Spillrom
Sjiraffen | 14 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 14 |
Mobilspill
Pågående | 8 489 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2018-12-07 17:40 | |
I am dreaming of a white Christmas ! Og en flaske med noe sterkt. Har du et spesielt ønske for det nye året, som er noe du kanskje har håpa/trodd på lenge? | ||
LilleLaila | 2018-12-07 21:17 | |
Ja, jeg ønsker meg en ny jobb, en drømmejobb der jeg slipper å vre så dønn sliten når jeg kommer hjem. Vet du egentlig hvorfor vi feirer jul? | ||
Cygnus | 2018-12-07 21:55 | |
Hvis du mener den kristne julen, så vet jeg selvsagt det. Vet du hva ordet JUL (dvs JOL) refererte til? | ||
Aran - Ikke medlem lenger | 2018-12-07 22:05 | |
Wikipedia: Jul er den tidligere norrøne feiringen av midtvinterdagen 12. januar, 28 dager etter vintersolverv. Ordet stammer fra norrønt Jól eller Jólablót. Den kristne høytid endret Jól til feiring om Jesu Kristi fødsel den 25. desember. Når Den ortodokse kirke feirer jul den 6. januar, er det ikke fordi de regner at Jesus ble født en annen dato, men fordi de fremdeles bruker den julianske kalenderen som har hatt flere skuddår enn den gregorianske, og derfor ligger 13 dager bak. Når skuddårsdagen i 2100 blir sløyfet, så vil forskjellen øke ytterligere, og den gresk-ortodokse jul vil da falle på 7. januar. I Norge er høydepunktet for julefeiringen lagt til julaften, det vil si kvelden 24. desember. Per Sandberg er i skrivende stund på NRK. Han sier. Jeg kontrollerer alt jeg gjør 2 eller 3 ganger ! Mener du Per S. er en fyr som overdriver ting ? | ||
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2018-12-07 23:24 | |
Hakke peil, men synes Else Kås Furuseth ( kanskje ikke riktig stava) tok kaka: Hun var gjest hos Torp; en veldig artig og interessant gjest; og ikke bare kontrollerer hun komfyr og kontakter 2 eller 3 ganger før hun går ut; hun tar bilde! Så hvis hun begynner å tvile litt på om alt er i orden, er det bare å sjekke bildet. Slå den! Og også veldig artig i debatten med Grande og Raja; de ble sittende i bakgrunnen da det kom nye folk i studio, som jo skulle debattere dem... Synes du som jeg, at det også var … artig? | ||
Aran - Ikke medlem lenger | 2018-12-07 23:33 | |
Ja litt artig var det synes jeg , men også ekkelt. Og jeg synes Raja virker alt for opptatt av egen karriere . Noe jeg utleder fra ansiktsuttrykk med mer. Mener du det er riktig av Franskmenn å protestere mot de høye avgiftene og den store arbeidsledigheten bl.a.. ? | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-12-08 09:22 | |
Ja. (Så er det selvfølgelig trist at bråkmakere fra både ytre høyre og ytre venstre "kupper" de ellers fredelige demonstrasjonene, og dermed gir mediene flammer og eksplosjoner å fokusere på i stedet) Er du enig med Miljøpartiets Farid Sharati at dagens regjering her hjemme utviser et inhumant menneskesyn når de oppfordrer norske kvinner til å øke fødselsraten, i stedet for å ta i mot flere innvandrere? | ||
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2018-12-08 21:23 | |
Ja, det er veldig inhumant å presse norske kvinner til å være fødemaskiner! (må kanskje legge til: he he). Og så har de ingen gulrot til dem heller, bare pressmidler: -Hvis ikke dere norske kvinner skjønner at det er bare dere som kan redde oss fra innvandringen, så er vi fortapt her i lille Norge. Sorry, jeg bare måtte. Inhumant menneskesyn? Men det spiller jo ikke noen rolle hvor mye de oppfordrer. Norske kvinner vil nok ikke være fødemaskiner. | ||
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2018-12-08 21:31 | |
Spørsmål ja: Hvis du ikke har barn, har du noen gang ønska at du hadde? | ||
Emil1960 | 2018-12-09 12:40 | |
Ja , men ikke FULLT så enkelt når man ikke er heteromann/kvinne ;-)) ! Hvor vil du aller helst feire Jula ? | ||
auau | 2018-12-09 13:29 | |
Samme hvor, bare nær familie er samlet. Sender du julehilsener - og i fall - hvordan? Postbrev, e-post osv. | ||
Tom-Tom - Ikke medlem lenger | 2018-12-09 14:00 | |
Nei, det er noen år siden vi sluttet med julekort. Følger du med på ski på tv? | ||
Cygnus | 2018-12-09 22:38 | |
Nei - men mannen min gjør det så litt tilflyter meg :) Hvilken sport synes du er den kjedeligste? | ||
1976kjell | 2018-12-11 15:59 | |
Langrenn og skøyter. Lite variasjon og ensformig Hvilken vinteridrett syns du er den mest underholdende? | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-12-11 17:25 | |
Skiskyting og alpint. (Tenk hvis man kunne kombinert de to der, du!) Er du ferdig med juleforberedelsene dine? | ||
terø | 2018-12-11 17:35 | |
Nei, men det er tett på. Går du i kirken i julen ? | ||
Emil1960 | 2018-12-12 14:03 | |
Nei , men kunne godt tenke meg det hvis jeg får med meg noen ! Pleier du å gå / gjøre aktiviteter før et kraftig måltid ? | ||
Tom-Tom - Ikke medlem lenger | 2018-12-12 17:30 | |
Hvis jeg har vært på jobb, så. Er du redd for å oppsøke julemarkeder etter alle terroraksjonene på disse de siste årene? | ||
HannaLo | 2018-12-13 01:20 | |
Nei. God sikkerhet her. Hvordan feirer du nyttår? | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-12-13 22:04 | |
Som regel gjennom å gå tidlig til sengs så jeg er frisk og opplagt til nyttårskonsert og -hopprenn dagen etter :) Ja, ser du også på nyttårskonserten fra Wien? | ||