Spillrom
Sjiraffen | 21 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 21 |
Mobilspill
Pågående | 8 598 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
LilleLaila | 2021-11-09 11:23 | |
Høres ut som auau har fått virus | ||
auau | 2021-11-09 11:31 | |
Fyda, hva gjør jeg da? | ||
LilleLaila | 2021-11-09 13:50 | |
Spør noen datakyndige (kanskje et barnebarn) om antivirusprogam | ||
auau | 2021-11-10 12:44 | |
Takk! Har ikke vært plaget de par siste dagene, kan det "gå over" av seg selv? _Jeg skal forhøre meg med den yngre garde for sikkerhets skyld. | ||
Chiraff | 2021-11-12 14:40 | |
At installatørene akkurat er ferdig med montering av to varmepumper ute og 4 enheter inne. Så da ligger alt tilrette for behagelig (og økonomisk) varme om vinteren og dto kjølig luft om sommeren. Prisene her i Spania ligger på rundt 50% av tilsvarende i Norge. | ||
Cygnus | 2021-11-12 16:55 | |
At jeg gleder meg med Chiraff! | ||
kda | 2021-11-14 10:31 | |
At Spar er en liten kranglefant :) morsom, men kranglete! | ||
Cygnus | 2021-11-23 17:23 | |
At til tross for PÅBUD så er det altfor mange som ikke bruker munnbind i butikker og busser. Og det er kommunens egen skyld - fordi de sier: HVIS du ikke kan holde meteren. Så folk bruker tydeligvis det som unnskyldning! I flere andre land får du ikke komme inn i butikken uten munnbind. Æsj! Og smitten stiger i Bergen by! | ||
bladfyken - Administrator | 2021-11-23 20:57 | |
i Ålesund er det påbod om munnbind på butikkar, kjøpesenter og i kollektivtrafikk VISS ein ikkje kan halde meteren – og det er i og for seg helt ok. Men det er heidundrande logisk at ein IKKJE treng korkje å halde meteren eller ha munnbind på utestader, konserttilstellingar og så vidare! Komplett hol i hovudet og berre eit spel for galleriet der politikarane LEST som dei gjer noko, men utan å tråkke nokon på tærne (for ikkje å snakke om lommeboka). | ||
Nixita | 2021-11-23 21:31 | |
At man må på butikken og enkelte må bruke kollektivt så der bør det være påbudt siden meteren har blitt vanskelig for mange. Konserter, utesteder etc må man ikke gå på og det er vel og meningen man skal måtte vise et korana sertifikat etter hvert. | ||
Alina1960 | 2021-11-23 21:34 | |
Munnbind ble foreslått påbudt av Helsedirektoratet. Påbudet ble dessverre ikke etterfulgt. Munnbind hindrer at smitte via aerosoler oppstår innendørs, og det har også blitt funnet virus i utluftningskanaler i rom, altså en smittevei i cafe’er. Kineserene var tidlig ut med å påpeke smitteveier innendørs. De var også tidlig ute med å innføre munnbind påbud. Har personlig erfaring fra sterilarbeid, så dette er innlært via mitt yrke også. Universitetet i Colorado anbefalte booster for alle med bakenforliggende tilstander over 50, og bruk av munnbindbruk innendørs. Skulle ønske det var slik her hjemme på berget også. Støtter ditt Æsj, Cygnus. Smitten stiger i hele landet, og sykehus over hele landet er overbelastet. En uholdbar situasjon like før jul. | ||
Cygnus | 2021-11-23 21:48 | |
Ja jeg er rasende på kommunen nå, kan du tro. | ||
Cygnus | 2021-11-23 21:49 | |
Det med HVIS er bare tøv, og blir 'brukt' av de som ikke vil! | ||
Nixita | 2021-11-23 21:56 | |
At jeg er fullstemning enig! Jeg handler sent når lite folk, men går fortsatt med munnbind. Er vel kanskje 5-10 prosent som bruker det på steder jeg handler her i Lier. | ||
Alina1960 | 2021-11-24 06:53 | |
Det var jo fullstendig feil å overlate hele smittevernsansvaret til kommuner, de færreste har kompetanse. Enkelte kommuner vet jo knapt hva de skal spørre FHI om. I utgangspunktet var jo meteren ble anbefalt sammen med munnbind. Å åpne opp var feil strategi. Med booster doser, TISK, og munnbindbruk innendørs der det var økning i smittetall, (R tallet over 1)så hadde vi sett lyset i tunnelen mener jeg, og ikke overbelastede sykehus, og utsatte operasjoner. Jeg bruker også munnbind innendørs. | ||
GreteSB | 2021-11-24 07:46 | |
Kanskje Norge bør teste langt flere og dermed isolere smittede. Her på denne lille øya testes det 60-70.000 hver dag! Vi er også pålagt å bruke munnbind i offentligheten og selvfølgelig innendørs, hvis politiet stopper oss blir det €300 i bot. Fra i dag må alle vaksinepass skannes før vi får lov å gå på butikk, kafeer osv. Jeg er dritt lei! | ||
Alina1960 | 2021-11-26 06:34 | |
At jeg heller ville ha vært der GreteSB er, enn i Norge nå. Det hadde føltes tryggere. Da kunne jeg sittet på en cafe og kosa meg. | ||
LilleLaila | 2021-11-26 08:22 | |
At det virker som om enkelte bevisst går tett innpå en i butikker, ble så sint på en i går, da jeg smatt unna rett før han nesten gikk på meg! Folk skal liksom demonstrere at de gir blaffen nå. Direkte opprørende! | ||
London Rose | 2021-11-27 19:15 | |
Jeg har funnet ut at jeg er sååå oppgitt over at folk, som har så god anledning til å holder seg oppdatert om smitte utvikling (covid) allikevel venter på sanksjoner fra myndigheter før de gjøre noe så enkelt som å ta på seg munnbind… og la være å håndhilse… Det skal så lite til. Blir vi kvitt covid… nei, men vi begrenser omfang, og beskytte de svakaste… Det koster så lite å tenker logisk… | ||
Cygnus | 2021-11-28 14:54 | |
Har funnet ut at jeg er Helt enig med Rose! | ||