Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 782

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2009-12-31 15:18
Antall innlegg: 2649

Det billigste one penny sort på eBay, 1840, er til salgs for 85 USD, som man fant i farten, kan være andre enkeltmerker slike der også.
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-12-31 15:26
Antall innlegg: 1398

HanneH: Ville vært fint om jeg får lov til å lese akkurat de tråder som passer meg, og ikke de trådene du synes jeg bør lese. Mener du seriøst dette??? På toppen av dette finner du det for godt å uttale deg selv på vegne
på andre mennesker. Utrolig, men sant - vi lever i Norge anno 2009.

To raske kommentarer til innlegget ditt: Grufult og skremmende.

JamesO: Flott at du samler på frimerker og trives med det, jammen også godt at ikke alle er så egosentriske at de må starte egne skrytetråder for å fortelle andre hva de handler og gjør.

Det antas at omtrentlig 1,5 - 2 milloner av penny blacks fortsatt eksisterer hvis du skulle lure på det. Og ja: vanlig omsetningspris for dårlige merker er 7-13 pund. Hvis du ikke er enig dette, eventuelt trives med å betale mer, kan jeg ikke annet enn å ønske deg lykke til.

Ja til fri lesing og kommentering (innenfor visse grenser)
Nei til sensurering, sytring og forsøk på maktmisbruk.
 
HanneH2009-12-31 15:47
Antall innlegg: 2290

Kjære lille baltez, les til øye bli stort og vått du for meg. Les til du går ned for telling også. Men spar oss alle for å komme kun med negative kommentarer. Har man ikke noe hyggelig og positivt til å si til sine medmennesker så hold det for deg selv, det var i grunnen det jeg ønsket å fortelle deg :)

OBS Fortsatt privat mening.



 
HanneH2009-12-31 15:48
Antall innlegg: 2290

Som spillvert kan jeg da tilføye at fanen Prat i Ordspillforum er åpen for de fleste debatter, kan ikke se at slike debatter som denne tråden om frimerker ikke har noe her å gjøre selv om eneklte ikke liker å lese det :)
 
Ø N2009-12-31 15:59
Antall innlegg: 725


En komiker baltez kan vare enten til han tar seg selv alvorlig,
eller til publikum tar ham alvorlig.
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-12-31 16:03
Antall innlegg: 1398

Kjære (kjempe)store HanneH.

Har man ikke noe hyggelig og positivt si, så hold det for deg selv?? Alt man sier her i verden kan ikke være hyggelig dessverre - vi bor ikke i Andeby skjønner du. Jeg leser og kommenterer hvis jeg ønsker det, svært uavhengig hva du og "alle andre" mener.

Det du og "alle andre" oppfatter som negativt (vanskelig å se hva i denne tråden utenom innleggene dine), kanskje andre som meg og "alle andre" oppfatter som morsomt og (i dette forumet) på grensen til nødvendig til tider.
 
liselotta2009-12-31 16:30
Antall innlegg: 564

Baltez: ang JamesOs skrytetråd. Du kan si hva du vil om tråden, men den engasjerer tydligvis deg. ;-)

hilsen bittelille Liselotta
 
HanneH2009-12-31 16:56
Antall innlegg: 2290

Og så rett du har baltez, jeg er kjempestor, har faktisk aldri lagt skjul på det heller jeg, tør til og med fremstå som det med bilde på profilen :)

Men du verden hvor glad jeg er for at folk kan være forskljellig, selv om jeg ikke vil begynne å dra inn det du gjorde i denne debatten :)
 
bris12009-12-31 17:11
Antall innlegg: 2595

Hersketeknikk kan være så mangt, og jeg er sikker på at å kalle en mann for lille (Baltez) er akkurat det dersom han oppfatter det slik. Slutt nå fred, venner, og husk på hva som egentlig er temaet i denne tråden. Happy hunting!
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-02 12:50
Antall innlegg: 2649

Okei folkens. For å spore inn på frimerker igjen. Forøvrig takk til Hanne og dere andre.

Som nevnt så er undertegnede ganske så i nybegynnerstadiet som frimerkesamler da jeg vel begynte med dette i 2009 (om man ser bort fra en kort tid i barneårene). Har såvidt bare nå i det aller siste to dagene begynt å orientere meg litt mer om hvilke salgskanaler som finnes på nettet når det gjelder frimerker. Nå har jeg nylig vært på en auksjonsside og lagt inn bud på one penny black 1840 med det velkjente portrettet av dronning Victoria. Så kanskje blir man eier av to stykk av dette frimerket.

Har også meldt meg inn i Norsk filatelistforbund og abonnement som tidligere nevnt på årbok med Norges frimerker. Fra disse to kanalene får man gjevnlig tilsendt tidsskrifter og nåtid- og historisk informasjon relatert til filateli, og det er mye interessant å lese.

Etterhvert finner man ut at det å samle på frimerker er mer interessant enn man først trodde da man satte igang for noen måneder siden.

 
HanneH2010-01-02 14:07
Antall innlegg: 2290

Kan da også nevne at gjennom Posten Norge har de en fin avdeling for frimerker. Der får man kjøpe (abbonnere om man vil) både stemplede og ustemplede merker, samt førstedagsstempel og årssett. De har også utrolig mye bra frimerkeutstyr til salgs, samt at om man da er medlem der får tilsendt hefter med div. utstyr samt tilbud på frimerker som forsvinner ut av salg.
 
vegbjoer2010-01-02 14:12
Antall innlegg: 7

Nordfrim.dk har også mange gode frimerketilbud. Skanfil er en norsk frimerkeklubb som også kan anbefales.
 
vas - Ikke medlem lenger2010-01-02 14:15
Antall innlegg: 14

Jeg vet hvorfor baltez vet så mye om frimerker, han bruker dem i stedet for fikenblad.

Jeg synes HanneH kun fortjener skryt i ordspill, hun er en av dem som virkelig holder liv i spillet!
 
rbm2010-01-02 14:32
Antall innlegg: 859

Må bare humre litt...nok en gang har ei fjær ikke bare blitt til ti høns...men til noe jeg ikke har navn på!! :-)
 
Ruschne2 - Ikke medlem lenger2010-01-02 17:53
Antall innlegg: 22

Jeg bruker frimerker til å tørke meg i rumpa jeg. Liker best å tørke meg med black penny-merker.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-02 18:08
Antall innlegg: 2649

Da er dopapiret ditt dyrere enn selv Lambi, Ruschne2. Lambi som undertegnede kjøper ikke bare fordi jeg har lam i fjøsen, men også fordi det er et behagelig dopapir.

Utifra det jeg har observert på ulike auksjonskanaler så ligger sluttprisen på stemplet one penny black 1840 England normal kvalitet på 500 - 1000 kr.

Om noen andre har funnet ut hvor man kan få tak i dette verdens første frimerke enda billigere, med normal god kvalitet, så ville det vært fint med konkrete henvisninger.

Ja Hanne, er så vidt i gang med å finne ut av hva Posten Norge kan tilby. I disse dager har jo abonnenter på filateliprodukter fra Posten Norge fått skriftlige reklametilbud om å få kunne kjøpe Norges første frimerke, ( blått, 4 skilling, 1855), stemplet, til priser fra kr 650,- og oppover. Du har vel også fått dette tilbudet i posten Hanne ?
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-02 18:17
Antall innlegg: 2649

Siden et av mine yrker er sauebonde så bær man vel fortelle at jeg også har begynt å samle på frimerker der sau er motivet. Ikke unaturlig var de første frimerker med sau på som motiv islandske og færøyerske. Ellers er det sauer på en del frimerker fra asiatiske land som Mongolia og Pakistan, med forbehold om man husker riktig. Generelt globalt sett er sauer et lite brukt motiv på frimerker.

Katter, fugler, sommerfugler og fisker er de dyremotivene som er mest brukt på frimerker verden rundt.

F.eks. kan nevnes at land i nordre østre Afrika er veldig glade i å ha katter som motiv på frimerkene sine.
 
Den 8ende2010-01-03 01:01
Antall innlegg: 9

Jeg samler på sauer med frimerkemotiv.
 
Scrabla2010-01-03 14:39
Antall innlegg: 2275

Har hørt om den 7ende far i huset, men jammen meg var det ikke en 8ende også.
 
Ø N2010-01-03 15:17
Antall innlegg: 725


Mange klassikere Scrabla får sin oppfølger. Vi har jo opplevd Den9ende og Den10ende her inne på ordspill også.

Den10ende var min favoritt da denne elsket å skrive i forumet
noe som ikke helt sto i stil til navnevalget DenTIENDE.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?