Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående9 035

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2021-06-07 17:36
Antall innlegg: 44845

Dette er din 'norske mikrobiologekspert', Aran. Hun jobber altså som sekretær i New Life Mission Aid. Dette sier selskapet om henne - ikke mye forskning der gitt!
Runi Rogers
Runi er utdannet mikrobiolog fra Nederland og har jobbet som forsker i mange år. Hun jobber som sekretær med blant annet giveroppfølging, oversettelser og annet administrativt arbeid.
Hun har bodd noen år i Cape Town, og vi nyter godt av hennes språkkunnskaper og kulturelle forståelse, samt hennes analytiske arbeidsmetode.
Sekretær
 
cop333 - Ikke medlem lenger2021-06-07 18:30
Antall innlegg: 252

Aran:
Du skriver:

"Tjomlid er dessverre en av de skeptikerne som har fått en moderatorrolle på wikipedia sammen med en del likesinnede."

At Tjomlid er moderator på wikipedia, er dette noe du vet, i så fall; hvordan vet du det?
 
Cygnus2021-06-07 19:43
Antall innlegg: 44845

Så skeptiker er et skjellsord? Hmmm!
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-07 22:58
Antall innlegg: 6062

cop333. At Tjomlid har fått en moderatorrolle på Wikipedia har jeg fra mailutveksling med Einar Flydal
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-07 23:08
Antall innlegg: 6062

Det er greit å være skeptisk, men når man konsekvent avslår muligheten for at vitenskapen kan utvikle seg videre på et område, og utviser en trangsynt holdning som bl.a. går ut på å forsøke hindre en utviklende debatt, så blir det bare dumt for meg.

F.eks. mange mennesker har hatt paranormale erfaringer, og om en skeptiker bare avviser ALT slikt som at slikt er produsert av hjernen, så blir dette for dumt for meg og jeg tenker veldig lett at slike folk er det dummeste som finnes.

F eks. slike skeptikere som hevder at de opplevelsene folk har i TV-programmet Åndenes makt bare er et resultat av innbilninger og at det hele dette TV-programmet er basert på lureri, da tenker jeg lett at slike folk er på et veldig lavt forståelsesnivå.



 
trymare2021-06-07 23:19
Antall innlegg: 871

Æsj, for en vemmelig holdning du har til folk, Aran. Lavt forståelsesnivå, dummeste som finnes, primitive og så videre. Hva er du da?
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-07 23:24
Antall innlegg: 6062

Forstår at du kan mene det utifra det jeg skrev. Og jeg ser mitt moralske dilemma her.
 
Cygnus2021-06-07 23:43
Antall innlegg: 44845

Aran, du er jo så opptatt av utdanning og grader. Folk med en bachelorgrad driver ikke med forsking, og da skjønner jeg ikke hvordan du kan finne på å tro på og dele dette med andre. Og opplysninger om denne damen er det hun selv har opplyst.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-08 00:18
Antall innlegg: 6062

Vil tilføye at de som er veldig alternative og som f.eks. driver med kaffegrutspåing, astrologi o.l.. synes jeg ofte er vel så fraværende fra realitetene og jeg tenker lett at de ikke er helt med på ting, så fremst da disse ikke har en god intusjon og bruker slike ting som hjelpemidler bare. Det er naturligvis ingen god egenskap jeg har, men jeg mener at jeg ikke påfører disse noe negativt da jeg passer på hvordan jeg tenker.

Cygnus, jeg hadde jo ikke undersøkt bakgrunnen for denne personen, men uansett så har hun disse opplysningene et sted fra, og det er noe som heter å lære seg selv ting og å selv kunne sette seg inn i et fagfelt, man kan lære mye selv. Utdanning er ofte oppskrytt.
 
trymare2021-06-08 00:29
Antall innlegg: 871

Er utdanning ofte oppskrytt, Aran? Hvorfor er du da så opptatt av å nevne all den utdannelsen din? Og hvorfor er du så opptatt av å fortelle andre hvor lite utdannelse de har? Du har selv sagt at jeg sikkert bare fikk 3 i naturfag, at jeg med min statsvitenskap ikke kan noe som helst. Jeg har faktisk mer universitetsutdannelse enn statsvitenskap, har mastergrad faktisk, i noe helt annet. Så ikke hakk ned på andres kompetansenivå, takk.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-06-08 00:38
Antall innlegg: 6062

Javel, javel. t. Jeg tenker at man kan lære seg mye selv om et emne uten å ta en formell utdanning.

Fortell gjerne hva du har en mastergrad i.


Og C: Denne personen som ble intervjuet i denne podcasten var jo utdannet mikrobiolog, var hun ikke ? Så det i seg selv gjør jo at det bør legges vekt på hva hun fortalte i denne podcasten. Og dessuten postet jeg etterpå en link om en professor innenfor et relevant område som mente mye det samme. Hvorfor nevner du ikke dette C ?

 
Cygnus2021-06-08 11:20
Antall innlegg: 44845

Pussig nok er jeg enig med deg at en kan lære mye uten formell utdannelse - jeg kan f eks mye om zoologi. :)
 
cop333 - Ikke medlem lenger2021-06-08 11:21
Antall innlegg: 252

Javel ja, hvis Einar Flydal har sagt det, så stemmer det vel....... ;-)
 
Cygnus2021-06-08 11:49
Antall innlegg: 44845

:) Cop kan få sagt det!
 
LizzyLizzy - Ikke medlem lenger2021-06-08 11:51
Antall innlegg: 51

:)
 
Cygnus2021-06-08 19:00
Antall innlegg: 44845

Siste covidnytt fra The land of the confused:
www.rawstory.com/mar...ev olution/
 
GreteSB2021-06-08 19:08
Antall innlegg: 7777

Å kjære! Hvordan klarte hun å bli valgt?
 
Cygnus2021-06-08 19:26
Antall innlegg: 44845

Meget populær dame i Georgia. Go figure!
 
bladfyken - Administrator2021-06-08 23:26
Antall innlegg: 601

@Aran: Rogers (mikrobioolgen) og Bridle er diskreditert så det ryk etter. Du held berre fram med å vise til pseudoforskarar som sleng ut ei rekkje påstandar som det ikkje finst fnugg av sakleg dekning for. Når det gjeld Tjomlid har han aldri påstått å vere noko annan enn ein bloggar, forfattar og podcastar. Poenget med Tjomlid er at han er ein drivande dyktig researchar og formidlar innan vitskapsfeltet – kort sagt ei skikkeleg dugande vitskapsjournalist.

For det Tjomlid gjer, og som korkje du eller alle sjarlatanene du viser til på Youtube gjer, er at han heile vegen hentar inn og peiker til dokumentert, fagfellevurdert forsking, som han så forklarer og set i hop til ein forståeleg heilskap. Han finn ikkje berre opp lause påstandar, slik du gjer, men dokumenterer alt og gjer det mogleg for kven som helst å ettergå det han seier og gjere seg opp sine eigne meiningar på eit sakleg og fagleg grunnlag. Medan du berre hyler opp om at du ikkje gidd å kome med vitskaplege avhandlingar, men insisterer på din rett til å slenge ut udokumentert tøv.
 
bladfyken - Administrator2021-06-08 23:27
Antall innlegg: 601

Elles måtte eg søkje opp denne Einar Flydal - og fekk meg ein god lått! :-D
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?