Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående9 033

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2021-05-14 11:19
Antall innlegg: 44845

Aran, Aran - hvorfor i alle dager skal jeg oppgi dette? Jeg har aldri påberopt meg å være bærer av naturvitenskapelig kompetanse (selv om jeg altså studerte biologi i USA) som du har, og du har aldri sagt noe spesifikt om dine studier, utover at du er sivilingeniør og det er ikke en entydig bakgrunn. Men i alle fall er det jeg påpeker, er at du driver noe slags kampanje og alltid uten skikkelige kilder og referanser, noe som i den virkelige akademiske verden ville stått til stryk. Det var mitt siste ord om den saken. Amen.
 
cop333 - Ikke medlem lenger2021-05-14 11:31
Antall innlegg: 252

.....men kildekritikk kom aldri til Saltdal.....
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-14 11:32
Antall innlegg: 6062

For all del. det var bare ett spørsmål.

Dette forumet er jo ikke noe som bedømmes i den seriøse akademiske verden. Jeg ser mitt publikum an. Og tar ett på ting. Det er jo bare dumt å komme med utlegninger på reelt forskernivå. Og det koster tid å sette seg inn i dette på et noe nytt fagfelt. Folk må jo kunne begripe noe av det som skrives. Jeg har sagt før at jeg bruker minimalt med tid til å sette meg in i covid19. Men jeg mener at det meste jeg selv har skrevet holder vann basert på at man ønsker å være litt kritisk . Det ville jo vært kjedelig om man bare skulle repetere den gjengse oppfatningen som FHI, HOD og HD til enhver tid har og betrakte dette som gjeldende for all fremtid, spesielt siden historien viser at vitenskapen utvikles og endrer seg og at eldre kunnskaper revurderes og endres.


 
bladfyken - Administrator2021-05-14 11:52
Antall innlegg: 601

At du har brukt lite tid på å setje deg inn i Covid-19, er særs tydeleg ut frå alt tøvet du har presentert om temaet, Aran. Vi har forstått for lenge sidan at du ikkje kan noko om dette. Start gjerne ein tråd om noko du faktisk kan noko om i staden.
 
Cygnus2021-05-14 11:59
Antall innlegg: 44845

Aran - jeg fant straks kilden til din kilde, som han har kopiert nesten ord for ord. Vedkommende 'osteopatiske lege' Sherri Tenpenny er en kjent vaksinemotstander som ENNÅ forfekter den 100 ganger desavuerte studien som påstod at vaksiner forpårsaker autisme.
viktigviten.no/covid...sr eaksjon/
 
Cygnus2021-05-14 12:00
Antall innlegg: 44845

Jeg kopierte simpelthen deler av det du delte - og vips, opp kom Mrs Tenpenny og hennes utgydelser!
 
Cygnus2021-05-14 12:10
Antall innlegg: 44845

Her er Mrs Tenpenny:
'Pfizer vaksinen må lagres ved minus 60 grader Celsius. Utenpå lipidbelegget er det lagt på en kjemikalie som kalles polyetylenglykol. Dette stoffet er kjent for å forårsake allergiske reaksjoner. Etter min mening er det dette som er ansvarlig for at mange mennesker har allergiske reaksjoner og går inn i anafylaktisk sjokk. Vi har hatt hundrevis av tilfeller av dette.

Når de injiserer mRNA, belagt med lipider og polyetylenglykol, så vil det lipidbindende proteinet binde seg med cellene dine, og åpne seg og gi mRNA-oppskriften fra seg inne i cellene dine. Denne oppskriften går deretter til ribosomene som så skal lage proteinet. Dette proteinet skal likne piggproteinet på overflaten av coronaviruset. Tanken bak denne prosessen er at hvis cellene våre lager dette proteinet, så vil immunforsvaret vårt deretter lage antistoff mot det proteinet. Neste gang coronaviruset kommer, vil antistoffet koble seg til piggproteinet og nøytralisere det. Dette er teorien. Men det som i stedet kan skje er at piggproteinet kan binde seg ugjenkallelig til overflaten av cellene dine'
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-14 12:29
Antall innlegg: 6062

Ok, bra at du fant kilden C. Vel kanskje Tenpenny er inne på noe.

Jeg mener det ikke er urimelig at noen forskere ser på og bekymrer seg for eventuelle langtidsbivirkninger av covid19-vaksinene. Spesielt siden så stor andel av verdens befolkning har fått disse vaksinene.

bladfyken: Det er ikke din oppgave som admin å forfølge enkelte forumbrukere med negative kommentarer, som du har gjort i det siste. Jeg mener jeg har god nok peiling på vaksiner til å kunne skrive om det. Dessuten behøver man ikke ha noe peiling på noe om et emne for å skrive om det.
Man skal som forumbruker ikke oppleve trakassering fra en admin på den måten.

Vi har f.eks. opplevd i media (tror det var i en Tromsøavis) at en person med doktorgrad i nettopp vaksiner og vaksineutvikling har blitt stemplet som kunnskapsløs av ansatt(e) ved offentlige statlige institusjoner. Så debatten er hard. Det vil ta meg alt fra 1 minutt til 15 minutter å finne frem til denne nevnte debatten med innlegg, og det orker jeg ikke bruke tid på.
 
Cygnus2021-05-14 12:32
Antall innlegg: 44845

Du er håpløs. Først later du som det du deler er din fb-venns arbeide, så - når det viser seg at ‘kilden’ er en sjarlatan - sier du at hun kanskje har noe!
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-14 12:41
Antall innlegg: 6062

Jeg har ikke googlet vedkommende, og min fb-venn hadde ingen kildehenvisning. Og det er slik at de fleste vitenskapsfolk som kommer med nye teorier blir latterliggjort i starten, deretter blir den nye teorien gradvis akseptert og så til en sannhet.

De som i sin tid påstod at jorden var rund, ble jo truet på livet. F.eks. De som i sin tid påstod at amalgamfyllinger var helsefarlige, ble jo sett rart på. De som påstod at innsektsmiddelet DDT var helsefarlig ble jo sett på som idiotiske konspirasjonsteoretikere. Og for 70 år siden ca var det vanlig at leger ble brukt i reklame for å selge mer tobakk.

Det gjelder å ha litt vidsyn og kunne tenke selv.
 
AaseB2021-05-14 12:55
Antall innlegg: 8147

Dette er ikke trakassering, Aran. Nå har vi fått admins her inne som sier det antakelig resten av medlemmene her mener,men som du nekter å ta innover deg.
Du er for lengst avslørt som bløffmaker. Og om du ikke vet det, så finnes opptil flere fine, lukkede Facebook-grupper for slike. Der kan dere holde på i fred med å dyrke hverandre og teoriene deres uten at noen kommer å ødelegger med fakta. Mye mer behagelig sikkert.
Og vær så god for tipset.


 
Cygnus2021-05-14 13:00
Antall innlegg: 44845

Jeg gjentar - denne Tenpenny støtter ennå den falske forskingen til Andrew Wakefield om at vaksiner fører til autisme - motbevist for ca 20 år siden men ennå et tema i konspi-kretser. Har ingenting med ny forskning å gjøre.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-14 13:07
Antall innlegg: 6062

Ok, jeg har ikke lest mye om det der, men har sett på TV en dokumentar om at noen fant ut at statistikken viste at det var et signifikant flertall av autistiske barn blant barn som hadde fått vaksine. Dette var en statistikk som ble tillaget for en periode der slikt enkelt kunne måles.

Uansett, så er det ikke slik i den akademiske verden at om en forsker skulle ta feil på ett område så er han automatisk en som også gjør feil på andre områder.

Albert Einstein f.eks., han måtte ha hjelp til selvangivelsen fra egen regnskapsfører. Og han uttalte visst at selvangivelsen var noe av det mest kompliserte han hadde vært bort i (selvsagt på spøk men samtidig litt seriøst fordi han fant det for unødvendig å sette av tid til å lære seg føring av selvangivelsen og næringsoppgave. Albert E. hadde visst eget firma i en periode.
 
Chiraff2021-05-14 13:07
Antall innlegg: 15865

Jeg er helt enig med deg, AaseB.
Jeg tror INGEN her inne forstår hvorfor du holder på med denne evigvarende terpingen på din motstand mot vaksiner.
Samme type irritasjon skapte du med alle dine konspirasjoner i forhold til strålehysteriet ditt.
Som AaseB skriver: Finn deg en passende FB-gruppe hvor du kan koke vaksinesuppa videre.
Nei, dette er ingen høflig henstilling. Det må da være bedre å gi seg, utkastelse av forum gir dårlig ettermæle!
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-14 13:12
Antall innlegg: 6062

Chiraff jeg er en sterkt tilhenger av vaksiner. Vaksiner har berget millioner av menneskeliv.

ÅseB og Chiraff. når dere ikke får med dere vesentlige ting i forummeldingene her så gidder jeg ikke diskutere med dere.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-14 13:24
Antall innlegg: 6062

Jeg har nå lest 25 linjer om Tenpenny og mener at mye hun står for ikke er så bra og ikke samsvarer med god vitenskap.
 
Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-05-14 13:38
Antall innlegg: 302

Ja, du burde finne noen grupper som deler ditt syn. Det er trist at du ikke skjønner at dette Forumet ikke egner seg til all den "informasjonen" som du mener vi burde ha om stråling eller vaksiner eller din "naturvitenskapelige kompetanse" innen diverse felt. Nei, det er ingen her inne som ser på deg som noe annet enn en bløffmaker. Du har fått altfor frie tøyler, og altfor mye forståelse (blant annet av meg i perioder); men et sted går faktisk grensen. Og det har bladfyken og ave greid å sette ord på på en måte som burde gjøre det helt klart for deg at dette ikke er stedet for flere av dine skriverier. Finn dine likesinnede i en eller annen gruppe, og ha det fint med dem.
 
Torill2021-05-14 13:40
Antall innlegg: 3658

Aran, et lite tips. Les litt grundigere og skriv litt mindre i forum. Da tror jeg det hadde vært lettere for deg å bli møtt med interesse i stedet for meg irritasjon.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-14 13:53
Antall innlegg: 6062

Nissetassen, dersom jeg er en bløffmaker. Hvorfor gav disse sensorene meg på diverse eksamener på universitet og høgskole toppkarakterer i fag som cellebiologi, fysiologi o.l.. ? Kanskje de bare likte meg ekstra godt . Nei det kan det ikke være, fordi det var skriftlige eksamener.

Jeg innrømmer å ha brukt lite tid på å sette meg inn i vaksiner, men samtididig er det jo slik at jeg sannsynligvis kan mer om vaksiner enn 98,5% av befolkningen
 
LilleLaila2021-05-14 14:17
Antall innlegg: 3144

Fortsatt som å snakke til en vegg. Følg rådet til Torill da, om du ikke hører på noen andre!!
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?