Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 985

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-19 23:28
Antall innlegg: 1807


Ja nettopp ! Husker for eksempel godt da "det gikk i ball" for meg her for noen uker siden; jeg ble jo nesten paranoia da jeg "nesten trodde" at det var alter egoer overalt her i forum ! Da spøkte Ritalina med at jeg kanskje er/var litt "forstyrra", og fordi jeg har erfart noe fra andre mennesker på dette området, følte jeg meg litt "fortumlet" et øyeblikk .
Men jeg følte jo ikke at hun var ute etter "å ta meg", skjønner godt at hun spøkte med det, så mye som jeg hadde "gnåla" om personlighetsforstyrrelse r i en lang periode. Det var litt sårt på en rar måte der og da, og så fikk jeg meg en god latter. Og jeg har heldigvis "mista behovet mitt" for å "informere" om forstyrrelser i så stor grad...
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-20 01:44
Antall innlegg: 1807


J/J : Virker ikke som om du får "omvendt" noen av oss her i forum.
Litt som Jehovas Vitner må føle det når de banker på dørene... Så det er ubegripelig at de fortsetter. Hvis jeg skal prøve å sette meg i ditt sted, at du virkelig tror på strålefaren, og da virkelig ønsker å hjelpe disse menneskene som mener de blir syke av stråling, så burde du muligens styre unna sånne steder som her på Forum. Du har ingenting igjen for å "prøve å få oss til å forstå". Du har det samme håpløse utgangspunktet som Jehovas Vitner her på Ordspill. Jeg hadde gitt opp for lengst hvis jeg var deg. Hvorfor gidder du ? hvis du veldig ofte føler at vi latterliggjør den oppgaven du føler at du har. Når noe er så viktig for et menneske som dette med strålingsfare tydeligvis er for deg, så burde du kanskje bruke kreftene dine på dem som tror, ikke på oss andre som "ofte plager deg". Det har vært interessant å følge med på denne tråden, for det er så mye psykologi her. Men du har en umulig oppgave hvis du tror at vi som skriver med deg her kommer "over til den andre siden". Så, nå etter mitt siste utspill her spør jeg deg: hvorfor gidder du å bruke tid på folk som ALDRI kommer dit du er ? Hvis du synes det er moro, greit. Men det virker som om du tror at jeg ag flere med meg vil skifte mening hvis du fortsetter å informere oss. Jeg kan si 100% sikkert at det ikke vil skje. Så mye har man forstått !
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-20 07:56
Antall innlegg: 1984

Abelon. Forskningen er klar. EMF fra hverdagens teknologi gir helseskader. Du orker bare ikke sette deg i forskningen. Det tar for mye tid for deg.

Les i det minste det siste innlegget med link til Flydals blogg. Flydal farer ikke med tøv. Han har jobbet i industrien i mange år. I 2010 begynte han å interessere seg for helsefarer pga stråling fra teknologi i hverdagen. Og det han fant ut hvordan industrien forfalsket forskning, drev lobbyvirksomhet, skjulte forskningsresultater var så voldsomt at det gikk en stund før han selv trodde på dette.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-20 08:09
Antall innlegg: 1984

Videre foreslår du abelon at man skal lage et ordspillspørsmål der man spør om folk er medlem i Folkets strålevern Om man ser på hvor mange som er medlem i folkets strålevern i befolkningen så vil sannsynligvis 1 % eller under det svare ja på spørsmål om de er medlem i folkets strålevern.

Men den samme vil være tilfelle om man laget et ordspillspørsmål der spørsmålet var om du var medlem i partiet Høyre eller ikke. Høyre er vel Norges største eller nest største parti. Ikke mer enn ca 1% ville svare Ja på om de var medlem av Høyre i et ordspillspørsmål som står en stund.

Hvorfor , jo fordi antall (betalende) medlemmer i Høyre utgjør mindre enn 1 % av befolkningen.

www.vg.no/nyheter/in...er -markant

Enten så tenker du ikke langt nok abelon eller så er du opptatt av å forsøke å latterliggjøre gruppen av mennesker som mener stråling er helsefarlig. Jeg tror begge ting er tilfelle her.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-20 08:52
Antall innlegg: 1984

Så vil jeg si at grunnen til at jeg endret humør/stemning i disse meningsutvekslingene her i denne tråden er at jeg vet helt sikkert at folk plages og noen plages veldig pga. for mye stråling i hverdagen og smartmålerne er det som får det til sykdomsmessig til å bikke over for mange personer. Bestemte meg for at det blir bare ikke riktig å tøyse dette bort for mye.

Jeg har mottatt flere mail fra personer som er så fortvilte pga. deres nye sykdomspregede hverdag etter at blokka de bor i fikk smartmålere.

Folk skriver i mail og bruker uttrykk som , "hva skal jeg gjøre" , "jeg holder ikke ut lengre" med mer.

Det blir bare ikke riktig å tøyse for mye med kjernen i problemet når tingenes tilstand er slik.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-20 14:24
Antall innlegg: 1984

Jeg er alt for lat til å oppdatere mine kunnskaper, burde lært meg mer, synes dette tar tid man kunne brukt til andre ting. Har forlatt det akademiske miljøet for mange år siden for å ta det mer rolig i livet. Litt surt på en måte å måtte begynne å grae i gamle kunnskaper igjen.

Likevel ikke vanskelig å være bedre kvalifisert enn statens strålevern som i mange år bare har hatt en ansatt til å forvalte ikke-ioniserende stråling. Og vedkommende har i følge EF ikke kompetanse til å gjøre egne vurderinger, hun bare følger ICNIRP sine retningslinjer.

ICNIRP som består av en gjeng folk som ALLE har forbindelser til trådløsindustrien. Det er skrevet bøker om dette. Industrien vil tjene penger og forbrukerne må lide med sykdom fordi industrien velger de billigste løsningene som da enkelt sagt er trådløst foran kabel.

Folk synes man var innbilsk når man hevder at man har mer kompetanse enn Statens strålevern, vel det skal ikke så mye til.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-21 01:01
Antall innlegg: 1630

Jensine: Btw, hvordan forholder du deg til DAB-radioen, prakket på oss med tvang, den også!
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-24 21:15
Antall innlegg: 1984

Ritalina : En radio er en mottaker av signaler, den sender ikke ut signaler, og dermed ikke farlig med tanke på stråling. Og noen DAB -radioer har Bluetooth, denne må man deaktivere
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-05-24 21:29
Antall innlegg: 1630

Tenkte nå på at dab-radioen ble prakket på oss med tvang, hilsen myndighetene. Ikke stråleproblematikk, men overformynderiaktige greier hilsen den allmektige staten ;-)
 
olasonn2018-05-24 21:41
Antall innlegg: 37

Trodde det var en tulletråd, men folk tror visst at strålingen fra moderne strømmålere er farlig???
Har sett et par tullinger i diverse lokalaviser med ståltrådnett over hodet, men tenkte at smarte ordspillere ikke lot seg lure av frykt og propaganda.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-24 22:04
Antall innlegg: 1984

olasonn , du virker ikke opplyst nok, meld deg inn i gruppa , Nei til smartmåler Norge, på FB. Under det festede innlegget ligger det linker til forskning som klart viser at stråling fra for eksempel smartmålere er helseskadelig.
 
olasonn2018-05-28 16:24
Antall innlegg: 37

Holder meg til forskning, og den er entydig.
Konspirasjonselskende Facebookgrupper har jeg ingen behov for.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-28 18:16
Antall innlegg: 1984

Holder meg også til forskning. Har aldri hatt sansen for konspirasjonsteorier. Faktisk har det vært mye arbeide med å holde bevegelsen mot smartmålere unna de som liker å skrive om konspirasjonsteorier.

Dessverre så har tilhengere av konspirasjonsteorier ødelagt en del for bevegelsen mot smartmålere og mot for mye stråling i samfunnet. Jeg har selv blitt sparka ut av en FB-gruppe fordi adminene der var tilhengere av konspirasjonsteorier og jeg protesterte mot slike konspirasjonsteorier som f.eks agenda 21 agenda 2030 og lignende. som konspirasjonsteoretikerne hevder er FN sin ondsinnede plan for å kontrollere og knekke menneskeheten. Bare tull hele greia.

Undertegnede og Flydal og en del andre har jobbet mye for å redusere konspirasjonsteoretikerne s innflytelse,
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-28 18:18
Antall innlegg: 1984

Og forskningen er ikke entydig. Det finnes tusenvis av forskningsrapporter som viser at emf fra teknologi i folks hverdag er helseskadelig.

Industriens lobbyister vil ha oss til å tro annet.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-31 20:30
Antall innlegg: 1984

Leger søker om fritak for smartmåler:

einarflydal.com/2018...-p a-banen/
 
klunk - Ikke medlem lenger2018-05-31 23:02
Antall innlegg: 343

Enig med deg olasonn, det Jensine! kaller forskning faller på sin egen urimelighet. Jeg blir nesten kvalm av se hva han skriver, useriøst pisspreik som skremmer kunnskapsløse mennesker. Det er nærmest utrolig at vertene ikke har stengt denne tråden for lengst!!!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-31 23:17
Antall innlegg: 1807


Jeg ble også temmelig irritert og "kvalm" en periode av å prøve å argumentere for "fornuft". Men nå er jeg "over den perioden", og mer interessert i å se hva de egentlig vil de som er mot smartmålere.
Så nysgjerrigheten min er nå større enn irritasjonen...
Han, og en del med ham, har en overbevisning, som er interessant å studere.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-01 09:34
Antall innlegg: 11608

Når det gjelder evt. stenging av tråder, så må vi forholde oss til forumreglene, klunk.

Å lufte alternative teorier, enten det gjelder påstått stråling fra strømmålere, eller påstander om at det var CIA som drepte JFK, det er det ingenting i reglene våre som hindrer.
Vi tillater også en viss temperatur, men setter foten ned hvis det oppstår personangrep, mobbing eller trusler.
Det synes vi imidlertid ikke at det finnes her.
Men, send oss gjerne en melding dersom man mener vi har oversett noe i forumet.

Det som derimot er grunn til å stenge tråder, er dersom det kun er én person (uavhengig om h*n bruker flere profiler til å sende inn innlegg her) som skriver i tråden.
Men, enn så lenge er det nok av andre som også deltar med svar og innlegg i denne tråden, og da vurderer vi at det er innafor.

 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-01 09:57
Antall innlegg: 1984

klunk og abelon. Det jeg skriver er ikke dumskap. Det som relateres til forskning er basert på veloverveide tanker fra meg og andre. Undertegnede har eksamenspapirer med svært gode eksamensresultater å vise til fra universitet og høyskole om det skulle være aktuelt. Jeg hadde gode nok karakterer til å kunne studere hvilket som helst studium i Norge om jeg ville. Så det man skriver når man er seriøs er ikke løgn eller fantasier.

Nå er dette mange år siden man jobbet innen det akademiske miljøet, men basiskunnskapene og forståelsen ligger der.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-06-01 10:00
Antall innlegg: 11608

Ingen skal beskylde deg for å mangle intellektuell selvtillit iallefall, Jensine ;)
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?