Spillrom
Sjiraffen18
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede19
Mobilspill
Pågående8 935

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-08 20:11
Antall innlegg: 1807


Nei , jeg kan ikke dy meg ! Omtrent halvparten av norske husstander har nå fått installert nye målere . Så dette er begynnelsen på rene svartedauen ; sakte men sikkert vil diverse symptomer vise seg , og da er vi helt sikre på at det er på grunn av målerne . Da går man til legen med sine plager , og det første han spør om er : Du har vel ikke en .............. i huset vel ? Da nikker vi til svar , for vi føler oss rett og slett elendige . Legekontorene blir overfylt , vi må ha flere leger . Men legene har jo også disse ........... i heimen . Så hva gjør man da ? Hvordan tilintetgjør man denne fienden ? Kanskje man kan sende dem i bane rundt jorda ? Svaretdauen blir bare for småtteri å regne sammenlignet med den stille reduksjon av det norske folks helse ved innstallering av disse ......... !
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-08 20:30
Antall innlegg: 1630

Stråledauden!
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-08 20:47
Antall innlegg: 1984

Her kan dere finne noen svar : www.felo.no/hva-er-elover foelsomhet/
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-08 20:48
Antall innlegg: 1984

www.felo.no/hva-er-elover foelsomhet/
 
berita2018-03-08 20:58
Antall innlegg: 848

Til informasjon: De nye strømmålerne var en av sakene som ble tatt opp på Dagsnytt atten i dag. P2 på radioen og NRK2 på TV.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-08 21:17
Antall innlegg: 1807


Ja , stråledauen ! Nå har heldigvis ikke jeg noen overbevisning om noe som helst ; så da kan jeg jo ikke si at overfølsomhet for el overhode ikke eksisterer . Det er mye rart mellom himmel og jord , så kanskje noen få er ekstra ømfintlige for strøm ...
Noen få har også "lysømfintlighet" , sånn som jeg hadde ; men jeg prøvde ikke å finne noe å skylde på . Det er forskjellige hendelser i løpet av et liv , som på ulike måter påvirker oss fysisk og psykisk . Ikke noe rart med det . Og så går det over alle støvleskaft når noen prøver å finne en "felles fiende" . Nå er det ifølge J/J MÅLEREN som er vår fiende . Men jeg har heldigvis ikke behov for å finne noe "å skylde på" . Alt går i bølgedaler - det er selve livet .
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-09 00:17
Antall innlegg: 1984

Her er det vitenskap. Ingen ting bare for å finne på noe å skylde på.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-09 13:50
Antall innlegg: 1807


Selvfølgelig vil en som er overbevist holde fast på sin overbevisning .
Når utgangspunktet er overbevisning , så er det vanskelig å komme ut av det sporet . Mye i religion er jo overbevisning , og man ser hvor galt det kan gå . Fundamentalister har ingen tvil , og da går det "lukt åt helvete" . Nå skal jeg bare ta et lite tankeeksperiment : Når disse smartmålerne er installert i alle hjem , la oss si i 2020 . Hvor lang tid tenker de overbeviste at det vil gå før "den stille reduksjonen " blir merkbar ? 5 år ? 10 år ? 30 år ? . Hvis det da ikke er påvist at det er skadelig stråling etter at "tidsfristen" er løpt ut , så forandres den bare . Og selvfølgelig er argumentene for at "tidsfristen forlenges" , i deres øyne , ikke noe å være i tvil om . At de tok feil den gang i 2018 - da de gikk ut med sine dommedagsprofetier , det er det ikke sannsynlig at de noen gang vil innrømme ; den overbevisningen tar de med seg i grava .
Det er i samme gata som religion ; samme mekanismer som er i sving . Hvis de slipper tak i sin overbevisning , så kan det oppstå et eksistensielt tomrom , og det er så ubehagelig at det ikke er til å holde ut . Så derfor er all tvil skjøvet til side (hvis den noen gang har vært der), og de fastholder på sin overbevisning som om det skulle vært deres liv . Alt kan skje i "overbevisningens navn" .
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-09 14:35
Antall innlegg: 1984

Det er basert på vitenskap i følge profilen JamesO . Se en av de første innleggene. Alt av celler og cellestrukturer innretter seg etter hverandre basert på elektriske krefter imellom disse. Vi vet hva vi snakker om. Det er snakk om et paradigmeskifte der den gamle lære trenger tid på å skiftes ut.

Det er tusenvis av forskningsrapporter som viser at stråling fra hverdagens teknologi gir celleskader og dermed sykdom.

Ikke noe poeng i å komme med oppgulp som ikke er vitenskapsbasert. Enhver uvitende person kan skrive masse selvfølgeligheter om et emne uten å ha noe særlig kunnskap om emnet.

Kan være lurt å lære seg på nytt igjen naturfag fra barneskolen før man diskuterer med folk som har de beste karakterer i de vanskeligste fag innen cellebiologi og fysiologi fra universitetet.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-09 15:03
Antall innlegg: 1807


Og alle disse forskningsrapportene som du snakker om , det bryr da ikke Den norske stat seg om . Statensstrålevern har høyt utdannede folk som heller ikke bryr seg om disse rapportene , ifølge deg . Så da skal vi som er evneveike på dette området tenke at Statens strålevern tar feil , og du og de andre overbeviste har rett ? At de som jobber i Statens strålevern er inkompetente ? At ingen av dem har greie på cellebiologi og fysiologi i særlig grad ; for hvis de hadde hatt det , så ville de vel kommet til samme konklusjon som deg ? Høres ikke det fornuftig ut ?
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-09 15:03
Antall innlegg: 11608

Enda godt Jensine og JamesO er enige, da.
Hvis ikke hadde vi nok blitt litt bekymret her.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-09 15:09
Antall innlegg: 1984

Ja dere adminer og spillverter har jo god kontroll på ip-adresser og vet hvem som er hvem :)
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-09 15:14
Antall innlegg: 1807


he he - den var god Erik75 . Ordspills Stråleverns øverste sjef !
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-09 15:15
Antall innlegg: 1984

Du har rett i at de er inkompetente folka i Statens strålevern abelon. Men ikke så mye pga. manglende kunnskap, men fordi de ikke har tilstrekkelig mot til å gå imot politikernes ønsker. Politikerne er feilinformert fra trådløsindustrien gjennom mange år.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-09 15:15
Antall innlegg: 11608

Man trenger jo ikke å ha kontroll på ip-adresser, så lenge man kan la seg underholde av litt profilschizofreni i middagstråden :)
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-09 15:18
Antall innlegg: 1984

Synd at tråden skeier ut dit den ikke hører heime. uansett les det som er skrevet av de som har peiling her.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-09 15:35
Antall innlegg: 1807


Ja ! Nå ble det virkelig moro ! Profilschizofreni i middagstråden !
Den kan jeg nok ikke matche ! den som ikke fikk seg en god latter nå , den kan ... ha ha ha he he he og hi hi hi - melde seg inn i folkets strålevern ! Ja , hvis man ikke ler av dette , så er det fordi man allerede har fått strålingsskader . Og strålingsskader påvirker vår evne til å le , rett og slett ! Og det er jo det verste som kan skje ; det blir vi i hvert fall syke av . Hvis det skjer med meg at jeg gradvis slutter å le , så går jeg til legen , og han påviser strålingsskade . Han sender meg da til en hytte oppi fjellheimen , hvor jeg bare får solstråler , og så ........ .... følg med i neste episode !

 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-09 15:54
Antall innlegg: 1807


Må ta med en liten "på siden historie" her : Min samboers bror har en venn som han har kjent fra barndommen . Denne vennen er litt "spesiell" . Han kan bli så opphengt i noe , at "han ikke slipper taket " i det , før det har gått veeeeldig langt . Stoppknappen hans er litt defekt , kan man kanskje si . At han tolker ting litt ...annerledes .
Historien går omtrent sånn : Nei , det må jeg ta senere gitt ! Voff voff , først .
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-09 16:01
Antall innlegg: 1984

Stadig flere melder seg inn i grupper på FB for folk som er imot disse smartmålerne. Nå er det over 14.000 medlemmer.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-09 16:04
Antall innlegg: 1984

Hadde folk vist hvor skadelig slik stråling er som kan rekke 50 km avgårde fra sikringsskapet i huset man bor i, stråling som går gjennom vegger og menneskekropper, så ville folk protestert vilt. Her er det viktig å opplyse folk. Ser at du liker å gjøre narr av slikt abelon og at Eik75 kommer med påstander som kunne gitt fengselsstraff, men ok, det er greit for meg.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?