Spillrom
Sjiraffen | 2 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 2 |
Mobilspill
Pågående | 8 763 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Cygnus | 2019-01-12 20:18 | |
Bare navnet alene er jo en gullvinner, Grete! | ||
GreteSB | 2019-01-12 20:24 | |
Ja, ikke sant? :) | ||
Aran - Ikke medlem lenger | 2019-01-13 10:41 | |
Det er noe jeg lenge har lyst til å skrive, men som ikke virker så hyggelig for de det involverer, men tar sjansen. På FB er det noen FB-grupper om data og pc. Der er det noen utrolig flinke folk som kan en hel masse og breier seg med begreper jeg ikke engang har hørt om. Jeg tenkte lett at dersom disse folkene var medlem i ordspill så ville de sikkert vært blant de beste med enormt høye ratinger. Men så går det et par år og jeg ser at jeg finner 3 stykker her på ordspill som bruker samme profilbilde som på FB. Og disse har vært medlemmer her på ordspill i flere år og jeg ser til min forbauselse at alle tre har ratinger som er på halvparten eller under halvparten av min egen rating. (Alle spiller på pc). | ||
Cygnus | 2019-01-13 12:31 | |
Tror ikke fagkunnskap/generell kunnskap eller for den saks skyld IQ nødvendigvis har noe med ranking på Ordspill å gjøre, Aran. | ||
Aran - Ikke medlem lenger | 2019-01-13 12:36 | |
Ok, men dette er folk som har store datakunnskaper der de jobber eler kunne jobbet som. for eksempel en kommunes hoveddataekspert og de har rank fra 900-1250. Og IQ er vel mange forskjellige egenskaper der det å sette sammen bokstaver til ord er bare en av disse mange egenskapene. | ||
Emil1960 | 2019-01-13 13:23 | |
At denne tråden har blitt noe « snål» ! | ||
Cygnus | 2019-01-13 13:34 | |
Du får ta med litt om Farmen igjen, emil, for å gjøre trpden mindre snål!! ;) | ||
Aran - Ikke medlem lenger | 2019-01-13 14:19 | |
Tenk hvor kjedelig verden ville vært om det ikke fantes ting som var snålt. | ||
auau | 2019-01-13 17:32 | |
-at det er bra vi her inne er forskjellige og får lov å ytre våre egne meninger. | ||
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-01-13 20:43 | |
Jepp- snålt er også et veldig artig ord! Tror ikke jeg bruker det ofte; fant jeg nettopp ut. | ||
Tom-Tom - Ikke medlem lenger | 2019-01-15 17:16 | |
At det var fælt så mange som ikke ville spille med meg i dag. | ||
Aran - Ikke medlem lenger | 2019-01-15 17:35 | |
At det er råkaldt ute i dag. det var minus 23 da jeg dro til tannlegen og måtte for øvrig betale 3600 kr for to fyllinger. Det var så dyrt at jeg ringte og spurte tannlegen etterpå om det kunne være riktig. | ||
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-01-15 18:35 | |
At AaseB sin reaksjon på Admin sin oppgave og ansvar her i Forum var riktig. | ||
Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-01-15 19:05 | |
...og nå er tråden stengt. Ja, den tråden også..... 12 innlegg, så over og ut. Det er ikke til å tro. Eller forresten, jo, det er vel egentlig det. Så, hva har vi funnet ut? At alt er ved sitt gamle i ordspillforumet. | ||
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-01-15 19:49 | |
Som en "trøst" til en viss adm. så kan jeg innrømme at jeg, Forums egen Ordputter, heller ikke hadde greid adm. balansen så godt. Makt er en mental tilstand sa en eller annen intelligent sjel. | ||
Aran - Ikke medlem lenger | 2019-01-15 19:54 | |
Norges mest intelligente: www.nrk.no/sapmi/xl/...1. 13061701 | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-01-15 20:06 | |
Ang. stengte tråder, Ordputter og Talienxx. Dette er den andre tråden vi har stengt det siste halve året. (Forrige var en tråd som kun én person holdt oppe med gjentatte innlegg) Det er virkelig ikke mye. Så kan jeg sikkert ta selvkritikk på at jeg sikkert gikk litt vel hardt ut i tråden jeg stengte nå i dag. Men, når det utvikler seg til å bli lite annet enn skittkasting mellom to brukere, så kan vi heller ta det på tomannshånd i stedet for å forsøple forumet med det. Vi hadde relativt nylig en diskusjon om hvor vi skal legge lista m.t.p. hvilke temaer man skal kunne ta opp, hvordan forumet skal være, o.s.v. Der var det vel en ganske bred enighet om at det var lov å skrive det meste, men at man burde sette en strek når det ble spamming eller substansløs personkrangling. Så reagerer vi alle forskjellig på ulike ting. Noen blir forbanna over å bli satt i bås med nazister og rasister for den minste ting. Andre blir forbanna over det de opplever som en sensur av forumet. Vi spillverter er mennesker som alle andre, med alle de feil og mangler som følger med. Noen ganger lar vi oss rive med i engasjementets ånd og skriver sikkert ting vi burde tenkt oss bedre om før vi trykket på "send inn". Andre ganger er vi ikke til stede når vi burde vært det. Sånn er det. Så har vi vært tydelige på at vi ikke aksepterer bred pensling av mennesker basert på etnisitet, religion eller politisk tilhørighet, men at det er lov å kritisere den enkelte basert på uttalelser eller handlinger. Vi mener det bør være mulig å ha en saftig diskusjon med et slikt utgangspunkt uten at det ender i verbalt håndgemeng. Men, når det gjør det, så synes vi det er like greit å stenge tråden i stedet for å la det fortsette. | ||
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-01-15 20:27 | |
Tror vel at AaseB traff spikeren ganske godt. Mine egne mer eller mindre alvorlige overtramp har jeg tatt lærdom av, ser det ut som... Jeg har liten grunn til å kritisere deg og din oppgave som adm. i forhold til det. Men, du blir litt diktatoraktig av og til når noen har meninger du ikke liker, og da er det ikke bestandig så artig for oss andre at du har denne adm. drakten på deg i tillegg. Det kan du sikkert være mer bevisst på. | ||
Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-01-15 22:03 | |
Artig, adm Erik. I tråden som ble stengt, av deg, var det tre aktører på banen, deriblant deg. Du får motbør, men kan vi kalle det "verbalt håndgemeng"? Neppe. Kanskje kunne tråden blitt en saftig og god runde med frisk meningsutveksling? Si det, det får vi aldri vite. Fordi den ene aktøren har rett til å stenge av hele greia...... Tråden fikk 12 innlegg og levde ca et døgn..... | ||
Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-01-15 22:15 | |
Glemte dessverre å skrive hva jeg nettopp har funnet ut.......Jeg beklager virkelig! Vær snill og betrakt dette innlegget som en forlengelse av det forrige. Jeg har funnet ut at vi alle bør stå opp for denne tråden som brutalt ble avlivet etter såpass kort tid og med såpass få innlegg og enda verre; hvor kun tre stykker rakk å komme på banen med sine innlegg. Ordspillere i alle byer og bygder, i hver en avkrok og i hvert urbane strøk; FOREN EDER! Stå opp for tråden! I dag! Takk. | ||