Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående9 033

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
cop333 - Ikke medlem lenger2021-05-14 16:32
Antall innlegg: 252

Jeg føler at denne tråden er et studie i salig galskap.


Men hva vet nå vel jeg om salig galskap.......?
 
bris12021-05-14 16:33
Antall innlegg: 2594

Tror ingen trenger bekymre seg for at «ekspertuttalelsene» i denne tråden skal bli tatt alvorlig etter dagens utgytelser ;-))
 
Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-05-14 16:36
Antall innlegg: 302

Vi får være glade for at de aller aller fleste som kan noe om det ene eller det andre; ikke trenger så mye oppmerksomhet som det du gjør Aran.
Aran har lukket igjen viktige kanaler som er nødvendig for å ta inn andres tanker om ham. Det er jo et av kjennetegnene på narsissisme.
Min verden Min verden! Og jeg forventer at alle ser det samme som meg.

 
Chiraff2021-05-14 18:12
Antall innlegg: 15862

Foreslår at vi alle, bortsett ifra superexperten da, avslutter våre bidrag i denne tråden.
Amen
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-17 08:36
Antall innlegg: 6062

Jeg mener det ikke er urimelig at noen forskere ser på og bekymrer seg for eventuelle langtidsbivirkninger av covid19-vaksinene. Spesielt siden så stor andel av verdens befolkning har fått disse vaksinene. Det er disse forskerne jeg støtter.

At noen forumsdeltakere mener ovenforstående er idioti og vitner om narsissisme og oppmerksomhetsbehov er jo her bare et eksempel på en trist primitivitet .

Det er det jeg har prøvd å legge frem for alle: Dette med å kunne innta en skeptisk holdning. At noen ikke skjønner dette og mener at det kun er å repetere regjeringens holdning som er brukbart. Bare viser at enkelte er i hovedsak ute etter en krangel og å skape ufred. Og det viser grove eksempler på tunnelsyn og blind servilitet.
 
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger2021-05-18 01:06
Antall innlegg: 669


Normalt liv igjen fra august, sier FHI. Får krysse fingrene for det, da.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 16:57
Antall innlegg: 6062

La meg først repetere min holdning: Jeg synes vaksiner generelt er kjempebra. Vaksiner har berget millioner av menneskeliv og har hindret epidemier å spre seg.

Og det er på en del plan en sunn holdning å være skeptisk til bivirkninger spesielt når det kommer vaksiner basert på en ny type teknologi som disse m-RNA-vaksinene f.eks. pfizer-vaksinen som nå regnes som den tryggeste.

Her er et nylig gjennomført intervju med en norsk mikrobiolog som forteller at dette spike-proteinet som disse m-rna vaksinene skal sørge for blir produsert i kroppen kan ha uheldige effekter på 1-2 års sikt (kanskje på enda lengre sikt). Hun mener det er en viss sannsynlighet for at vi etter noe års sikt kan se mennesker dø av disse m-RNA vaksinene. Hun baserer seg også på noen nylige studier ved bl.a. Harvard ang. dette. Hun er frustrert og kan ikke begripe at det som nå foregår i samfunnet skjer.

Intervjuet : www.buzzsprout.com/1...w4 G6OxDYAQ


Forsøk på dyr med slike m-RNA vaksiner har ikke endt godt.

 
Cygnus2021-06-05 17:02
Antall innlegg: 44845

La meg gjenta, Aran, sjekk kildene dine!
tjomlid.com/2021/06/...cr -tester/
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 17:08
Antall innlegg: 6062

tjomlid har ingen formell utdannelse. han har f.eks. uttalt seg positivt om pedofile. Jeg har selv flere ganger vært i hefig diskusjon med tjomlid. Tjomlid er dessverre en av de skeptikerne som har fått en moderatorrolle på wikipedia sammen med en del likesinnede.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 17:13
Antall innlegg: 6062

Mener at Tjomlid etter hva jeg har fått av info ikke har oppnådd noen universitetsgrad. Han har et oppblåst ego og har sørget for å få seg selv inn på wikipedia bl.a.. Og han har skrevet en eller flere forenklede bøker der han liker ta utgangspunkt i ting som placeboeffekten ...
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-05 18:20
Antall innlegg: 6062

Ang. det jeg skrev om at jeg har diskutert med Tjomlid så var det for flere år siden ang. redigeringen av en wikipediaartikkel. Jeg antok at det var Tjomlid jeg diskuterte med på bakgrunn av språkføringen. Tjomlid brukte og bruker sikkert ennå et nick som moderator på wikipedia slik at folk ikke kan kjenne han igjen. Det er jo i seg selv ikke bra .
 
ave - Administrator2021-06-05 22:18
Antall innlegg: 4986

Tror jeg har nevnt det før, men forum er altså ikke den private dagboka til noen her. Det er et poeng at man samler tankene sine før man begynner å skrible i vei med innlegg etter innlegg; noe som ikke er ønskelig.

Det er sikkert vanskelig, men med trening så pleier det meste å gå, også det å styre impulsene sine. Man kan f.eks telle til 10, 100 eller 1000 for å trene på regulering.
 
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger2021-06-07 02:27
Antall innlegg: 669

Tjomlid er en blogger uten utdannelse.
 
Cygnus2021-06-07 13:11
Antall innlegg: 44845

Nå var det ikke Tjomlid som var interessant her, men det faktum at Aran helt naivt snakker om norsk mikrobiolog som hevder ymse om covidvaksinene. Mikrobiologen, som var nederlandsk, har riktignok en bachelorgrad fra årtier siden men jobber som sekretær i en eller annen misjonsorganisasjon og har ingen bakgrunn som universitetsforsker. det er ingen grunn til å tro at hun vet noe bedre enn andre - hvis en ikke ØNSKER å tro på henne. Faktisk minner det meg om den ovelegen som kom til Debatten i fjor og hevdet at FHI osv tok feil- flere millioner norske kom til å dø. Hun ble presentert som virologiekspert - men doktorgraden hennes var i geriatri! Og du, Aran, er visst et lett bytte for 'falske profeter'.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-07 13:36
Antall innlegg: 6062

Hva med denne da: Professor Bryam Bridle. Hevder at det har vært gjort en stor feil med disse mRna-vaksinene. Oppskriften på spike proteinet skulle aldri vært brukt til å produsere antigener. Om Bryam har rett så er dette katastrofalt.

(Nå må du ikke stole for mye på Tjomlid Cygnus. Tjomlid pleier av og til å overdrive fælt ang. ting for å få det til å se ut som om han har rett. Dessuten er Tjomlid selvlært når det gjelder medisin , så han har ikke den helt store oversikten, selv om han er flink til å sette seg inn i ting, så ser man at det halter av og til. Tjomlid er også full av bias og med store skyggelapper. )

www.lifesitenews.com...c3 TIxv8IGU
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-07 14:28
Antall innlegg: 6062

Jeg sier bare: Tenk om millioner av vaksinerte dør av vaksinen noen år etterpå. Selvsagt tror jeg ikke at det skjer, men jeg sier nå, hva om ?

Selvsagt er jeg enig i de som sier at det er lurest å ta vaksinen fremfor å ikke ta pfizer-vaksinen. På den annen side så har hver enkelt et valg for seg selv.

Så har vi dette momentet med flokkimmunitet som de som ikke ønsker å ta vaksinen kan benytte seg av som beskyttelse.. Fordi covid sprer seg nok ikke i en vaksinert befolkning.

 
Chiraff2021-06-07 14:29
Antall innlegg: 15862

Lett omskrevet forrige innlegg ;)

(Nå må du ikke stole for mye på Aran, Cygnus. Aran pleier av og til å overdrive fælt ang. ting for å få det til å se ut som om han har rett. Dessuten er ARN selvlært når det gjelder medisin , så han har ikke den helt store oversikten, selv om han er flink til å sette seg inn i ting, så ser man at det halter av og til. Aran er også full av bias og med store skyggelapper. )
 
Cygnus2021-06-07 14:38
Antall innlegg: 44845

:)
Men Aran antyder at jeg 'stoler på Tjomlid' - litt tøysete, det der, selvsagt går en ikke Tjomlid for medisinsk råd (ei heller til Aran!). Poenget er at du hengte deg opp i Tjomlid, mens det jeg påpekte var at den eksperten du refererte til, ikke var noe særlig ekspert - og det gjør du så ofte at jeg ser at det er et mønster. Ikke lurt å stole på noen, prøv å sjekke selv!
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-07 14:44
Antall innlegg: 6062



Har skrevet om min utdanning før. Du får sjekke dette C.

Uansett så er det sånn at det ikke er lett å på sparket fremkalle detaljkunnskaper fra en utdanning man gjorde for 30 år siden.

Bladde for eks i fysikkboka fra videregående for noen uker siden og tenkte at om jeg skulle tatt eksamen på sparket i fysikk i dag så ville jeg neppe greid å få 2 en gang. Måtte nok ha noen uker på meg for å lese meg opp til en 6-er.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-07 14:44
Antall innlegg: 6062

mente Chiraff når jeg skrev C
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?