Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående9 088

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2017-08-21 15:46
Antall innlegg: 2649

Si nei til AMS-måler i ditt hus
Helseskadelig strømmåler.

Innen utgangen av 2018 skal alle hus i Norge ha fått installert slike AMS-målere også kalt smartmålere eller smartmetre. Hensikten er å måle strømforbruket til kundene mere nøyaktig en tidligere. Dette er et EU-direktiv Norge har sagt ja til.

Disse AMS-målerne utstråler høyfrekvent elektromagnetisk stråling (EMS) hele døgnet. Denne kraftige strålingen kan gi ulike former for helseskader . En undersøkelse utført av EMF-consult i 6 husstander på øst- og vestlandet viste at dissse ams-målerne sendte ut kraftige impulser ca 80 ganger i minuttet selv om strømselskapet lovde at det bare skulle sendes ut impulser en gang i timen. Strømselskapet kan til envher tid endre hvor ofte slike elektromagnetiske pulser sendes ut og kunden har ingen kontroll på dette. Videre er denne strålingen fra ams-målerne kraftig.

Det er mulig å søke om fritak for å få installert en slik AMS-måler. Man kan be lege om legeerklæring for dette.

Det er en stor gruppe som regner seg som el-overfølsomme i Norge. Disse ønsker ikke installert en slik ams-måler i sitt hus. Disse er gjerne medlem i FELO (Foreningen for el-overfølsomme). Det er tilstrekkelig at man har frykt for at slik stråling fra ams-måler kan gi helseskader for å få fritak for ams-måler.

De fleste husstander har i dag flere trådløse strålingskilder i hjemmet sitt som ikke-kablet pc, ruter, mobiltelefon mm. Denne AMS-måleren blir da å komme i tillegg til all den strålingen som allerede er i de fleste hus.

Folk verden rundt har blitt syke etter å ha fått installert ams-måler i sitt hus. Miljøorganisasjoner og borergerinitiativ har tatt kampen opp mot myndighetene og strømselskapene for å unngå å få installert slik ams-måler i sitt hus.

Veldig mye forskning har vist at slik ikke-ioniserende elektromagnetisk stråling er farlig for helsa til folk. Dessverre så neglisjerer norske Statens strålevern denne forskningen. Statens strålevern holder fremdeles på det gamle tankesettet. Man kan tenke seg en typisk situasjon der en ansatt hos Statens strålevern ønsker å ta opp og integrere denne forskningen i Statens strålevern sine anbefalinger for grenseverdier for eksponering for EMS, men av redsel for å miste jobben sin så tør ikke den ansatte hos Statens strålevern å gjøre noe med dette. Man kan jo bare lure på hvor mange ansatte i Statens strålevern som er i den situasjonen og kanskje ikke vet om hverandre ?

Denne forskningen som viser at EMS fra f.eks. smartmetere , rutere, mobiltelefoner er farlig for helsa til folk er ofte ikke kjent for norske leger, strømselskapene og folk fest. Derfor kan folk som er el-overfølsomme oppleve en voldsom frustrasjon når de opplever å ikke bli trodd.
.
Vanligste symptomer på el-overfølsomhet i følge FELO sin liste er: Tretthet, utmattelse, søvnproblemer, rastløshet, hjertebank, muskel- og leddsmerter, konsentrasjonsproblemer, hukommelsesproblemer, svimmelhet, tinnitus.

Man kan f.eks. nevne at Russland og Italia opererer med grenseverdier for radiofrekvent EMS som er 100 ganger mindre enn norske Statens strålevern sine grenseverdier. Og at den østerikske legeforeningen sin anbefaling er grenseverdier som er hele 10 millioner ganger lavere enn Statens strålevern / Norske myndigheter sine grenseverdier.

Bevar helsa di for fremtiden og si nei til AMS-måler du også. Du er en av mange i en stadig voksende folkebevegelse mot en stadig økende innføring av trådløse systemer som utstråler EMS.

 
klunk - Ikke medlem lenger2017-08-21 16:20
Antall innlegg: 343

Interessant, har ikke tenkt over dette, selv om jeg har fått AMS måler installert. Jeg tok en sjekk på nettet: På Energi Norge sine nettsider om utrulling av AMS-målere heter det at stråling fra en vanlig mobiltelefon er 50 000 ganger sterkere enn strålingen fra en AMS-måler. Statens strålevern er tydelige på at teknologien er trygg å bruke. Bør man da ikke fokusere på mobiltelefon lenge før AMS? Som nevnt har jeg ikke greie på dette, men jeg vil tro at de som klager ikke bruker mobiltelefon.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2017-08-21 17:04
Antall innlegg: 2649

Når det gjelder sammenligningen ams-måler og mobiltelefon så er hva jeg har lest at ams-måler sender ut kraftigere ems. Og i enkelte tilfeller mye kraftigere ems enn mobiltelefon.

ems= elektromagnetisk stråling.

Og du har nok rett i at de som ikke føler seg el-overfølsomme bruker lite eller intet mobiltelefon.

Videre har jeg ofte lest at strømselskapene ofte "pynter" på informasjonen om ams-målere for å få folk tro at denne måleren ikke er så farlig. En relevant svært velutdannet kar innenfor området med forskererfaring fra området ved navn Einar Flydal som selv ble el-overfølsom har skrevet en del om dette og mye annet relatert til dette. Slå opp på bloggen hans på nettet så ser man. :)
 
JamesO - Ikke medlem lenger2017-08-21 17:06
Antall innlegg: 2649

skrev feil. de som føler seg el-overfølsomme bruker ikke eller lite mobiltelefon, skulle det stå.
 
Texbrus2017-08-21 17:10
Antall innlegg: 39

Tja. Jeg googler det du påstår, og finner masse referanser til det - utelukkende fra typiske konspirasjonsteorisider. (Nei, jeg anerkjenner ikke Folkets strålevern som en seriøs kilde). Ingen forskning har klart å underbygge at det går an å være elfølsom heller. Så jeg tenker jeg tar det med knusende ro. :)
 
JamesO - Ikke medlem lenger2017-08-21 17:16
Antall innlegg: 2649

Der ta du feil Texbrus. Se på FELO.no på nettet. Foreningen for eloverfølsomme. Veldig mange referanser til seriøs forskning. Bare å lete seg frem
 
JamesO - Ikke medlem lenger2017-08-21 17:17
Antall innlegg: 2649

www.folkets-straleve...no /lenker/
 
JamesO - Ikke medlem lenger2017-08-21 17:24
Antall innlegg: 2649

www.felo.no/hjem/nyh...at egori/1/
 
abelon - Ikke medlem lenger2017-08-23 00:15
Antall innlegg: 1807


Kommunen kom og installerte AMS måler hos megfor noen måneder siden .
Jeg er mye bortreist , og tenkte at det jo er bra at den ordner med avlesningen selv ... Men nå i sommer valgte jeg å skru av strømmen i noen uker for å sjekke hva som skjer ; og så har den lest av selv om det ikke har
vært brukt strøm ! Da kan jeg vel si at AMS-måleren virker litt syk!
 
abelon - Ikke medlem lenger2017-08-23 00:33
Antall innlegg: 1807


Så vidt jeg husker var det et program om "el.overfølsomme" , det er en stund siden . De skulle testes på ulike måter , men det var visst umulig å få det til , for på grunn av sin påståtte overfølsomhet kunne de ikke komme dit dette skulle foregå ! Ikke særlig troverdig dessverre .
Fikk litt den samme litt flaue følelsen som når de påståtte "synske" driter seg ut på TV . Ille berørt på deres vegne.



 
JamesO - Ikke medlem lenger2017-08-23 10:53
Antall innlegg: 2649

Mange forskere med doktorgrad verden rundt har påvist at EMS kan gi og gir helseskader. Gå bl.a. inn på nettsidene til Folkets strålevern og FELO for å finne linker til dette.

Videre hjelper det ikke å skru av strømmen for å bli kvitt ems fra for eksempel strømledninger. Sikringen i sikringsskapet må slås av eller tas ut.

Videre om du personlig ikke reagerer på ems, så er det mange andre som gjør det.

Det ville jo vært dumt å hevde for eksempel at siden jeg ikke har allergi mot for eksempel peanøtter , så kan det heller ikke være noen andre som har slik allergi og vi er mange som ikke har allergi mot peanøtter. Og de som dør eller blir syke av peanøttallergi må være syke av en annen årsak, fordi jeg og mange andre har ikke denne allergien.

 
JamesO - Ikke medlem lenger2017-08-23 10:54
Antall innlegg: 2649

Pc-en kan stråle (høyfrekvent) trådløst selv om den er kablet. For å slå av den trådløse strålingen må man deaktivere det trådløse nettverkskortet.
Undertegnede begynte å bruke en gammel pc og jeg merket så at kroppen begynte å få den karakteristiske ubehagsfølelsen med stråling fra kablet pc. ubehag i kroppen og en sags prikking og en følelse av at dette måtte ikke kroppen utsette seg for lenge ellers ville man bli syk.
Jeg tok så frem mitt måleapparat , HF 35 C, og fikk da se at den kablede pc-en strålte (høyfrekvent) og tenkte aha.
Man har da to valg . I). å slå av den trådløse strålingen hver gang man slår på pc-en. Dette gjøres med å holde inn fn-tasten og f2 tasten samtidig på min pc. (f2-tasten er tasten med trådløssymbolet. kan være en annen tast på andre pc-er, for eksempel f3)
II) Eller man kan deaktivere det trådløse nettverkskortet permanent , slik at pc-en ikke stråler høyfrekvent selv etter at man har slått den på igjen. Slik deaktiveres det trådløse nettverkskortet: 1. Gå inn på kontrollpanel (man kan finne kontrollpanel ved å skrive dette i søkefeltet nede til venstre på skjermen ved først å trykke på forstørrelsesglassymbolet ). 2. gå videre i menyen på system og sikkerhet, så til 3. system, 4. enhetsbehandling. 5. klikk på nettverkskort. 6. høyreklikk på der det står trådløs eller wireles og velg deaktiver i det bildet som dukker opp.
Var dette nyttig for deg ?
 
abelon - Ikke medlem lenger2017-08-23 15:32
Antall innlegg: 1807


Det er visse ting som "kommer på moten" i perioder ; det blir et veldig fokus på temaet , ofte overfokus . Selvfølgelig kan man ikke helt avfeie at noen er spesielt vare for elektrisitet . Har en samboer som sier at han svetter hvis han sitter for lenge foran TV eller PC , men har det noe med overfølsomhet å gjøre ? Mange andre faktorer som kan spille inn .
 
Fennia2017-08-23 20:13
Antall innlegg: 24

Jeg er ikke bekymret. EMS-strålingen fra strømmålerne er bare få promille av de godkjente grenseverdiene.

Det er heller ikke mulig å få legeerklæring, da el-overfølsomhet ikke er en medisinsk diagnose.
 
klunk - Ikke medlem lenger2017-08-23 23:06
Antall innlegg: 343

Fennia: Følgende støtter påstanden din: doktorinord.no/nyhet...tr ommalere
 
Cygnus2017-08-24 00:19
Antall innlegg: 44845

Bra, klunk!!
 
JamesO - Ikke medlem lenger2017-08-24 00:47
Antall innlegg: 2649

Mange 1000 i Norge får legeerklæring slik at de slipper ams-målere.

Dette er ingen motesak. eloverfølsomhet er reelt fenomen. Undertegende vet dette med meg selv

Krenseverdiene i Russland og Italia tadiofrekvent strååling er 100 ganger lavere enn i Norge. Og den østerikske legeforeningen opererer med enda mye lavere grenseverdier.

.

 
kuami2017-08-24 00:51
Antall innlegg: 585

Senest i dag stod det i Aftenposten at eloverfølsomhet ikke gir rett til legeerklæring for å slippe amsmålere. Lurer på hvordan alle de tusener du refererer til JamesO kan ha fått en slik erklæring...
 
JamesO - Ikke medlem lenger2017-08-24 00:57
Antall innlegg: 2649

her ser du link:

www.tu.no/artikler/9...er e/403841

gang dette tallet med 4 for hele Norge, ca 4000
 
JamesO - Ikke medlem lenger2017-08-24 00:58
Antall innlegg: 2649

Undertegende ville vært død i fag om jeg ikke oppdaget at ems gav el-overfølsomhe
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?