Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 771 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Persilleblad | 2012-12-08 23:39 | |
Jesus. Tror ikke helt på han, så da fikk jeg jo sjekket ut fakta. Hva jobber du som/studerer/gjør? :) | ||
Lene T | 2012-12-08 23:51 | |
Jobber som lærer og studerer til en mastergrad:) Skal du følge sendingene fra Nobelpris-utdelingen? | ||
USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-08 23:56 | |
Tvilsomt. Har oppdrag på dagen...... Du fikk stille et spørsmål til Gud og du fikk hvite sannheten. Hvilket spm. ville du stille ? | ||
Persilleblad | 2012-12-09 00:04 | |
Hvorfor finnes det vonde ting i verden? Hva er det beste du har opplevd? | ||
Lene T | 2012-12-09 00:04 | |
Var det du som skapte jorden? (Og hvis jeg fikk et oppfølgingsspørsmål: var Jesus din sønn?) Føler du at du har brukbar kunnskap om de viktigste verdensreligionene? | ||
USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 00:18 | |
Jeg kan svare på spørsmålet ditt: Det finnes vonde ting i verden fordi vi alle har fri vilje. Den frie vilje er gitt oss fordi Gud elsker oss så mye at han vil vi skal være noe for oss selv , vi skal med andre ord ha en sjel. Og siden vi har fri vilje betyr det bl.a. at vi har ansvar for hva vi foretar oss. Og vi er ikke alene i verden vi er flere på planeten og dermed påvirker vi hverandre og de valg vi tar får konsekvenser for oss selv og andre og dermed oppstår både onde og gode ting. Vi må lære oss å leve sammen og det vonde lærer vi av og det gode lærer vi har. Når det kommer til stykket så ser vi at det vonde ikke er vondt men noe bra fordi vi lærte av det, men da må man samtidig ha det perspektivet at vi overlever fysisk død, vi har et evig liv. Livet på jorden har vi i hovedsak valgt selv. Jorden var en naturlig skapelsesprosess, en del av universet, og planeten gav mulighet for fysisk liv. Etterhvert kunne sjeler innta menneskekropper og bo på planeten. Jesus var min sønn på samme måte som alle mennesker er mine sønner og døtre. Jesus var et menneske som levde på jorden. Han brukte mye kjærlighet i sitt liv og hadde kontakt med det gudommelige på samme måte som alle andre mennesker har kontakt med det gudommelige. Jesus sin kontakt med det gudommelige var så ren og klar. Fritt viderebragt fra Gud | ||
USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 00:18 | |
det gode lærer vi av, skal det stå.. | ||
Persilleblad | 2012-12-09 00:29 | |
Du glemte å spørre om noe :) | ||
Ettigrib | 2012-12-09 10:29 | |
1. Vanskelig å plukke ut en ting som det beste jeg har opplevd. Det er så mye bra/fint som oppleves hver dag, både smått og stort. Foreløpig ikke en ting som skiller seg klart ut. 2. Tja, grei nok kunnskap til å klare meg her i verden vil jeg tro. Lite utover kunnskapen de hamret inn i skallen min på skolen. Hvor gammel (eventuelt ung) føler du deg? | ||
Boubou | 2012-12-09 10:40 | |
Så mye rot her nå, men et som er overhoppet, det om verdensreligionene. Ja, føler jeg har ok kunnskap om dem. Ettigrib: jeg føler meg "midt i trettiårene" og det stemmer forsåvidt nokså greit. Fint bilde av deg forresten. Ser litt renessanseaktig ut:-) skal se om jeg finner ut hvilken maler det minner meg om. Nytt spørsmål: liker du klassisk musikk? Hva slags? | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 10:44 | |
Jepp. Både "gammel" og ny. Mye å velge i, men hvis jeg skal plukke ut ett eksempel, så blir det nok denne : www.youtube.com/watc...SJ ub1A1aIk Likte du den? | ||
gompedyret | 2012-12-09 16:45 | |
Gustav Holst er stor stas. Han er flink til å være pompøs uten at det blir, vel, for pompøst. Men jeg holder likevel folk som Tsjaikovskij over Holst. Og når det er sagt: Favoritten min er og blir Bolero av Ravel. Denne innspillingen kunne jeg svært gjerne tenkt meg å ha på bluray. Sukk: www.youtube.com/watc...-4 J5j74VPw Hva er ditt favorittstykke innen klassisk? | ||
AaseB | 2012-12-09 17:30 | |
Det er uoverkommeleg mykje fin klassisk musikk. Eg er svak for særleg Vivaldi og Chopin. Men eg trur toppen av kransekaka er Gymnopedie no.1 av Erik Satie. "Drømmesegvekkmusikk": www.youtube.com/watc...-X m7s9eGxU Har du vore ute og bala i nysnøen i dag? | ||
berrum | 2012-12-09 18:38 | |
Nei, ingen nysnø i Fredrikstad i dag. Kjøper du julegaver på nettet? | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 18:40 | |
Jepp. Tre minutter, tre klikk, tre julegaver. Ferdig. Hva slags godteri har du skikkelig lyst på nå? | ||
wstine - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 19:06 | |
cheeze doodles, har alltid lyst på det, alltid. Hvor i verden skal du feire jula da? | ||
Persilleblad | 2012-12-09 20:31 | |
Sandnessjøen. Hvor er ditt favorittsted på hele jord? | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 20:33 | |
(Åhhh...denne fikk jeg lyst til å svare på for n'te gang...men, jeg får slippe til noen andre denne gang) | ||
Persilleblad | 2012-12-09 20:39 | |
Nei svar :) Spesielt hvis du liker spørsmålet, det blir jo jeg glad for:) Kjør på. | ||
Mira7 - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 20:41 | |
Hellas (svarte jeg...:)) Hva spiser du til midda på julaften? | ||