Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 854

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bris12010-01-03 19:14
Antall innlegg: 2595

Dette må være tråden for alle siden den har danset fra det ene tema til det andre hele tiden. Er forresten ikke sikker på om jeg hadde behov for å vite hvilket dopapir James bruker :(
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-03 19:37
Antall innlegg: 2649

Beklager det der med dopapiret Jeg liker ikke vitser selv som går på det nivået, i så måte er jeg lite nordnorsk, vil kanskje noen si, men det er nok bare en myte det med den der retningen på nordlendingers humorsans ...

De landene som mest bruker sauer som motiv på frimerker utifra det jeg hittils har oppdaget er Island, Færøyene, Mongolia, Pakistan, India og Vietnam. Skal ev. oppdatere lista seinere.



 
jekna2010-01-03 19:51
Antall innlegg: 33

Tipper det er en del sauer på frimerker fra New Zealand?
 
Den 8ende2010-01-03 19:59
Antall innlegg: 9

Hva med frimerker fra Falklandsøyne??
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-04 21:11
Antall innlegg: 2649

Var nylig i kontakt med en frimerkeforhandler. For ett stk one penny black 1840 England stemplet skulle han ha ca 1595 kr, for et ustemplet merke samme type skulle han ha ca 25.000 kr.

Det er sikkert en del sauer på frimerker fra New Zealand jekna da New Zealand jo er kjent for sin utpregde volumiøse sauedrift. Jeg har kjøt en del frimerker med dyremotiver som jeg holder på med å sortere, men har vært veldig opptatt i mine jobber sste tiden så om det dukker opp noen frimerker med sau på fra New Zealand gjenstår å se til jeg tar meg tid til å sortere denne haugen med frimerker med dyremotiver.

Vurderer også å samle på frimerker med hundemotiver. Om det er noen andre som samler på frmerker med spesielle dyremotiver så kan vi jo bytte. Bare ta kontakt.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-14 22:21
Antall innlegg: 2649

Det er utrolige spennende frimerkeausjoner på QXL. Her fikk jeg bl.a. fatt på et one penny black 1840 England som er verdens første frimerke og en 4 skilling blå 1855 Norge som er Norges første frimerke. Videre de første frimerket utkommet i 6 andre land.

Mulighetene for å få fatt på frimerker en god del lavere enn katalogpris er ofte tilstede på QXL.

 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-20 22:39
Antall innlegg: 2649

Enda mere filatelistisk selvskryt: Nå er undertegnede blitt eier av to stykk av verdens eldste frimerke, one penny black , 1840, England, med portrettet av dronning Victoria. Katalogprisen på begge disse to stemplede frimerkene er 2400 kr og kvaliteten er meget god. Det ene frimerket fikk jeg fatt på på auksjon på QXL sine nettsider, var utrolig heldig og fikk frimerket billig til kr 478. Det andre frimerket kjøpte jeg hos en Dansk frimerkeforhandler til rabatt kr 950,-.
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-01-20 23:00
Antall innlegg: 1398

Tenk hvor mange sultne barn i Afrika du kunne mettet med de pengene du bruker på frimerker! Tror ikke min samvittighet ville latt meg samle på frimerker.
 
Ø N2010-01-21 20:53
Antall innlegg: 725

Danske ordtak.

Ren samvittighet baltez skyldes ofte dårlig hukommelse. ;)
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-21 22:47
Antall innlegg: 2649

baltez jeg støtter flere veldedige organisasjoner. er bl.a. medlem i Amnesty.

Etter å ha sjekka skattelistene på en viss fyr så kan jeg være enig med mister ØN her.

Har forøvrig også skaffa meg de første frimerkene i en rekke andre land, flere sør-amerikanske og asiatiske land.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-23 22:25
Antall innlegg: 2649

Mitt mest verdifulle frimerke som jeg vet om er verd 17.000 kr og jeg kjøpte det for 900 fra en frimerkeforhandler. Frimerket var ett av de skjeldne med trykkfeil som frimerkeforhandleren overså og det er 4 skilling Norge 1855.
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-01-23 22:30
Antall innlegg: 1398

Hva tror du er mest verdt av kunstsamlinga di, frimerkesamlinga di, sauene dine, pizzaoppskriften din og reseptkortet ditt?
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-23 22:41
Antall innlegg: 2649

Det er spennende å oppdage kroneverdien på frimerker synes jeg.

Kommer ann på om den Moneten jeg har er ekte eller ikke...
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-23 23:01
Antall innlegg: 2649

Jeg har altså ingen Monet hjemme, det var bare en spøk.
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-01-23 23:48
Antall innlegg: 1398

Begynte du å bli redd for innbrudd?
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-24 14:17
Antall innlegg: 2649

De mest kostbare frimerkene er innelåst i en solid safe. Og jeg har ingen originale kostbare kunstverk hjemme. Dog har jeg kopier av flere kostbare kunstverk hengende på veggene, men kroneverdien er max ca 1000 kr på de dyreste.

Har aldri vært interessert i å bruke penger på kostbare originale kunstverk. Mener det er mye pengesnobberi i kunstverdenen.

Så for noen dager siden TV-dokumentar der kunstverk ble solgt for 10-100 millioner kroner. Helt utrolig, synes nå jeg da. Hvorfor ikke heller bruke pengene til noe mer humanitært ?
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-31 16:19
Antall innlegg: 2649

Ettersom man har deltatt på frimerkeauksjoner og over telefon kommet i prat med mange ulike frimerkesamlere har jeg kommet frem til at frimerkesamlere er en meget hyggelig gruppe mennesker. Skulle bare ønske det var flere kvinnelige frimerkesamlere.

Har prøvd å finne ut hva som frimerkesamlere har felles i utstrålingen sin på basis av telefonsamtaler og er kommet frem til uttrykket "eventyraktig revisor" som alle har en del av i sin mangeartede personlighet, så får nå folk tolke dette som de selv vil.

Nå er jeg eier av 2 stk England nr 1, 1840, verdens første frimerke og blir snart forhåpentligvis eier av ett til. Er glad for dette. Nå ser man seg om mere etter andre eldre frimerker fra alle verdens land.

 
vegbjoer2010-01-31 22:07
Antall innlegg: 7

Det er mange vanlige folk som samler på frimerker. Mange av oss er intressert i historie og geografi, og noen av oss har kanskje samlemani. Er forresten glad for at det går an å droppe å lese det baltez skriver. Leste de 3 første inleggene hans/hennes men kommer aldri til å lese flere av hans/hennes inlegg. Stå på videre og lykke til med frimerkesamlingen din!
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-01-31 22:20
Antall innlegg: 1398

Det er henne. Som du ser av profilen, er baltez en dame.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-02-01 00:32
Antall innlegg: 2649

Takk for gode ord vegbjoer.

Er også og har alltid vært interessert i historie og geografi vegbjoer. Sikkert mange frimerkesamlere som også har disse interessene og det er jo naturlig siden filateli dreier ofte innom disse emnene.

Har nylig skaffet meg Norge 16-21, stemplet. Ikke mottatt merkene ennå. Det er disse skilling posthornfrimerkene fra 1872/75. De siste norske frimerkene merket med skilling istedet for krone.

De norske posthornfrimerkene er jo verdens lengst levende frimerkesiere.

toringsstpl. er jeg usikker på

Videre har også nylig kjøpt 32,33 og 34 Krone Oscar II, 1878.

 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?