Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 821

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
baltez - Ikke medlem lenger2010-02-01 00:38
Antall innlegg: 1398

Hyggelig at noen får lov til til å ha egen blogg i ordspill-forum. Heldigvis har ikke alle 40.000 spillerne egne blogger her inne.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-02-01 00:41
Antall innlegg: 2649

Jeg innbyr folk til å diskutere frimerker her baltez. At kan fortsette med de sure innleggene dine etter profilen din først ble slettet er temmelig uforståelig for meg.
 
Kirsti2010-02-01 01:10
Antall innlegg: 1946

Du innbyr og innbyr, JamesO, men det er visst ingen som tar imot innbydelsen? Klart det er morsomt å finne noe man er interessert i, men så lenge de eneste innleggene som handler om frimerker i etter hvert nokså lange tråden er skrevet av deg, er det i grunnen nokså mye som tyder på at interessen blant andre ordspillere ikke er så stor. Og da er det kanskje litt underlig å hente den frem igjen til stadighet.
 
Torill2010-02-01 01:31
Antall innlegg: 3658

Jeg er enig med Kirsti og synes det er underlig at denne tråden løftes opp igjen og igjen med detaljerte beskrivelser av trådstarters hobby (trodde egentlig det ikke var lov heller). Tipper at det er noe lignende Baltez prøver å si, men at han artikulerer seg noe annerledes.
 
Ø N2010-02-01 01:44
Antall innlegg: 725


Må si meg enig i kritikken som kommer om denne og lignende tråder som kunstig blir holdt i live uten at det bringes noe nytt inn eller at tråden utvikler seg til en debatt bør få dø.

Enkelte ganger så må vi alle akseptere at det ikke er noen som deler våre interesser og da er det etter min mening bedre at trådene dør ut enn at de utvikler seg til latterliggjøring, ordkrig og hets.
 
Torill2010-02-01 01:49
Antall innlegg: 3658

Et annet alternativ er jo at vertene bruker regelverket og stopper tråden.
 
Ø N2010-02-01 01:51
Antall innlegg: 725


Kjøper den Torill uten å blunke. Det er ofte den beste løsningen for alle inkludert trådstarter.
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-02-01 02:03
Antall innlegg: 1398

Nå har jeg en ìde om hva som ville vært den beste løsningen for trådstarter, men den har jeg tenkt til å holde for meg selv.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-02-01 02:10
Antall innlegg: 2649

Skriver dere her så prøv å hold dere til frimerker. Så er det fint.
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-02-01 02:14
Antall innlegg: 1398

Er det forbudt å diskutere mynter? Eller saue-huer? Eventuelt antall rognebærtrær på eiendommen sin?
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-02-01 02:18
Antall innlegg: 2649

Hensikten med tråden er å diskutere frimerker og jeg bringer stadig ny informasjon til den, så regelverket skal være fulgt. Og av og til dukker andre personer opp som er positive innstilt til filateli og som kommer med fine innlegg her.
 
Kirsti2010-02-01 03:06
Antall innlegg: 1946

Ja, du bringer stadig ny informasjon til den. Men du er også den eneste. Vi skjønner vel alle sammen at du gjerne ville ha en diskusjonstråd om noe du er interessert i, men det er tydeligvis ikke den store interessen for det, selv om noen har gitt utrrykk for at de også synes det er moro med frimerker. Like fullt fortsetter tråden å dukke opp på forsiden, enten fordi noen drar den frem for å være morsomme eller fordi du skriver et nytt innlegg selv. Det må da finnes mer interessante fora å føre filatelidiskusjoner i enn dette? Eller synes du virkelig det er moro å diskutere med deg selv?
 
HanneH2010-02-01 09:16
Antall innlegg: 2290

Kirsti og Torill samt baltez, det er nok litt flere enn JamesO som har skrevet om frimerker i denne tråpden, så jeg ser faktisk ikke noe problem med at den blir holdt i live. Jeg kan godt komme med en lang avhandling selv en dag, men har foreløpig ikke tatt meg tid. Men synes faktisk tråden er ganske fin å følge for oss som har interesse av frimerker. Om dere andre ikke har det så får dere skygge unna den, eller starte andre tråder med selvvalgte tema. La denne tråden dreie seg om frimerker som JamesO ber om så tror jeg tråden vil se bra ut :)

(Privat mening)
 
bris12010-02-01 09:45
Antall innlegg: 2595

Tipset om en egen blogg for frimerkeinteresserte var veldig god. Evt. kan jo de to interesserte bruke mailboksene sine....
 
AaseB2010-02-01 09:50
Antall innlegg: 8147

Eg heiar på Ø N , Kirsti og Torill her!
Skulle tru det fins egne fora for filatelistar.
Veldig kjedelig med desse trådane som det bare blir ordkrigar ut av...
 
HanneH2010-02-01 10:24
Antall innlegg: 2290

Ja jeg synes også trådene blir kjedelig når enkelte går til det lavmål (i mine øyne) å lage ordkriger av det. Hadde hver tråd fått handle om det temaet det virkelig skulle ville nok hver tråd blitt mye mer interresant.
Men at de som er opptatt av filateli ikke skal få skriver tråder her i prat forumet på Ordspill fordi det finnes egne forum for filateli, vel det blir nok helt feil. Prat fanen kan som sagt tidligere brukes til det meste så lenge man holder seg innenfor Ordspills regler.
Kunne nok droppet hele forumet om slike regler skulle være for egne forum finnes det vel for de aller fleste tema. Og Prat var ikke ment å gjelde for ting som bare gjelder Ordspill.

Og jeg synes ofte det enkleste er det beste, om man ikke har interesse av et tema, hvorfor lese det og bare komme med sure oppgulp for eks. Kan man ikke heller da bare lese det og gå ut av debatten igjen uten å kommentere?
Tror mye ville blitt bedre her på forumet om mange sparte oss for slikt.
 
GreteSB2010-02-01 11:00
Antall innlegg: 7777

Enig med deg, Hanne.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-02-02 23:44
Antall innlegg: 2649

Dette er en tråd for de som er interesserte i frimerker. Andre som har andre interesser kan jo starte tråder med deres interesser, enten det er billøp, sjakk, judo, maraton, eiendomssalg, mat.

At noen ønsker å slette stanse denne tråden vitner mest om sjalusi på en måte og et slags lite maktbehov. Jeg vil til dere spørre. Hva i all verden er det som plager dere så grusomt med denne tråden ? Start deres egen tråd. sannheten er vel at de som ønsker stanse tråden er noen små mobbere, men dere vrikker ikke engang lilletåa mi.

Jeg skriver ikke innlegg for å "bumbe" tråden oppover, men rett og slett fordi jeg har informasjon om frimerkesamling som jeg har lyst å dele med andre. Det er mye morsommere å bedrive en hobby dess flere som vet om det og her hvor jeg bor er det ingen andre som samler på frimerker.

Men for meg kan dere bare slette eller stenge tråden om dere vil. Men det er synd for det er jo flere her på ordspill som er interesserte i frimerker og tråden blir jo også i filatelistisk sammenheng stadig mer interessant, også fordi vi som skriver i tråden får stadig mer kunnskap om frimerker og da undertegnede hadde mitt første innlegg i denne tråden så var jeg helt fersk som frimerkesamler (i voksen alder).

 
Ø N2010-02-03 00:38
Antall innlegg: 725


For meg kan denne og alle de andre trådene bare få gå sin gang hvis du har personlig glede av disse trådene.

Men mitt poeng er at i ett forum der det kun er plass til 7 tråder på forsiden så blir det vanskelig for andre og komme til da det hele tiden skal ligge fire til fem tråder som på ingen måte kan kalles debatt på forsiden.

Når vi da får dagens turnering og resultatlisten så er hele forsiden på forum fylt opp.

For meg så handler dette faktisk mer om og vise hensyn til andre en at en person skal ta hele forsiden på forumet på ordspill hver eneste dag.

Det er altså ikke ett menneske på ordspill.no men 40.000 ifølge Aftenposten så ha det i tankene folkens hver gang dere føler for å drive en gammel tråd på forsiden igjen.

Ja til ett levende og interessant forum for alle på ordspill.no
 
USA - Ikke medlem lenger2010-02-03 01:49
Antall innlegg: 1252

"...en at en person skal ta hele forsiden på forumet på ordspill hver eneste dag. "

Ja denne påstanden bl.a. fra ØN er jo det mest sanne og riktige som er sagt her i dette forumet helt siden den spede begynnelse.

HELE forsiden.... og hver ENESTE dag...... oi.oi

 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?