Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 928

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-21 09:59
Antall innlegg: 1984

Det har vært skrevet mange bøker av (topputdannede folk for eksempel professorer ved universiteter) ) der det har vært tatt grundig opp hvordan trådløsindustrien har påvirket forskning, politikere, samfunn og dermed befolkningen
 
Cygnus2018-03-21 10:24
Antall innlegg: 44845

Kan jeg få referanser til disse bøkene, Jensine?
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-21 10:27
Antall innlegg: 1984

Cygnus. Da må du gå på Einar Flydal sin blogg og søke. Jeg har ikke lest slike bøker, bare lest hva Flydal har skrevet.

Kan i farta henvise til professor Martin Pall, du kan Google han i alle fall.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-21 10:28
Antall innlegg: 1984


Her har du grunnlag for å gjøre søk : einarflydal.files.wo...-v 1-02.pdf
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-21 10:29
Antall innlegg: 1984

et sitat jeg fant på 7 sekunder : David Carpenter, prof. dr. med., rådgiver for myndigheter i USA og Canada, forklarer hvorfor strålevernet forsvarer foreldede grenseverdier:4 - Mange fysikere og ingeniører tar for gitt at radiobølger som er for svake til å varme opp vev, ikke kan påvirke biologiske systemer siden de også er for svake til å bryte kjemiske bindinger og til å skape ioner. Men siden 1970-tallet strømmer det på med forskningsresultater som viser tydelige biologiske virkninger og helsefarer fra slik stråling. Vi vet nå at også mange fler av deres forutsetninger er feil. Standardiseringsorganene har vært dominert av fysikere og ingeniører, ofte med sterke bindinger til næringen
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-26 00:37
Antall innlegg: 1984

Stakkars JamesO. Han ble bedt om å skrive på engelsk til noen aviser på Island bl.a. for å informere om smartmålere/smartmetere. Og fyren er vel ikke noe engelskspråklig geni akkurat, men her er nå innlegget som jeg har fått lov til å kopiere opp i denne tråden, finner for øvrig flere skrivefeil, men men, det blir vel forstått:

Have the people been asked about new electricity meters ?

What is happening in Norway? We still believe that there is democracy in Norway, or do we? The government is working for Norwegian hydropower to be controlled by the EU agency ACER. The government introduces one EU directive after the other. Does Erna Solberg (Norwegian Prime Minister) and Siv Jensen (Minister of Finance in Norway) believe that Norway is a member of the EU? Have they not perceived the last referendum?

And this EU directive introducing so-called smart meters. It's not anything smart with these new power meters. People are experiencing higher electricity bills than before. A lot of people in different groups on Facebook are reporting that they got ill after they got installed a smart meter in their house or the neighbours got smart meters. The various "No to smart meter groups" on Facebook now count well over 15.000 members and are growing rapidly.

There is also talk about introducing power pricing with the new electricity meters. The electricity will be more expensive at the time of day when most people use it. Is this something that the Norwegian people have been asked about is desirable? Surveys also show that this is not smart environmentally.

The new electricity meters also involve more management for power companies. There is a lot more data to be processed, among other things. Power companies get information about the power consumption for each household every hour. This is also something that rises costs for the electricity customers. Does the Norwegian people want this?

The smart meters communicate with each other and therefore radiate signals every second in all directions just to transfer the house's power consumption once an hour to a recipient in the neighborhood. Radiation in all directions that extend for several kilometers and passes through walls, concrete and human bodies.

Countless research reports show that this radiation is harmful to health. Google, for example Professor Martin Pall. Read the blog of Norwegian Einar Flydal, a former scientist at Telenor (Norway largest telecom company) and university lecturer in telematics. A field strength over 1.4 μW / m2 will open calcium channels in cells and release too much calcium ions in to the cells, is what research are showing us. The limit value is more than a million times higher. An oxidation process occurs in the cells with chemical reactions common to many different diseases. From this it is easy to explain that such non-ionizing radiation can exacerbate diseases and cause latent diseases in human beings to break out. Typical symptoms people say they experience in connection with such radiation is pressure in the head, ringing in the ears, nasty vibration in the body, nausea and more


The cells in our body consist of cell structures that again consist of molecules with their atoms. There are tiny weak electrical forces that determine how the atoms, molecules and thus also how cell structures interact with each other. All cell processes, life and body functions are based on weak electrical forces at the cellular level. So, it is for sure that non-ionizing electromagnetic fields (EMFs) from everyday wireless technology with different frequencies can affect how these different cell structures react with each other.

A national and international health disaster builds up. Hundreds of organizations around the world have been formed by people who protest against the health consequences of this radiation from smart meters and other kinds of wireless technology.

Should not the Norwegian people be informed about this? Has the Norwegian people been asked if they want such a wireless electrisity meter in their home that sends out biological damaging pulses every single second in all directions? The natural background radiation at the frequency smart meters transmits is much less than one billionth of the radiation from a smart meter. The human evolution for hundreds of thousands of years has not built up a cell biology capable of defending itself against such radiation from modern technology. Statistics show that diseases such as brain cancer and ringing in the ears increase in scale.

The Norwegian company EMF consult has found that an smart meters in Norway radiates more than 3 times more powerful than a mobile phone when both radiats the maximum.
Several municipalities in Norway have for many years had excellent systems for automatically measuring consumption of power over cable-systems. This is a system that does not cause any hazardous radiation. Why not continue with this excellent system? Researchers in the United States have started talking about a reversal of wired information systems and stopp building more wireless information systems.

In France, over 400 municipalities have protested against the introduction of smart meters. In the Netherlands, smart meters are completely voluntary for each household. In Germany, smart meters have only been installed in industrial buildings and in other buildings that have a high consumption-level of electricity.

The best solution is to stopp the roll-out of smart meters in Norway, and that smart meters become voluntary in Norway. We hope the people in Iceland are aware of the problems with smart meters and say no to smart meters and therefore also say no to ACER.





 
Nixita2018-03-26 09:56
Antall innlegg: 4720

Ja jeg kan ikke se poenget med smart-målere. De må jo tjene inn det det koster å bytte ut de gamle og den regninga blir vel delt på oss alle. Og ideen om å bruke det til å gi dyrere strøm når man har mest bruk for den er jo rent ran.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-26 15:37
Antall innlegg: 1807


Smart eller ikke smart ! Stråle eller ikke stråle !

Hva hadde Ordspills forum vært uten J/J ?

Derfor ønsker jeg deg en aldeles STRÅLENDE påske !
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-26 16:12
Antall innlegg: 1984

Takk for det abelon. Ønsker deg det samme ! :)
 
Toyota182018-03-26 20:31
Antall innlegg: 2

Nå er det jo haugevis med ting som anses å være skadelig, men som ikke ble ofret en tanke i den retning da det ble opplest og vedtatt og tatt i bruk gang i tiden. La oss være litt ydmyke for det. Kanskje blir det slik med strømmålerne også.
En ting som det vel ikke er skrevet noe om her er mulighetene for hacking gjennom disse.
Vi vet altfor lite om kroppen til bastant å kunne avkrefte eller bekrefte hva som er skadelig.
Og til Texbrus som skrev at spøkelser ikke finnes selv om folk har sett dem. Jo, det kan nok godt være det finnes fenomener som hverken du eller andre kan forklare eller bortforklare. Hjernen vår vet vi altfor lite om. Om hundre år sitter de muligens og ler av hvor uvitende og bastante vi var.....både om strømmålere, påståtte spøkelser og et og annet ellers.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-26 21:11
Antall innlegg: 1984

Så er det helt vanlig at folk av type D som forfekter at vi vet svært lite om X, samtidig finnes det forskning og erfaringer som forteller mye om X. Og dette er da forskning og erfaring som disse folkene av type D ikke har fått med seg .

Så har vi folk av typen K som hele tiden prøver å gjøre folk av typen D oppmerksom på forskning og erfaring ang. X. .. Men folkene av type D har en tendens til å ikke ta til seg denne informasjonen fra folk av typen K , eller undersøke noe nærmere om hva som finnes av forskning og erfaringer om X, derfor fortsetter de å prate i vei om at vi mennesker vet svært lite om X.

Og dette gjør folk av typen K frustrerte.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-12 14:32
Antall innlegg: 1984

AMS-montør stanset . Veldig bra

stoppsmartmaalerne.n...or ettslag/
 
picassa2018-04-12 18:58
Antall innlegg: 596

Husker dere hvor farlig det var å se på fargetv?Jeg lurer på om denne skremselen her er litt i samme stil.Alt som er nytt er livsfarlig for noen.Jeg kommer til å la el-selskapet installere den nye måleren og ta det med knusende ro.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-12 19:32
Antall innlegg: 1984

Ja picassa du er en av disse som virkelig ønsker å blir bestrålt av pulserende mikrobølger hvert eneste sekund året rundt . Stråling som tusenvis av forskningsrapporter helt klart har påvist er helseskadelig.

Stråling som går gjennom vegger, tak, betong og menneskekropper og som kan dedekteres 50 km unna og ødelegger dine små celler slik at du gradvis blir sykere uten at du er klar over at årsaken er mikrobølgestråleren i sikringsskapet ditt.

Vær så god bare blir bestrålt. Undertegnede og flere andre opplyste mennesker ønsker ikke denne drapsmaskinen i eget hus. For det er det det er. Det er en maskin (AMS) som dreper folk sakte og reduserer livskvaliteten.

Hundrevis av organisasjoner verden over er blitt danna fordi folk ikke ønsker blir langsomt drept av denne strålingen, folk protesterer: www.iemfa.org/suppor...ni zations/

Man merker bestrålingen med urolighet i kroppen, ekkel uggenhet, hodepine, øresus med mer og raskere utbryting av latente sykdommer man har genetikk for. Noen blir syke med det samme, for andre tar det år.
einarflydal.com/2018...un nga-dem/

Nekt AMS du også og få et bedre liv. Facebookgruppa "Nei til smartmåler Norge" er der for deg og gir deg arbeidsredskaper for hvordan du kan unngå slik stråling..



 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-12 20:36
Antall innlegg: 1807


Da kaller jeg deg bare en "strømmisjonær". En AMS predikant .
Du vil omvende oss troløse ; så vi ikke skal fortapes , men få evig liv.
Hvem er du når du ikke misjonerer tro ? Jeg kunne ha tatt på min "psykologkappe" og analysert deg ! Hvor tar man en sånn
overbevisning fra ? Skjønner at du vil "omvende" oss alle ... Kan det hende at du må ty til mer drastiske metoder ? Gjøre som Jehovas Vitner : Banke på dørene til folk . Egentlig mener jeg ikke å gjøre narr av deg , men forstår at du har et umettelig behov for å overbevise folk om din overbevisning . Her på Ordspill har du ingen stor menighet , og jeg tror nok at de fleste av oss ikke kommer til å bli "medlemmer" . Sånn er deg bare .
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-12 20:40
Antall innlegg: 1807


Sånn er det bare !
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-12 21:32
Antall innlegg: 1984


Forskningen er klar. Mange mennesker melder om at de blir syke av slik stråling etter at de ble eksponert. Trådløsindustrien har kuppet setene internasjonale helseråd. Har vært skrevet mange bøker om disse tre momentene.

Tusenvis av professorer og folk som har jobbet med forskning rundt temaet er enig med meg.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-12 22:12
Antall innlegg: 1984

Det jeg ikke liker med min fremmarsj om hvor skadelig denne strålingen er at folk kan bli engstelige og nervøse. Liker ikke å spre slik info pga. dette at det skaper så mye uhygge. Av og til tenker jeg at kanskje tar man feil og man håper man tar feil, men det er så mye som tyder på det motsatte. Har opplevd og sett så mye.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-12 22:20
Antall innlegg: 1807


Hva har du opplevd og sett ?
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-12 22:23
Antall innlegg: 1984

Ønsker ikke gå inn på det personlige, men det må gå på ting jeg har opplevd andre fortelle og lesing av forskning og historier. Beklager at svaret er så generelt, men jeg er litt trøtt av dette nå. Kan henvise til det som er skrevet tidligere i denne tråden.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?