Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 932

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-18 07:59
Antall innlegg: 1984

abelon: Dette har jeg skrevet mange ganger før: Forskningen er klar. Forskningen viser at emf fra hverdagens teknologi gir helseskader. Trådløsindustrien har kuppet setene i internasjonale helseråd ang akkurat dette med slik stråling fra teknologi. Trådløsindustriens lobbyvirksomhet og rådgivning har medført at politikere og nasjoners strålevernmyndigheter har blitt ført bak lyset. Industrien som vil tjene penger på "smart"-systemer presser på for å få dette gjennomført.

Det er ganske enkelt snakk om å være opplyst nok, ha fått kunnskaper nok til å forstå hva som skjer. Bare glem dette tullet vi skrev her de siste innleggene om å være blant den ene prosenten som er smart nok. Det vet vi begge er tull. Det dreier seg om å forstå at det som skjer ikke er bra. Forskningen er klar i sin tale. Mange forteller at de blir syke av slik stråling.

Slik stråling setter i gang kjemiske prosesser i cellene som er felles for mange ulike sykdommer, noe som betyr at slik stråling kan forverre sykdommer og få latente sykdommer til å bryte ut (fortere), se video med professor Martin Pall. (tidligere postet)
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-18 08:54
Antall innlegg: 1984

Dette er en helt typisk historie som jeg fant var skrevet av noen på FB sitat:


Det ble innstallert 4 nye smartmålere i blokka mi i dag. Merker strålingen som pulserer over, under og ved siden av min leilighet. Jeg er omringet av stråling. Enormt trykk i hodet, ansikt, benene og helt opp til hjertet. Dette er ikke bra! Forløpig fikk jeg utsatt innstallasjon hos oss. Men ser oss nok dessverre tvungen til å flytte, forferdelig at det skal være noe vi stilltiende skal godta og leve med.



 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-18 09:32
Antall innlegg: 1984

Det jeg skriver om at trådløsindustrien har kuppet setene i internasjonale helseråd er dokumentert gjennom flere bøker og andre media og dette er velkjent blant mange. Enkeltmedlemmer ICNIRP og WHO i seg selv er grundig undersøkt og det er funnet klare forbindelser til trådløsindustrien.

Og i USA er det muligens enda verre der er det helt åpent velkjent at myndighetene tar imot råd relatert til stråling og teknologi fra et utvalg som består av personer som alle er ansatt i trådløsindustrien.

Imdlertid dukker det av og til opp saker i media fra USA der folkets protester vinner frem og enkelte staters myndigheter gjør ting lettere for folk som blir syke av smartmålere og annen teknologi som avgir stråling.
 
Cygnus2018-04-18 09:55
Antall innlegg: 44845

Jensine - det er riktig at paradigmeskifter kan møte motstand, men det betyr ikke at det er et paradigmeskifte du beskriver her. Det er også slik at nye ting/teknologi ofte fører til redsel - sånn er nå en gang menneskene! Elektrisitet, for eksempel - uhyggelig!
Jeg er forøvrig enig i at en skal så langt mulig etterprøve påstander og være så vitenskapelig som mulig (og er faktisk vitenskapsmenneske selv!), men det er ikke det du gjør! Du presterer til og med å hevde at et fb-innlegg som får mange likes, er et slags bevis - og at de som liker og kommenterer ipso facto er kloke og ser sammenhenger. Nei dette blir for useriøst!
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-18 10:03
Antall innlegg: 1984

Nå har jeg vel aldri skrevet at FB-innlegg med mange likes er bevis for noe vitenskapelig. FB-innlegg med mange likes og støttekommentarer viser jo at andre tenker på og støtter opp om det samme, det er ikke til å komme bort i fra. Er klar over at jeg har vært noe useriøs i enkelte innlegg, men hvorfor skal ikke jeg kunne reagere også useriøst når andre gjør det ? Dette går begge veier.

Synes det er viktig at vi arbeider for å verne om folks helse og ikke lar industrien ture frem med sin kommersielle fråtsing.

Det er så utrolig mange som melder i fra om at de mener seg syke av slik stråling og dette må tas seriøst. Noe annet er hjerteløst Og benektelse av forskning er bare rart
 
Cygnus2018-04-18 10:25
Antall innlegg: 44845

Jeg tar på alvor at noen rapporterer/føler at de blir syke - det skal en alltid - men at dette representerer en generell helsefare, er det ikke (slik jeg ser det) belegg for.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-18 13:20
Antall innlegg: 1807


Nei, Vi bor i Norge ; Statens Strålevern er uavhengige , vi har tiltro til at de ikke vil seg selv og oss andre så vondt. Da hadde de vært gale; for de får vel ikke fritak for AMS målere selv, eller alle slektningene deres, og ellers alle de bryr seg om. Så det blir helt absurd å hevde det du gjør.
Når det gjelder denne personen i den blokka hvor det ble installert 4 nye målere, så er det innlysende at hans symptomer ikke øyeblikkelig kan knyttes til målerne. Men veldig sannsynlig at han burde bestille time hos psykolog; kan hende at han har traumer fra hendelser som er mange år tilbake i tid, og da er "det veldig lett" å prøve å finne en "enkel" forklaring isteden for å gå inn i det virkelige problemet. Det er en forsvarsmekanisme som vi alle i større eller mindre grad tyr til.
Og det vet jeg mye om, for jeg sliter meg traumer selv, og det er "fryktelig lett å omforme det ubehagelige uforståelige" til noe mer forståelig. Psykologiske mekanismer igjen ... Du tar øyeblikkelig det folk melder om av "ubehag fra målerne" for god fisk . Det forteller meg mye.
Og så er det jo egentlig morsomt at du sier at vi fornekter skadevirkningene fra målerne fordi vi selv har fått installert måler. Men nå kan jeg jo opplyse deg om at vi ikke har installert en måler, ennå . Fikk brev om tidspunkt for når de ville komme, men da ringte jeg og informerte dem om at vi bor i en gammel kåk som skal rives om noen få måneder, så det er greit å vente. Men i sommerhuset i Risør har jeg ny måler ! Har sommerutleie der, og ikke vært inne på tanken om at noen av gjestene ikke vil leie på grunn av en liten måler. Man må ta disse menneskene som mener de får symptomer på alvor, selvfølgelig ; men det er andre årsaker til deres plager.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-18 14:06
Antall innlegg: 1984

Kan si dere at jeg er helt sikker på at emf fra hverdagens teknologi gir helseskader og sykdomsproblemer.

Er kunnskapsmessig bedre kvalifisert enn ansatte i Statens strålevern ang. dette og har utdanning til å bakke det hele opp i den grad utdanning er viktig .

Vedkommende som skrev denne historien på Fb skrev den i dag. Hun er en av mine FB-venner og jeg ante ikke at hun var interessert i dette med smartmålere. Faktisk helt sant.

Hennes historie er helt typisk for folk som bor i blokk med mange smartmålere.

Abelon: Statens strålevern forsøker ikke lure befolkningen. Det er andre mekanismer til grunn. Ansatte i statens strålevern søker å gjennomføre politiske avgjørelser. Ingen ansatt tør ikke å sette seg for sterkt på bakbeina og unngå å gjennomføre sin jobb, da kan yrkeskarriere ryke. De som kommer til hjelp her er tiden. Med tid og stunder vil nok også statlige strålevernmyndigheter implementere riktige grenseverdier for stråling slik at situasjonen blir tilfredsstillende.

Jeg har selv pratet i telefonen med flere ansatte i Statens strålevern, NVE og Helse- og omsorgsdepartementet. Og fått klart inntrykk av at flere av disse ansatte på privaten er klar over at slik stråling gir helseskader når de tar betraktning all info de har fått tilsendt og annet. Men som sagt det er andre momenter i sving her som nevnt ovenfor.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-04-18 14:24
Antall innlegg: 11608

"Er kunnskapsmessig bedre kvalifisert enn ansatte i Statens strålevern ang. dette"


Ingenting i veien med selvtilliten, iallefall :)
 
Cygnus2018-04-18 14:26
Antall innlegg: 44845

:)
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-18 15:12
Antall innlegg: 1807


Litt dumt å "bruke opp" all selvtilliten egentlig ! Selvfølgelig "har du fått inntrykk" av at disse ansatte du har prata med "skjønner alvoret"...
Jeg tviler ikke på at det er din oppfatning, for du tolker alt så det skal stemme med din overbevisning. Og hvordan tolker vi andre 99 prosentene det egentlig ? Er vi overbevist om at det ikke er den minste lille mulighet for at stråling kan være skadelig, på sikt ? prøver vi å lure oss selv? Da tenker jeg at vi kan jo ikke gå rundt "å bære på" ekstreme overbevisninger. Samfunnet går rundt fordi vi ikke er "ekstremister".
Vi må være bevisste på hva som skjer rundt i verden, men uten at det blir ekstremt, sånn som det ser ut som at "stråletilhengerne" er. men det vil jo ofte være mennesker som føler for å danne grupper som "skal forandre og revolusjonere", og "strålemotstanderne" er tydeligvis der.
Jeg kan selv være "litt ekstrem", men prøver å holde balansen så godt jeg kan... Ikke bestandig så himla enkelt, men er man bevisst på det så går det "som regel greit".
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-18 15:26
Antall innlegg: 1984

Du nevner stadig de andre 99 % som om det var 99% som ikke trodde på at strålingen gir helseskader. Det er ikke grunnlag for å hevde dette på denne måten da disse 99% andre ikke er opplyste om problemet, de har ikke fått kunnskap til å ta en beslutning fornuftig beslutning.

Om alle hadde blitt opplyst med kunnskap så ville det vært heller at 99% ikke ville ha smartmåler og bare 1% som ville ha dette.

Om man leser forskningen og lytter til folks vitneutsagn, så må man være helt gal om man virkelig ønsket smartmåler. Det er bare dumt å lese seg på en slags 99%-masse som ikke er opplyste i saken.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-18 15:26
Antall innlegg: 1984

... dumt å lene seg på en slags ..., skulle det stå
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-18 15:52
Antall innlegg: 1807


he he , men nå er VÅREN her og SOLEN skinner og det er herlig å være ute i naturen ! Der er vi vel enige J/J ?
Og, når jeg var inne på Solberg sin FB-side, så leste jeg det du skrev, og trykka på navnet ditt . Det var ikke meninga, men da kom din FB-side opp, og forsidebilde var jo flott da ! Er det en husmannsplass ?
Natur i bøtter og spann så det ut som, herlig. Skal jeg "våge meg" på å lese litt på FB-siden din mon tro? MEN, nå er det guds frie natur som kaller !
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-18 16:21
Antall innlegg: 1984

Fint, takk for det. Har alltid foretrukket et stille liv i nærhet til naturen.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-18 18:38
Antall innlegg: 1630

"Er kunnskapsmessig bedre kvalifisert enn ansatte i Statens strålevern ang. dette og har utdanning til å bakke det hele opp i den grad utdanning er viktig ."

Jeg er så imponert! Du kan alt og muligens mer til om strålefarer osv. I tillegg har du oversikt over stråleverngjengen i staten sin utdanning/viten. Det er gutten sin det.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-18 19:02
Antall innlegg: 1984

Takk ritalina, jeg skjønner jo at du egentlig ikke er ironisk , og at du faktisk innerst inne mener dette. Men førstefremleggelsen din er nok ironisk ment.


Når det gjelder kompetansen til ansatte i Statens strålevern frem til februar 2018 så har man fått dette opplyst fra Einar F. Dette er sammenligningsgrunnlaget man har brukt + reell forståelse for aktuell mikrofysikk.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-18 19:08
Antall innlegg: 1630

Einar! Ååååå, søtingen.

Jeg er da aldri ironisk, sarkastisk eller hånende osv.....

Jeg bøyer meg bare i støvet i nesegrus beundring over din viten og ikke minst selvinnsikt ;-)
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-18 19:17
Antall innlegg: 1984

Takk skal du ha <3

Våre fysiske kropper er elektromagnetiske vesener fra cellenivå og oppover.

Men hva slags støv er det du bøyer deg i ? Er det hybelkaniner eller hva er det ? Kanskje plutselig spretter en søt liten hybelkanin opp og småbiter deg søtt i nesetippen ?
 
Cygnus2018-04-18 19:35
Antall innlegg: 44845

Absolutt magnetisme mellom jensine og ritalina....!
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?