Spillrom
Sjiraffen26
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede27
Mobilspill
Pågående8 879

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2011-11-02 23:08
Antall innlegg: 2649

Endelig fikk jeg fatt på NK 44. Samlingen er komplett. Kan ta mange måneder før jeg kjøper frimerker igjen.

Nå¨skal jeg forsøke utvide samlingen av frimerker der sau er motivet. Har ca 40 frimerker fra ulike land der sau er motivet.

Så skal samlingen med verdens eldste frimerker uitvides.

Men jeg bruker ikke mer enn 2 timer i måneden på frimerker nå for tiden.
 
wstine - Ikke medlem lenger2011-11-02 23:10
Antall innlegg: 2369

1 døgn i året det, james!
 
terø2011-11-03 15:05
Antall innlegg: 1916

Har samlet på frimerker siden jeg var 12 år gml., men har solgt
alt etter at jeg ble pensjonist. Nå selger jeg litt frimerker på
QXL som hobby(tidsfordriv).
 
JamesO - Ikke medlem lenger2011-11-03 15:28
Antall innlegg: 2649

Da har jeg kanskje kjøpt noen frimerker fra deg terø.
 
meisa2011-11-03 18:05
Antall innlegg: 443

Samlet litt på frimerker for cas 40 år siden. Har et album og en god del frimerker som ligger og samler støv et sted. Ga noen til en ung slektning en gang. Har faktist ingen nære slektninger/venner/kolleg er nå som er opptatt av frimerker.
 
plinda22011-11-03 18:59
Antall innlegg: 21

Moro at dette innlegget dukket opp. Tenkte på frimerkesamlingen min her om dagen. Samlet en del da jeg var liten, og har også arvet en del etter min far og muligens også farmor. Hun hadde postfilial i hjemmet, og på den måten fikk hun nok tilgang til mye frimerker. Selv er jeg postbud og ser en del frimerker om dagen. Det kommer ut så mye fine frimerker. Hadde vært moro å samle videre, men det blir vel bare med tanken.
 
Pingunn2011-11-04 00:07
Antall innlegg: 1

Noen ganger må man bare slå seg løs. Kunne ønske jeg hadde klart å være like impulsiv! Jeg var kjempeinteressert i frimerker for litt siden, men har nok glemt det litt nå. Kanskje jeg skal fortsette å samle? Det forundrer meg at ikke flere ser verdien av frimerker, det er jo så spennende .-)
 
olapaloma2011-11-04 00:23
Antall innlegg: 115

Eg samlar berre frimerke til tubfrim, Artig at det fins mange ulike motiv med sau på, det viste eg ikkje
 
JamesO - Ikke medlem lenger2011-11-04 11:51
Antall innlegg: 2649

Et godt tips til de som vil begynne å samle på frimerker er å opprette en profil på QXL.no og kjøpe en startpakke med mange norske frimerker. Nylig kjøpte jeg der 10 x 100 forskjellige norske frimerker , sikkert i alt ca 500 forskjellige frimerker til bare kr 80 + frakt. Egentlig så la jeg bare inn et bud på skøy da jeg ikke trodde jeg skulle bli høyeste budgiver, men det ble jeg. Antar at katalogverdien til disse 1000 frimerkene ligger på minst 4000 kr.

I alt så finnes det ca 2000 ulike norske frimerker om man medregner tjenestefrimerker og slikt.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2012-07-15 16:50
Antall innlegg: 2649

Har vel kjøpt frimerker ca 10 ganger på de 8 måneder siden denne tråden var oppe sist. For det meste har disse innkjøpene vært frimerker med sau som motiv , da dette er et samleområde for meg som dere husker dere som har fulgt med på denne tråden som jeg tar frem et par ganger i året om ingen andre tar den frem. Bedre at jeg tar frem denne gamle tråden enn at jeg skulle lage en ny tråd om frimerker hver gang.

Videre har jeg også kjøpt noen frimerker til min samling "De eldste frimerker fra alle land" Dette er naturlig nok kostbare frimerker, men skal man ha en unik samling på et unikt samleområde så må man punge ut med litt penger.

Har f.eks. sverige nr 2 og 7, nederland nr 1-3, belgia nr 5, grønland 1-7, island 10, danmark 1-4, russland 5, cape of good hope 1, mauretania 1-2, etiopia 1, 4-7, en masse engelske kolonier nr 1, færøyene 1-14, argentina 1 bl.a.irak 2-3, latvia 1-5, bulgaria 1-5, cost raica 1 bl.a., australia 1-2, england (verden 1-2) , Norge 1-100, for å nevne noe...
 
Matsine2012-07-15 19:47
Antall innlegg: 99

Hei!

Hva med å samle på sedler? Jeg arvet en bok m. sedler fra en venn, men de beste er solgt. Imidlertid er boken hvor de ligger, i skinn og fra - 80-tallet. Det er dessuten sedler fra merkelige stater i Euroasia og Sydamerika.

Jeg skal til å flytte tilbake til leiligheten min etter å ha lånt den ut p.g.a. min datters barnefødsel og ny baby i vente. Men nå har de kjøpt egen bolig. Om 2 uker kan jeg kontaktes ang. dette.

Ha en fin kveld.
 
kingspencer2012-07-19 01:32
Antall innlegg: 74

I have many stamps from ca.1875 - 1900 from many countries. But these I will not sell. I will only sell those which are less than 100 years old.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2012-07-19 07:02
Antall innlegg: 2649

Okay kingspencer.
Looks like we have a similar field of stamp collection.
I bought some old U.S. stamps, but have not yet gotten around to organizing them.
 
meso2012-07-19 09:12
Antall innlegg: 257

Frimerker er gøy, har samlet i mange år. Verdien er sterkt overdrevet når det gjeller mange samlinger. Vet om kjempekrangel blant søsken som overtok frimerker etter sin far. det endte med advokat og verdien ble satt til ca. 3000kr.
 
USA - Ikke medlem lenger2013-03-24 09:56
Antall innlegg: 1252

Nå hvordan går det med frimerkesamlinga JamesO. Noen interessante kjøp i det siste ?
 
wstine - Ikke medlem lenger2013-03-24 11:00
Antall innlegg: 2369

hehe ;-)
 
JamesO - Ikke medlem lenger2013-03-24 13:00
Antall innlegg: 2649

Har ikke kjøpt frimerker det siste halve året. Synes frimerkesamlingen er så bra nå at jeg ikke føler behov for å kjøpe noe mer.

Men vil nok kjøpe enda noen frimerker med sau som motiv når den tid kommer. Kanskje vil jeg en gang få verdens største frimerkesamling med sau som motiv.

Har også tenkt på å begynne å samle mer systematisk på frimerker med amerikanske presidenter som motiv. Internasjonalt er det de 3 amerikanske presidentene Washington, Lincoln og Kennedy som er oftest avbildet på frimerker. Imidlertid så vil en slik samling koste noen kroner. Var for ikke lenge siden innom en nettside til et nederlandsk selskap som selger frimerker og jeg regnet ut at dersom jeg skulle kjøpe alle frimerkene de hadde til salgs med amerikanske presidenter som motiv, og da snakker jeg bare forskjellige frimerker, så måtte jeg betale ca 6.000 kr for dette. Ikke det at jeg ikke har råd, men det er jo et spørsmål om prioritering og hva man vil bruke pengene på.

Antar imidlertid at av USA`s 44 presidenter så har jeg vel frimerke av ca 30 av dem. Og det er mange ulike frimerkeserier.

Kan nevne at små nasjoner verden rundt, f.eks. mellomamerika og Karibien har trykket mange frimerker med Kennedy som motiv, men også en del av Lincoln og Washington, og selvfølgelig noen få frimerker med andre USA presidenter som motiv.

Men er lite aktiv med frimerker for tida.

Matsine , jeg samler litt på sedler også, men ikke mye. Har f.eks. noen sedler fra land der inflasjonen løpte løpsk. Tror noen av sedlene har verdier som 100 milliarder dollar (dollar i det respektive landet), o.l..
 
meso2013-03-24 14:06
Antall innlegg: 257

Samler stort sett bare Norge, men som ansatt i tannhelsetjenesten i mange år, ble jeg interessert da jeg tilfeldig kom over et finsk frimerke med tannlegemotiv. Trodde dette måtte være det eneste som fantes, men startet jakten på flere merker med lignende motiv og det fantes mye i andre land. Har laget en egen samling som jeg har hatt på utstilling og fått premie for.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2013-03-24 14:45
Antall innlegg: 2649

Interessant meso. Kanskje det er relativt vanlig blant frimerkesamlere at de samler på frimerker med motiv som relateres til yrket deres.

Kanskje du finner noen tannhelsefrimerker her:

www.collect4all.com/...ca tegory=1
 
hotspur2013-03-24 17:06
Antall innlegg: 57

Jeg kjøpte et kilo med frimerker fra Australia og New Zealand i fjor. Rakk å sortere dem, men ser ikke frem til å legge dem i bløt for å løsne dem fra brevpapiret. Kanskje det vil skje i løpet av året, men jeg tviler. Heldigvis har frimerker lang holdbarhet!

 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?