Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 10 |
Mobilspill
| Pågående | 8 600 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Pizza-5 | 2026-04-03 18:40 | |
![]() | God Påske. Men for Jesus var det en tøff dag: Hendelsene på Langfredag (ifølge Bibelen):Tidlig morgen: Jesus ble ført til Pontius Pilatus (den romerske guvernøren) for å bli dømt. Pilatus dømming: Jesus ble dømt til døden ved korsfestelse, til tross for at Pilatus ikke fant ham skyldig i noe som fortjente døden. Pisking: Jesus ble brutalt pisket (flagellert) av romerske soldater. Tornekrone: Soldatene satte en krone av torner på hodet hans og hånet ham som «jødenes konge». Korsbæring: Jesus ble tvunget til å bære sitt eget kors gjennom gatene i Jerusalem mot Golgata (stedet som betyr «Hodeskallestedet»). Korsfestelse: Klokken ca. 9 om morgenen ble Jesus naglet til korset sammen med to røvere. De syv ordene fra korset: Jesus sa flere kjente setninger mens han hang på korset, blant annet «Far, tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør» og «Det er fullbrakt». Mørke over landet: Fra kl. 12 til kl. 15 ble det mørkt over hele landet. Døden: Klokken 15 (den niende time) døde Jesus på korset. Jordskjelv og tempelbrudd: Ifølge Matteus skjedde det et jordskjelv, og forhenget i tempelet revnet i to. Kroppen tas ned: Samme kveld (fordi jødisk sabbat startet etter solnedgang) tok Josef fra Arimatea og Nikodemus ned Jesu legeme fra korset. Gravlegging: Jesus ble lagt i en ny grav som tilhørte Josef fra Arimatea, og det ble rullet en stor stein foran inngangen. | |
| Kanarifuglen | 2026-04-03 19:17 | |
![]() | Hehe- et veldig langt innlegg! På en veldig lang dag, for Jesus. Jeg tenker på det som et eventyr. Likte godt kristendomsundervisninga på skolen. Mye på grunn av en sympatisk lærer. Men å tro på det? "Mye mellom himmel og jord", sier man. Det jeg har mest sans for er at Jesus var håndverker! Som meg. Hurra for Jesus! | |