Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående9 057

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Alina19602021-05-10 18:48
Antall innlegg: 1490

Enig, Bris!
 
Chiraff2021-05-10 18:50
Antall innlegg: 15865

Godt sagt, Bris!
 
auau2021-05-10 19:34
Antall innlegg: 37985

Klar tale, Bris1.
 
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger2021-05-10 21:52
Antall innlegg: 669

Skjønner ikke hva som er så galt med det Aran skriver her. Jammen lavt under taket for enkelte.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-10 22:03
Antall innlegg: 6062

Nå er jeg ikke verdens største ekspert på vaksiner, om jeg skal si noe seriøst da, men jeg har jo en del kunnskaper i alle fall og bra relevant universitetsutdanning . At noen blir opphisset over at jeg på spøk sier at jeg er en ekspert som alle MÅ høre på for nå så være....

 
cop333 - Ikke medlem lenger2021-05-10 22:40
Antall innlegg: 252

Det er vel heller summen av "ekspertuttalelser" gjennom mange år, som er saken, Aran.

Suppe; nei, god morgen! Er du våken på denne tida ;-)
 
LilleLaila2021-05-11 00:34
Antall innlegg: 3144

Jeg tror nesten ikke dette er sant jeg!
 
LilleLaila2021-05-11 00:46
Antall innlegg: 3144

Jeg har også en venn som har googlet seg til forskerstatus etter eget utsagn og elsker å drukne folk i milelange utlegninger om alt og ingenting. Jeg er glad i denne vennen, men orker ham ikke lenger fordi han bruker hele livet på useriøse, ikke forksningsbaserte påstander, ja, nesten som om jorda skulle være flat. Sånt ordgyteri som er i denne tråden og fremhevelse av egen kompetanse på alskens områder, gir meg bare dundrende hodepine. Huff, jeg skulle ikke gått inn her!
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-11 06:11
Antall innlegg: 6062

Nå er det faktisk slik at jeg har en viss peiling på hva jeg skriver om i denne tråden sånn generelt sett. Om noen synes jeg er litt unøyaktig noen ganger kan det jo ha med den andres kompetanse å gjøre. Selvsagt kan jeg ta feil jeg ogå.

At folk som bris1 ikke aksepterer det får være en annen sak. Hun lever nok mye på at dattera hennes har kunnskaper på området. Men jeg spør hva har du bidratt med bris 1 sånn sett i forhold til tråders tema ?.. For det meste liker du å kritisere.

Laila, for å være ærlig så har jeg brukt relativt lite tid til å sette meg inn i dette med vaksiner, jeg er nok ikke typen som googler så mye.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-11 06:17
Antall innlegg: 6062

Som vi alle har sett så har Janssen-vaksinen og AstraZeneca-vaksinen gitt skumle bivirkninger innbefattet død på mellomlang sikt. Selvsagt gjelder disse blodpropptilfellene andelsmessig av de vaksinerte bare et fåtall. Likevel er dette så alvorlig at ekspertutvalg har gått inn for at Norge ikke skal bruke disse vaksinene.

Bris1 mener at man ikke skal kunne advare mot vaksiner for da kan folk bli redde for å ta dem... Men jeg mener folk kan tenke selv, og at det er viktig at folk tenker kritisk med bakgrunn i mye informasjon.

 
ave - Administrator2021-05-11 07:40
Antall innlegg: 4986

I innlegget ditt kl. 06.11 begynner du Aran å definere og synse om andres egenskaper og intensjoner. Det er akkurat denne type kommunikasjon som er uønsket i forumsdebattene.
Det er en klar forventning til deg om at du tar dette til deg og stopper sånne ytringer. Nå! I alle tråder!
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-11 08:00
Antall innlegg: 6062

ave: Akkurat det samme gjør vel bris1. Det er hun som begynte. Og da må jeg få svare for meg. Er du partisk ave, så bør du ikke være admin
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-11 08:04
Antall innlegg: 6062

eksempel sitat: fra bris1: Stort sett klarer jeg å overse eksperten fra Saltdal, men nå er det nok. Det er ille å gang på gang se Arans påstander om at han vet hva han snakker om, når det er tydelig for de fleste at han leser og refererer påstander i hytt og pine.

Her er det bris som antyder ting om meg. Hun vet vel ikke hva slags bakgrunn jeg har. Hvorfor ble hun ikke tilrettesagt først ?, i tilfelle ville jeg ikke følt behov for å svare.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-11 08:07
Antall innlegg: 6062

Videre tar du dette opp i åpent forum ave, og da gjør jeg det også. Du merker meg for alle, og gir dermed alle tilgang til å sette meg i et dårlig lys.

Jeg tar nå kopi av all denne infoen.
 
ave - Administrator2021-05-11 09:48
Antall innlegg: 4986

Ber deg lese tråden bladfyken opprettet i går.
 
AaseB2021-05-11 09:50
Antall innlegg: 8147

Bris har full støtte fra flere som du sikkert ser, Aran.
Også meg, selv om jeg ikke skrev noe der i går.
Så å angripe henne slik du gjør, er å gå i mot mange her inne. Tror det er greit at du husker på det videre.


 
bris12021-05-11 10:28
Antall innlegg: 2594

Jeg mener ikke at man ikke skal være skeptisk til vaksiner, men at dersom man påberoper seg å kunne mer enn 99% av legene om virkninger osv så bør man være etterrettelig i info som legges ut her. Den som har fulgt tråden fra starten har nok fått med seg at starter har delt en rekke tvilsomme lenker og henvisninger som har blitt trukket i tvil av flere her. Har forsøkt å holde meg på sidelinja i denne debatten, og mitt bidrag om at jeg personlig foretrakk å søke kunnskap hos noen jeg kjenner, stoler på og som har bakgrunn for å uttale seg ble angrepet av trådstarter med en harang av nedlatende kommentarer. Jeg vet at jeg var saklig i mine innlegg, så det er interessant å se at disse er fjernet av tidligere moderator. At man skal holde «en god tone» i innleggene er jeg enig i. Jeg burde utelatt de første linjene i mitt siste innlegg, selv om trådstarter hevder å vite mer enn de fleste. Jeg gjentar mitt hovedanliggende: De fleste av oss har nok kjent på frykt siden pandemien startet for over et år siden. Å ukritisk legge ut informasjon man ikke har lest og kildesjekket uten å informere om det er uheldig, og kan være med på å skremme den som tar trådstarters ord om egen kompetanse alvorlig,fra å vaksinere seg.
Dersom det jeg sier blir oppfattet som «å ta mannen, ikke ballen» må jeg bare toe mine hender og si at jeg ikke skjønner logikken i det.
 
kda2021-05-11 12:40
Antall innlegg: 684

For en sandkassetilnærming, Aran: "Akkurat det samme gjør vel bris1. Det er hun som begynte."
Videre: "Og da må jeg få svare for meg. Er du partisk ave, så bør du ikke være admin" Frontalangrep og så en liten trussel ...
Og til slutt: "[ave] gir dermed alle tilgang til å sette meg i et dårlig lys" ..... Den tilgangen har du da allerede gitt alle her inne fra før? Noe så pinlig!

Synes både Ave og Bladfyken har skrevet balansert om hvordan man bør opptre i en diskusjon. Og dette må da være et prakteksempel på det motsatte!
 
Chiraff2021-05-11 13:06
Antall innlegg: 15865

Tommel opp, kda!
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-11 13:16
Antall innlegg: 6062

Bris1 du siterer meg feil. Jeg har skrevet sitat:

"Aran 2021-01-15 22:07

Antall innlegg: 5787

Det dere bør vite at jeg vet mer om cellebiologi enn kanskje 99% av alle leger."

sitat slutt.

Kommentar:
Cellebiologi er noe annet enn virkninger av vaksiner.



 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?