Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående9 057

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Torill2021-05-11 13:23
Antall innlegg: 3658

Aran, kan du ikke heller linke til en av dine publikasjoner?
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-11 13:45
Antall innlegg: 6062

Kan ikke skryte på meg å ha skrevet bøker annet enn hovedoppgaver og semesteroppgaver i ulike emner på universitetet/høgskole.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-11 13:58
Antall innlegg: 6062

Men du kan få kopi av en oppgave jeg skrev i pedagogikk Torill om du vil. Bare send meg adressen din. Skjønner at du er interessert...
 
kda2021-05-11 14:00
Antall innlegg: 684

Takk, chiraff!
 
Torill2021-05-11 14:10
Antall innlegg: 3658

Takk Aran
 
Cygnus2021-05-11 18:45
Antall innlegg: 44845

Vaksinering i USA:
www.cnn.com/2021/05/...in dex.html
 
bladfyken - Administrator2021-05-11 22:36
Antall innlegg: 601

@bris1: Nei, det var ikkje deg eg tenkte på med "ta ballen, ikke mannen"; eg synest du stort sett er flink til å gå rett på ballen. :-)

@Aran: Nei, det var slett ikkje bris1 som starta å bruke personkarakteristikkar her. Ho held seg til innhaldet i det du sjølv skriv. Du har mellom anna gjentekne gonger titulert deg sjølv som ekspert, sjølv om alle som kan lese og tenkje sjølv, veit at 99 prosent av det du skriv er tull og bløff og svada. (Og den siste påstanden der er 1000 prosent meir sann enn at du kan meir om cellebiologi enn 99 prosent av norske legar, som du òg har prestert å lire av deg.)
 
cop333 - Ikke medlem lenger2021-05-11 22:40
Antall innlegg: 252

Tommel opp!
 
LilleLaila2021-05-11 22:54
Antall innlegg: 3144

Godt sagt, bladfyk, liker deg stadig bedre :)


Hva i alle dager har cellebiologi med pedagogikk å gjøre?
 
Nixita2021-05-11 23:44
Antall innlegg: 4720

Jeg tenker at det gjør noe med mange å leve slik vi gjør nå under restriksjoner. Det er vel 100+ som leser i forum og enda færre som skriver her, så kan ikke vi som liker å følge forum forsøke å heve raushetsgraden ett hakk. Ikke ta alt opp i verste mening, forsøk å være litt/mye/mer positiv :)
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-12 00:23
Antall innlegg: 6062

De kommersielle aspektene ved den globale vaksineringsprosessen må inkorporeres i en totalanalyse med evaluering av elementer som substituerer korrelasjonsprinsipper som er overordnet de selektive prosesser som influerer praktiske løsninger med fokus på effektivisering.
 
ave - Administrator2021-05-12 00:57
Antall innlegg: 4986

Jaha? Og meningen er?
Kommunikasjon handler om å gi et budskap til andre og formidle det på en måte slik at det blir forstått.
Innlegget over kan ikke forstås på denne måten. Det er mer å forstå som trolling i forum, noe som ikke er greit. Henstiller til bidragsyter om å moderere eget ordgyteri dersom man ønsker å dele meningene sine. Hvis så ikke skjer må andre moderere.
 
bladfyken - Administrator2021-05-12 01:37
Antall innlegg: 601

Neimen, Aran! Har du lese framandordbok no! Så flink du er!

Gler meg veldig til du klarer å stolkke dei fine orda på ein måte som gir meining og ikkje berre får deg til å framstå som som ein stor tulling!

Lukke til! :-)
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-12 06:11
Antall innlegg: 6062

Det var bare tull.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-12 06:20
Antall innlegg: 6062

Legger merke til forskjellsbehandlingen
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-14 07:48
Antall innlegg: 6062

De ekstra lange eventuelle bivirkningene av covid19 vaksinene kjenner vi ikke. Her sees det på Pfizer-vaksinen: Sitat fra en FB-venn:

Pfizer vaksinen må lagres ved minus 60 grader Celsius. Utenpå lipidbelegget er det lagt på en kjemikalie som kalles polyetylenglykol. Dette stoffet er kjent for å forårsake allergiske reaksjoner. Etter min mening er det dette som er ansvarlig for at mange mennesker har allergiske reaksjoner og går inn i anafylaktisk sjokk. Vi har hatt hundrevis av tilfeller av dette.
Når de injiserer mRNA, belagt med lipider og polyetylenglykol, så vil det lipidbindende proteinet binde seg med cellene dine, og åpne seg og gi mRNA-oppskriften fra seg inne i cellene dine. Denne oppskriften går deretter til ribosomene som så skal lage proteinet. Dette proteinet skal likne piggproteinet på overflaten av coronaviruset. Tanken bak denne prosessen er at hvis cellene våre lager dette proteinet, så vil immunforsvaret vårt deretter lage antistoff mot det proteinet. Neste gang coronaviruset kommer, vil antistoffet koble seg til piggproteinet og nøytralisere det. Dette er teorien. Men det som i stedet kan skje er at piggproteinet kan binde seg ugjenkallelig til overflaten av cellene dine. Den andre tingen som piggproteinet kan gjøre, er å binde seg til ditt DNA og endre det permanent, gjennom en prosess som kalles transfeksjon.
Den tredje tingen er at det er et reelt problem med antistoffene som opprettes gjennom denne prosessen. Jeg har kartlagt omtrent ti forskjellige skademekanismer som slike antistoffer til piggproteinet kan forårsake inne i kroppen din. Hvis dette antistoffet er blitt produsert i veldig store mengder, kan det ha direkte skadelige effekter på vevet ditt. Primært lungene. Men også lever, nyrer og hjertet. Det er flere mekanismer for hvordan denne typen antistoffer kan forårsake skade. Coronavirus har sirkulert i flere tiår. På årsbasis forårsaker coronavirus normalt sett symptomer som ved en vanlig influensa. Men Moderna- og Pfizervaksinen er ikke en vanlig influensavaksine. De er ikke FDA-godkjent (legemiddelgodkjente). Husk at de har prøvd å få dette til i nesten 20 år. De har ikke klart å få dem gjennom sikkerhetstestene og effektivitetsstudiene. De er fullstendig eksperimentelle. De har fått fritak og blitt sluppet ut på markedet gjennom noe som kalles EUA, Emergency Utilization Authorization (nødbruktillatelse). Så, under pandemiens uttalte unntakstilstand har farmasøytiske selskaper som Pfizer, Moderna, Johnson & Johnson og 77 andre fått unntak. Og der er 78 flere i dyreforsøk. Det er utenfor min forstand hvorfor vi trenger 150 av disse. Det har aldri blitt godkjent av FDA. Det er helt eksperimentelt. Det er kun gitt tillatelse til eksperimentelt nødbruk. Vi har ingen langsiktige studier for hva som kommer til å skje med disse antistoffene av piggproteinet. Hva kan skje med autoimmune sykdommer, med nevrologiske tilstander og med kardiovaskulære tilstander. Faktisk er menneskeheten akkurat nå mens vi snakker, blitt selve eksperimentet. På lang sikt vil de finne ut hva som har skjedd med oss.
 
berita2021-05-14 09:02
Antall innlegg: 848

Takk for at du prøver å informere oss, Aran. Det er sikkert godt ment, men jeg må innrømme at dette er så komplisert og tungt stoff at jeg ikke orker å lese alt og prøve å forstå det. Tror mange vil kalle det konspirasjonsteorier, ordspillforum bør ikke kunne mistenkes for å være arena for det.
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-14 09:19
Antall innlegg: 6062

DEt er ikke konspirasjonsteorier bare det å fremlegge skepsis mot noe, her vaksinen Pfizer.
 
Cygnus2021-05-14 09:33
Antall innlegg: 44845

Aran, nå synes jeg at det å dele fra Facebook og Facebookvenner, YouTube osv IKKE holder. Hvorfor ikke dele naturvitenskapelige artikler, ja også fra tidsskrift som Nature og New Scientist (som du helt sikkert leser, antar jeg), som har en rekke artikler med forskningsinformasjon.Det du delte i dag er fullstendig verdiløst siden vi ikke aner hvem kilden er - vedkommende skriver ‘Jeg har funnet ut...’. Hvem er ‘jeg’, hvorfor skulle vi akseptere dette når vi ikke en gang får vite hvem ‘jeg’ er? I tillegg kryr det av faktiske feil i det du delte. Men jeg spør igjen, 1) hvorfor dele fra fb og andre uvitenskapelige kildet? Og 2) hva er formålet ditt med dette?
 
Torill2021-05-14 09:33
Antall innlegg: 3658

Aran, jeg har også mange Facebook-venner. Men hvorfor skal jeg bruke dem som et sannhetsvitne når det gjelder vitenskap? Og hvorfor skal du? De fleste jeg kjenner vet hvordan man googler. Det vet sikkert de aller fleste ordspillere også. "Jeg har en Facebook-venn som kan google" er ikke så veldig imponerende. Men litt inspirerende var det. Så fikk lyst til å dele denne videoen av statistiker Kathrine Frey Frøslie. Hun forklarer R-tallet på en pedagogisk måte. www.youtube.com/watc...&a mp;t=26s
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?