Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående9 150

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2018-04-15 23:46
Antall innlegg: 44845

Enig, abelon [igjen!!!! ;) ]!
En parallell. En av kattene mine og jeg hadde reist på et fly i 2 timer. Flyet landet og da jeg stod i midtgangen med kattebagen over skulderen, oppdaget en dame som hadde sittet foran oss på hele reisen at det var en katt der - og gav seg til å skrike at hun ble syk pga katten fordi hun var så allergisk. Litt sent å komme på det!!!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-16 00:19
Antall innlegg: 1807


Litt av en opplevelse !
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-16 08:28
Antall innlegg: 1984

Se på forskningen. Ikke noe poeng å diskutere med folk som ikke er villige til å sette seg inn i saken.

Mennesket er på cellenivå og oppover elektromagnetiske vesener der selve livet på cellenivå styres av elektromagnetiske krefter på ioner, molekyler , cellekomponenter. En tilstrekkelig mengde ikke-ioniserende elektromagnetisk stråling (mange fotoner) er tilstrekkelig til å endre hvilke kjemiske reaksjoner som skjer på cellenivå, dermed oppstår sykdom.

Noen innbiller seg ting, andre ikke. Imidlertid så er det nok slik at mange blir syke av stråling uten at de er klar over det og noen få er klar over det.

Abelon dine påstander er selvfølgelig riktig for enkelte som innbiller seg at de blir syke av stråling. Noe annet har jeg aldri ment. Ikke noe ufornuftig i seg selv i dette du skriver med denne noceboeffekten.
Det er bare slik at naturen er mer komplisert enn dette, se tidligere.

Nok en gang vil jeg påpeke hvor lite hensiktsmessig det er å diskutere noe med folk som ikke er villige til å se på forskningsdata eller ta hensyn til alle de som rapporterer om at de blir syke av emf.

For å unngå å bli helsemessig påvirket av smartmåler kan man nevne noen punkter.

1. Stor avstand fra smartmåler/strålingskilde i hverdagen.
2. Minst mulig eksponeringstid for stråling.
3. Bruke beskyttende tiltak som skjermer mot strålingen i bolig.
4. Endre strålingens retning ved tekniske tiltak.
5. Strålingsbeskyttende klær.
6. Slå av alt av trådløst i hjemmet og overgå til kablet.
7. Ujordede stikkontakter må omgjøres til jordede.
8. Bruke skittenstrømfilter om nødvendig.
9. Få fritak fa smartmåler.
10. Kjøp et måleapparat for emf ED88T er å anbefale slik at du kan kontrollere strålenivået i heimen. Høyfrekvent bør være under 5 µW/m2 og lavfrekvent bør være under 5 V/m på de steder i heimen der du oppholder deg mest.
11. Les deg opp om hvordan beskytte deg selv mot stråling, se emf-consult sin nettside.


 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-16 20:05
Antall innlegg: 1807


Den forskningen du snakker om , den tolker du så det passer din overbevisning. Du konkluderer ut ifra det "du er helt sikker på" ; og det er jo en kjent sak at vi i varierende grad ikke er mulige å påvirke når "vi er overbevist". Derfor er det sunt for oss å styre unna "overbevisninger".
Svart/hvitt tenkning er heller ikke det beste ... det er jo disse "gråsonene" som er selve livet . Du , og de som er enige med deg, klarer kanskje ikke å se de "berømte (he he) psykologiske mekanismene" som i så stor grad er tilstede i livene våre. Og i dette tilfelle , med disse AMSmålerene , så er det forståelig at det er lett for enkelte mennesker å la seg påvirke. Men det gjelder jo ikke de fleste av oss. Enkelte mennesker kan jo bli overbevist om "alt mulig rart" mellom himmel og jord. Jeg har opplevd å høre stemmen til en gammel mann som for lengst hadde vandret fra denne jord ; og skulle ikke det være "nok" til å "overbevise" meg om at det finnes noe mer ? Hvor mye "bevis" trenger jeg ? Men selv etter denne opplevelsen bruker jeg ikke det "konstaterende ordet" OVERBEVISNING ! Jeg bruker ordet UNDRING ; og det gir meg så mye mer. Det har gitt meg "et åpnere sinn" , og det har jeg ikke hatt vondt av... Hvis du hadde sett på forskningen med nysgjerrighet og undring, så hadde du ikke hatt så stort behov for å konkludere. Der du er nå, så er det på en måte enten "vinn eller tap" for deg og "dine likesinnede". En variant av himmel eller helvete ... for å si det litt "poetisk" .
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-16 20:49
Antall innlegg: 1984

En forskningsrapport ender alltid opp med en konklusjon. Forskningsrapporter jeg snakker om her er utført av topputdannede folk fra universiteter. Forskningsrapportene er uavhengige i forhold til industrien.

Jeg har lest mange forskningsrapporter der konklusjonen er klar på emf på hverdagens effektnivåer gir konkrete bestemte celleskader/helseskader.

Har lest hva disse celleskadene går ut på. Har skjønt sammenhengen mellom emf , fysikk, kjemi, cellebiologi.

Har du guts selv til å se på en forskningsrapport abelon, en av disse som vel er henvist til her i denne tråden ? Eller skal du fortsatt bare preike om psykologiske aspekter ? Har du guts til å nærme deg vitenskapen ?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-16 22:13
Antall innlegg: 1807


Vi gikk inn på noen av de linkene som du viser til ,og det er ingenting der som bekrefter det du er overbevist om. Det er ingen forskning som konkluderer at AMS/Mobil eller annet trådløst nettverk er skadelig.
Mye av det man kan lese der er identisk med det Statens Strålevern opplyser om. Så en video som du hadde lagt ut, med Einar Flydal. Hva kom det ut av den ? At han er i sin egen verden, og leter etter "den sorte svane",for den må jo finnes ! Han har gjort seg opp en mening på forhånd, og leter etter alt som "kan bekrefte" det han er overbevist om.
Det blir som med religionen, noen blir "frelst".
Du og Einar Flydal og noen andre i samme gata har visst laget deres egen vitenskap. Vi andre som tenker at Statens Strålevern holder oss oppdatert og gir Norges befolkning riktig informasjon ; vi utgjør et solid flertall, for å si det mildt ... Jeg har sjekka informasjon som Statens Strålevern har på sine sider, og det er mye. De holder seg oppdatert, og vil selvfølgelig ikke holde tilbake viktig informasjon som kan skade Norges befolkning/dem selv. De er ikke kjøpt og betalt av trådløsindustrien nei.
Disse såkalte forskningsrapportene som du har lest de burde du da dele med oss, og de må være gratis! Noen av de linkene du la ut, der måtte man betale, og det er ikke greit. Hvis disse "seriøse topputdannede folkene" fra universiteter mener at de sitter på svaret, så er det jo underlig at de ikke gjør det lett tilgjengelig for "hvermannsen"...
Samboeren er litt mer i "det landskapet" og har lest litt av hvert, men hvor er nåla i høystakken ? Hvis du mener at du sitter på så viktig informasjon, så må du informere bedre.
 
Cygnus2018-04-16 22:57
Antall innlegg: 44845

Einar flydal er jo forøvrig kjent som en smule (!) konspirasjonsteoretisl!!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-16 23:13
Antall innlegg: 1807


Å ? Jeg har ikke mye peiling på "konspirasjonslandskapet" .
Helt grønn på det området ... Kan du gi litt informasjon om Flydal og konspirasjon Cygnus ?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-04-17 01:17
Antall innlegg: 1807


Etter en liten "innføring" i konspirasjonisme har det nå gått et lys opp for meg ! Det er jo litt i de baner jeg har hatt på følelsen av ... men fordi jeg ikke er kjent med begrepet, så prøvde jeg å finne en "fornuftig forklaring" på det som virka veldig spesielt. -En person som tror på 1
konspirasjonsteori vil ofte være en som tror på andre konspirasjonsteorier. -En konspirasjonsteoretiker ser farer over alt ! Uff og uff , høres ikke bra ut. Kan ikke være helt greit for Flydal og J/J hvis de har det sånn.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-17 08:52
Antall innlegg: 1984

Har personlig mailet mye med Flydal. Og er det noe vi begge to er enige i såer det at ytterliggående konspirasjonsteorier er tøv. Jeg og Flydal har for øvrig arbeidet sammen mot såkalte konspirasjonsteoretikere innen området med hensikt å få bevegelsen mot smartmålere mer "ren" og troverdig.

Når det gjelder forskning som viser at emf er helseskadelig så kan jeg legge dette ut her etter hvert.

 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-17 10:27
Antall innlegg: 1984

Det har vel vært lagt ut ting før i denne tråden om forskning. Me har det noen hensikt egentlig å legge ut noe som folk bare nekter på er tilfelle. Forskning som er like klar på at 2+3 = 5 vil garantert benektes av abelon og andre likesinnede.

Whats the point ? Når fornektelsen er så stor.

Når man får eller har fått en smartmåler i sin egen heim så er det klart at man fornekter som bare det , så hardt man bare kan, for det blir fr ubehagelig å tenke på at denne strålingen gjør en i dårligere form. Alt for ubehagelig. blir det. Og så tenker disse fornekterne at jeg greier da aldri å bli kvitt denne smartmåleren likevel, så jeg må fornekte , det kan bare ikke være sant, Ja, det er ikke sant, nettopp. For en tulling han derre J-fyren egentlig er, for en dritt fyr som prøver å få oss til å tro på dette. Vås er det vår og tull. Skal gjøre alt for å få han til å virke som en konspirasjonsteoretiker , da vil jeg sikkert få med andre mot den fyren og hans påstander. Faen om det er sant, forbanna myndigher ... Nei det kan ikke være sant, han er jo bare alene om å påstå dette, ha ha for en idiot....
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-04-17 13:57
Antall innlegg: 11608

"Forskning som er like klar på at 2+3 = 5 vil garantert benektes av abelon og andre likesinnede."

Dette var da ganske kostelig til å komme fra en som benekter alt fra myndigheter og offisielle faginstanser om temaet her til lands.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-17 14:08
Antall innlegg: 1984

Benekter kun dette med grenseverdier for stråling fra trådløs teknologi. Resten er jeg vel stort sett tilhenger av det som kommer fra myndigheter og offisielle faginstanser.

Dessuten vet jeg, uansett hvor cocky det høres ut, at jeg faglig er mer enn godt nok kvalifisert til å vurdere helseskader fra emf.

Trådløsindustrien ønsker inntekter , kommersialiseringen med lobbyvirksomhet har virket i EU og norske politikere skjønner ikke hva de driver på med når det gjelder dette med innføringen av smartmålere, mobilmaster nært bebyggelse, 5G og lignende.

Det er enorme muligheter for ulike firmaer å skaffe seg inntekter i forbindelse med smartmålere. Kommersialismens teknokrater bryr seg ikke mye om folk skulle lide ved innføringen av ny teknologi.

Teknokratene presser på , de ønsker sine løsninger gjennomført. En ingeniør , en fysiker, en teknokrat, en finansinvestor, en økonom har som regel ingen kunnskap om cellebiologi og hvordan stråling gir sykdom.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-17 15:23
Antall innlegg: 1984

Nr.1 forskningsrapport: www.ncbi.nlm.nih.gov...d/ 29331319



The effects on human health of the electromagnetic field (EMF) emitted by mobile phones, used by approximately 7 billion people worldwide, have become an important subject for scientific research. Studies have suggested that the EMF emitted by mobile phones can cause oxidative stress in different tissues and age groups. Young people in adolescence, a time period when risky behaviors and dependences increase, use mobile phones more than adults. The EMF emitted by mobile phones, which are generally carried in the pocket or in bags when not in use, will very probably affect the sciatic nerve. No previous study has investigated the effect of mobile phone use in adolescence on peripheral nerve. This study was planned accordingly. Twenty-four male Sprague Dawley rats aged 21 days were divided equally into control (CGr), Sham (SGr) and EMF (EMFGr) groups. No procedure was performed on CGr rats. EMFGr were exposed to the effect of a 900-megahertz (MHz) EMF for 1 h at the same time every day between postnatal days 21-59 (the entire adolescent period) inside a cage in the EMF apparatus. SGr rats were placed inside the cage for 1 h every day without being exposed to EMF. All rats were sacrificed at the end of the study period, and 1 cm sections of sciatic nerve were extracted. Malondialdehyde (MDA), glutathione, catalase (CAT) superoxide dismutase (SOD) values were investigated biochemically in half of the right sciatic nerve tissues. The other halves of the nerve tissues were subjected to routine histopathological tissue procedures, sectioned and stained with hematoxylin and eosin (H&E) and Masson's trichrome. Histopathological evaluation of slides stained with Masson's trichrome and H&E revealed a normal appearance in Schwann cells and axons in all groups. However, there was marked thickening in the epineurium of sciatic nerves from EMFGr rats. MDA, SOD and CAT levels were higher in EMFGr than in CGr and SGr at biochemical analyses. Apoptotıc index (AI) analysis revealed a significant increase in the number of TUNEL (+) cells when EMFGr was compared with CGr and SGr. In conclusion, our study results suggest that continuous exposure to a 900-MHz EMF for 1 h throughout adolescence can cause oxidative injury and thickening in the epineurium in the sciatic nerve in male rats.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-17 15:25
Antall innlegg: 1984

Nr.2 Forskningsrapport.

www.ncbi.nlm.nih.gov...d/ 28747141


Biochemical and pathological changes in the male rat kidney and bladder following exposure to continuous 900-MHz electromagnetic field on postnatal days 22-59<sup/>.
Türedi S1, Kerimo&#287;lu G1, Mercantepe T2, Odac&#305; E1.
Author information


Abstract
PURPOSE:
To investigate the effect on male rat kidney and bladder tissues of exposure to 900-megahertz (MHz) electromagnetic field (EMF) applied on postnatal days 22-59, inclusive.
MATERIALS AND METHODS:
Twenty-four male Sprague Dawley rats, aged 21 days, were used. These were divided equally into one of three groups, control (CG), sham (SG) or EMF (EMFG). CG was not exposed to any procedure. SG rats were kept inside a cage, without being exposed to the effect of EMF, for 1&#8201;h a day on postnatal days 22-59, inclusive. EMFG rats were exposed to continuous 900-MHz EMF for 1&#8201;h a day under the same conditions as those for the SG rats. Rats were sacrificed on postnatal day 60, and the kidney and bladder tissues were removed. Tissues were stained with hematoxylin and eosin (H&E) and Masson trichrome for histomorphological evaluation. The TUNEL method was used to assess apoptosis. Transmission electron microscopy (TEM) was also used for the kidney tissue. Oxidant/antioxidant parameters were studied in terms of biochemical values.
RESULTS:
The findings showed that tissue malondialdehyde increased in EMFG compared to CG and SG in both kidney (p&#8201;=&#8201; 0.004 and p&#8201;=&#8201;0 .004, respectively) and bladder tissue (p&#8201;=&#8201; 0.004, p&#8201;=&#8201;0 .006, respectively), while catalase and glutathione levels decreased compared to CG (p&#8201;=&#8201; 0.004; p&#8201;= 0.004, respectively) and SG (p&#8201;=&#8201; 0.004; p&#8201;=&#8201;0 .004, respectively). In the EMF group, pathologies such as dilatation and vacuolization in the distal and proximal tubules, degeneration in glomeruli and an increase in cells tending to apoptosis were observed in kidney tissue. In bladder tissue, degeneration in the transitional epithelium and stromal irregularity and an increase in cells tending to apoptosis were observed in EMFG. Additionally, EMFG samples exhibited glomerular capillary degeneration with capillary basement membranes under TEM.
CONCLUSIONS:
We conclude that continuous exposure to the effect of 900-MHz EMF for 1&#8201;h a day on postnatal days 22-59, inclusive, causes an increase in oxidative stress and various pathological changes in male rat kidney and bladder tissues.
KEYWORDS:
Electromagnetic field; bladder; kidney; male rat; oxidative stress
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-17 15:27
Antall innlegg: 1984

Nr3. Forskningsrapport:

www.ncbi.nlm.nih.gov...d/ 29268055


Continuous 900-megahertz electromagnetic field applied in middle and late-adolescence causes qualitative and quantitative changes in the ovarian morphology, tissue and blood biochemistry of the rat.
Okatan DÖ1, Kaya H2, Aliyaz&#305;c&#30 5;o&#287;lu Y3, Demir S4, Çolako&#287;lu S5, Odac&#305; E6.
Author information


Abstract
PURPOSE:
The purpose of this study was to use histological and biochemical methods in order to evaluate changes taking place in the ovarian of rats exposed to the effect of a 900-megahertz (MHz) electromagnetic field (EMF) in middle and late adolescence.
MATERIALS AND METHODS:
Twenty-four 34-d-old female Sprague-Dawley rats were assigned equally to control, sham and EMF groups. EMF group rats were exposed to the effect of a 900-MHz EMF for 1&#8201;h a day, at the same time every day between postnatal days 35 and 59, while inside an EMF cage. Sham group rats were kept inside the EMF cage for the same time between postnatal days 35 and 59 without being exposed to any EMF effect. At the end of the study, rats' ovarian were removed and blood specimens were taken. Right ovarium tissues were subjected to routine histological procedures and stained with hematoxylin and eosin, periodic acid shift and Masson's trichrome. Follicles were counted in ovarian sections stained with hematoxylin and eosin. The TUNEL method was used to evaluate apoptosis. Left ovarian tissue and blood specimens were investigated biochemically.
RESULTS:
Histopathological examination of EMF group ovarian tissue revealed thinning in the zona granulosa and theca layers, shrinking in granulosa cells, reduced mitotic activity and leukocyte infiltration in the follicles and stroma. Secondary follicle numbers in the EMF group were significantly lower than in the other groups. In terms of biochemistry, EMF and sham group superoxide dismutase, catalase and anti-Mullerian hormone levels and EMF group 3-nitrotyrosine values increased significantly compared to the control group. EMF and sham group serum catalase and 8-hydroxy-deoxiguanosine values increased significantly compared to the control group, and EMF group total oxidant status and oxidative stress index values were significantly higher compared to the sham and control groups.
CONCLUSIONS:
A total of 900-MHz EMF applied in middle and late adolescence may cause changes in the morphology and biochemistry of the rat ovarium.
KEYWORDS:
Electromagnetic field; middle and late adolescence; ovarium; rat
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-17 15:31
Antall innlegg: 1984

Tenker jeg stanser der (foreløpig?). Kunne lagt ut flere hundre forskningsrapporter i tillegg i løpet av dagen, men det orker jeg ikke.

Dette er forskningsrapporter som viser til skader på celler/vev pga emf
 
Cygnus2018-04-17 17:05
Antall innlegg: 44845

Abelon - har lest mye gjennom tid om Flydal og hans kamp mot stråling - kan ikke komme på hvordan jeg først ble oppmerksom på ham, ikke fra boken KonspiraNorge i alle fall (men den er verd å lese).
En som har bakset med Flydal er Tjomlid, som bakser generelt med konspiraster - se f eks
tjomlid.com/2017/10/...ro mmalere/
 
Cygnus2018-04-17 17:10
Antall innlegg: 44845

Forøvrig blir han (Flydal) ofte presentert som tidligere professor ved NTNU - noe han overhodet ikke har vært.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-04-17 20:11
Antall innlegg: 1984

Har lest litt om det Tjomlid skriver og synes at han har lite kunnskaper både på det grunnleggende og videregående plan og han er full av fordommer. Har er bare en kranglefant som det ikke er verdt å bruke tid på.

Hva slags titler Flydal har hatt er ikke interessant når man først leser det han skriver. Uansett: Flydal har undervist på universitetet i telematikk og han har vært forsker i Telenor.


 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?