Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen3
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede18
Mobilspill
Pågående9 004

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-01 11:05
Antall innlegg: 1984

Flydal forteller at han kontaktes av leger som er overbeviste om at denne strålingen fra smartmålere er helseskadelig og at disse legene ikke ønsker smartmåler med kommunikasjonsmodul . Man får da en smartmåler som ikke stråler kommunikasjonsstråling (frekvens ca 875 MHz, typer Aidon og Nuri/Kaifa).

Disse legene vil foreløpig være anonyme fordi de er engstelige hva slags reaksjoner de får ang. dette. Dette mye fordi Helsedirektoratet har utøvd en tankeløs praksis ang. dette området.

I mange år har det vært en oppfatning i det nevrokirurgiske miljøet at mange pådrar seg hjernesvulster som skyldes mobiltelefonstråling eller annen EMF. Det har skjedd en stor økning i hjernesvulster de siste 15 årene viser forskning fra Storbritannia.
 
Cygnus2018-06-01 13:15
Antall innlegg: 44845

Og som jeg skrev et annet sted - til tross for alt er helsen bedre i Norge enn før!
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-01 17:47
Antall innlegg: 1984

Ja levealderen øker i Norge, men tenk samtidig på at vi er bare i startfasen med innføring av trådløs teknologi som gir stråling og det tar gjerne mange år før alvorlige helsemessige konsekvenser inntrer pga. eksponering fr emf fra teknologi.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-03 17:55
Antall innlegg: 1984

Fra demonstrasjonen 2.juni foran Stortinget:

elfolsom.no/
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-03 17:58
Antall innlegg: 1984

Video fra demonstrasjonen for de som har FB-profil:

www.facebook.com/Elf...45 4284054/
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-06-14 19:36
Antall innlegg: 1807

www.nrk.no/buskerud/...1. 13833113

Ja, nå er jeg på riktig tråd... Nei, jeg er ikke ute etter å diskutere frem og tilbake. Jeg ser fram til at "sånne som han her" skal være så nysgjerrig på om denne påståtte el-overfølsomheten faktisk er reell, at han lar seg teste. Jeg hadde, som før nevnt, absolutt villet la meg teste hvis jeg hadde ment at stråling fra smartmålere kan gjøre folk syke. Jeg hadde kun vært interessert i en ting: å få det avklart. Hvorfor er de ikke mer interesserte i å få dette avklart? De snakker om såkalt el-overfølsomhet, som om det skulle være "allemannseie"; men det er det ikke. Det er noen som har funnet opp dette begrepet; kan jo lure på hvem den første var. Jeg har en diagnose som ikke er så lett å forstå for de fleste, men den er i hvert fall avklart ! Jeg sitter ikke med nett over hodet, men må i stor grad holde meg unna for mye som kan "virke triggende". Så jeg og de såkalt el-overfølsomme har noen av de samme utfordringene; skulle ikke forundre meg om en del av dem egentlig "hører hjemme" i "min diagnose"...
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-14 19:43
Antall innlegg: 1630

Men hva er "min diagnose"?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-06-14 20:16
Antall innlegg: 1807


Har nevnt det så vidt før, men ikke meninga at man skal bli for privat her på Ordspill; kan fort bli kleint... Håper ikke at jeg støter noen, hvis man kan si det sånn. Vel, det er Post traumatisk stresslidelse.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-14 21:15
Antall innlegg: 1630

Ok. Spurte fordi du stadig kommer tilbake til det. Tror ikke noen kan bli støtt av det. Og angående for privat; vi deler/skriver vel kun det vi ønsker skal komme fram.
:-)
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-14 22:50
Antall innlegg: 1984

Eloverfølsomhet er reelt. Samtidig ingen tvil om at noen mener de er eloverfølsomme og ikke er det. På den annen side emf reduserer helsa til alle fra veldig stor til veldig liten reduksjon.

Så noen hevder at alle egentlig er eloverfølsomme. Dette er jeg enig i.

Har i dag vært ute i min kommune og delt ut flyers for Stopp smartmålerne. Er trøtt nå.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-06-14 23:03
Antall innlegg: 1807


Sorry, kanskje jeg misforstår deg når du skriver : -stadig kommer tilbake til det. Aha- du mener at jeg har "blanda traumer" inn i dette strålingstemaet, og kanskje ellers også... Uff, kan kanskje bli litt mye "av det gode/onde noen ganger. Men når det gjelder disse menneskene som skylder på en stakkars liten strømmåler, kan man begynne å lure. Er det ikke et traume "på en eller annen måte"... så er det noe annet rart. Men så lenge de ikke vil ha tilstanden sin bekrefta er det vanskelig/umulig å ta det seriøst. Jeg spøker en del med min "varierende traumatiske tilstand", og akkurat nå hørtes "Traumetråden" ganske artig ut...
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-14 23:22
Antall innlegg: 1984

Disse strålene fra strømmåleren består av mange fotoner. Disse fotonene, når de er mange nok, greier å endre på formen på f,eks kalsiumkanaler i celleveggen slik at disse åpnes for mye og for mange kalsiumioner slipper inn i cella. Videre i et slags leg-mannsspråk kan man si at dette gir inflammasjon i cella / cellene (ikke helt korrekt faglig uttrykt).


Denne inflammasjonen i cellene (stresset i cellene) er FELLES for omtrent alle sykdommer. Ergo stråling fra teknologi kan forverre omtrent alle sykdommer.

Og dette viser veldig mange forskningsrapporter, google professor Martin Pall for eksempel Og industrien aksepterer ikke dette fordi industrien vil tjene penger fremfor å verne om folks helse.

Og industrien har foreløpig setene i internasjonale helseråd WHO. (Bevist gjennom mange tekster i bøker)

Ditt var datt :) Kortversjonen presentert.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-06-14 23:43
Antall innlegg: 1807


Men hvis vi ser bort ifra "ditt og datt", så hadde det sikkert vært lurt av dere å få dette bekrefta. Dere i disse foreningene er så hippe på å informere oss alle... men det er poengløst når ingen av dere vil la dere teste på en ordentlig måte. Jeg gikk igjennom "tester" som ga et svar. Nå var ikke jeg "overlykkelig" over svaret, men det var i hvert fall noe jeg kunne forholde meg til. Så det at ingen av dere ønsker å få "tilstanden" bekrefta eller avkrefta, det er mistenksomt. Da bruker man "regla": Jeg tror det ikke før jeg får se det"! Sånn fungerer det for de fleste.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-14 23:59
Antall innlegg: 1984

Ja men dette ER bekrefta gjennom forskning.

Har jo skrevet dette mange ganger i denne tråden. :)
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-15 00:04
Antall innlegg: 1984

Og skadegrensen er strålingsstyrken 2 mikrowatt per kvadratmeter. Og ut ifra denne grensen kan man regne seg til hvor langt unna man må være for eksempel en smartmåler for ikke å bli skadet av strålingen fra den.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-15 00:06
Antall innlegg: 1630

Tja, vet ikke hva du skulle misforstå, abelon.
Men kan ikke se at det er noe automatikk i at folk som er skeptiske til strømmålere, eller som mener at de blir syke av dem, nødvendigvis har en traumeproblematikk???

Uten at jeg har tatt noe standpunkt til skepsisen til strømmålerne, bare så det er sagt. Så dette var ikke noe forsvar for Einar Flydal og gjengen.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-15 00:09
Antall innlegg: 1984

For en del år tilbake gikk flere leger fra østerike sammen for å finne ut av hvor sterkt stråling man kunne utsette seg for. Disse kom frem til følgende anbefaling: maks 1 mikrometer/kvadratmeter innendørs kontinuerlig og 10 mikrometer/kvadratmeter utendørs på bytur for eksempel.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-15 08:21
Antall innlegg: 1984

Det skulle stå mikrowatt ikke mikrometer, ovenfor
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-06-15 09:32
Antall innlegg: 1807


Jeg er interessert i å få ting bekrefta eller avkrefta. Hvis jeg en dag skulle møte en person som påstår at strålingen fra måler og annet er årsaken til plagene vedkommende sliter med; så ville jeg selvfølgelig spørre om han/hun kan være helt sikker på det. Og poenget mitt er at det kan man ikke før man har fått "det testa ut"! Er det så veldig vanskelig å forstå J/J ? men det er tydelig at dere ikke skjønner det. Og derfor kommer (vi her i Ordspill) ikke videre mot et svar. De som er redde for sannheten, de er det vanskelig å forholde seg til. Jeg tenker alltid at sannheten er det beste utgangspunkt; jeg har det ikke i meg at jeg klarer å innbille meg ting. Når vil disse menneskene som påstår at de tar skade av målerne være interesserte i å få et ordentlig svar mon tro?
Og det kan jeg vel svare på selv: Det er ingenting som tyder på at de ønsker et svar, de bare påstår.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-06-15 14:03
Antall innlegg: 1807


Til Ritalin: en liten "feiltolkning" fra min side. Jeg feiltolka det du skrev om: -At jeg stadig kommer tilbake til det; altså "psykologiske mekanismer/traume og den slags", og det gjør jeg jo! Altså ikke konkret diagnose, men mer "erfaringsgrunnlag" eller hva man skal kalle det...
Prøver å ikke bli for personlig når man kommer inn på sånne områder, men det er en "fin balansegang"; da får Erik komme med en advarende pekefinger !! : Abelon, nå må du ikke plage oss for mye...
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?