut med en hundrelapp til og gir til gutten.
- Jammen bestefar, hvorfor gir du meg en hundrelapp til?
Bestefaren svarer:
- Den er ikke fra meg,men fra bestemor.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?