Spillrom
Sjiraffen | 17 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 17 |
Mobilspill
Pågående | 8 599 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Flyt - Ikke medlem lenger | 2019-03-24 13:19 | |
Akkurat nå har jeg planter under vekstlys i kjellerstua, men det er for at jeg senere skal ha disse både på terrasse og i hagen. Mest grønnsaker/tomater/urter, men også noen blomster. Har du en god dag i dag? | ||
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-03-24 13:21 | |
Niks! Og så kommer det et viktig spørsmål: Jeg setter pris på å se admin Erik sitt tryne, gjør du? (nå har han jo, forhåpentligvis midlertidig, blitt en sjiraff). Uff, dumt spørsmål men: Liker du deg foran kamera/selfie? Og tar du ofte selfies? | ||
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-03-24 13:22 | |
He he, uff- jeg svarte på Erik sitt plantespørsmål! | ||
Nixita | 2019-03-24 20:14 | |
Har ikke planter, bortsett fra en krydderplante i ny og ne. Hatt en grei dag selv med vond hals og tar ikke sjelden selfie uten at hesten min og er med. Er du overrasket at så få ønsker å dra på ranch-ferie til Texas? | ||
Mira7 - Ikke medlem lenger | 2019-04-05 20:34 | |
Ja, det overrasker meg, eller forresten, egentlig ikke...:-D Kan du hjelpe meg med en oppskrift på en superlett, veldig himmelsk og god dessert/kake til i morgen kveld? | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-04-05 22:45 | |
Hva med en enkel ostekake? Smelt 100g smør, og smuldre opp en pakke med Bixit eller tilsvarende kjeks, og rør det sammen. Finn frem kakefatet du skal servere på, og legg en kakering (f.eks. 24cm) på den. Klem kjeksbunnen forsiktig på plass inni ringen (ikke for hardt, for da blir bunnen "betong") og sett til kjøling. Så lager du fromasj. Kok opp en pakke sitrongele i 2,5dl vann, og sett kjelen til avkjøling. Pisk opp en 3dl kremfløte til stiv krem i en egen bolle. I en annen bolle tar du oppi en boks med Philadelfia (200g), 3dl lettrømme, 100g melis og en dæsj vaniljesukker. Rør dette sammen. Når det er en fin masse, rører du forsiktig inn den stivpiskede kremen. Og til slutt heller du i den avkjølte sitrongeléen, mens du rører forsiktig rundt. Så heller du dette oppå kjekebunnen, og lar det stå i 5-6 timer til det har stivnet. "Topping" velger du selv, men en veldig grei løsning er å kjøre en pakke gele etter eget ønske (fortsatt bare med halve vannmengden) og masse bær, f.eks. jordbær/bringebær, som du du bare legger forsiktig over fromasjen og så forsiktig heller den avkjølte geléen over. Det stivner på en drøy time. Da har du en lekker kake som er dritenkel å lage, og som bare krever litt "hviletid" i kjøleskapet ditt. Har du planlagt årets julegaver ennå? | ||
Mira7 - Ikke medlem lenger | 2019-04-05 22:55 | |
Takk, Erik75, da går jeg for den!:)) Ostekake er kjempegodt, men baker det aldri selv!! | ||
Cygnus | 2019-04-06 00:45 | |
Hørtes deilig ut, Erik (og jeg er ingen kakemons!) Nei jeg er ikke flink sånn! Har du noen fobier? | ||
auau | 2019-04-06 11:59 | |
Det er vel fobi at jeg alltid må ta på venstre sko først? Og hater å se svart katt løpe over veien foran meg? Og jeg går ALDRI mellom en oppreist stige og veggen! Ellers regner jeg meg noenlunde "normal". Er du mørkredd? | ||
Nixita | 2019-04-06 12:26 | |
Kommer litt an på hvor mørkt og hvor det er, men liker ikke tanken på at det kan være noen der jeg ikke kan se. Jeg har forresten lyden på radio i bilen alltid på et partall. Reiser du ofte bort i helgen eller liker du deg best hjemme? | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-04-07 10:32 | |
Trives godt hjemme, men liker å invitere venner på lag når det er helg. Synes du Jonas Gahr Støre er rett mann til å lede Arbeiderpartiet? | ||
Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2019-04-07 19:46 | |
Nei, jeg synes han der sauebonden fra Nordland som nå er blitt nestleder bør overta hele greia. Drikker du mer solo enn annen brus fordi det er påske ? | ||
Cygnus | 2019-04-07 20:24 | |
Nei! Dessuten er det ikke påske ennå! Hvilket land som du aldri har vært i, skulle du gjerne reist til? | ||
Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2019-04-07 21:30 | |
sorry det skulle stått, fordi det blir påske, eller i påsken Australia Hva samler du på ? | ||
GreteSB | 2019-04-08 07:02 | |
Gode minner. Hvordan feirer du påske? | ||
Nixita | 2019-04-08 09:00 | |
Nyter bare du ekstra fridagene og min bolig er helt fri for kyllinger :) Siden det ikke var så spennende sender jeg spørsmålet videre - hvordan feirer du påske? | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-04-08 12:14 | |
Sannsynligvis i Sverige med resten av familien. Har du bestemt deg for hva du skal stemme til høstens valg? | ||
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-04-08 12:35 | |
Niks! Sorry, men nå må jeg spore av litt. I går var jeg her i denne tråden og skulle først svare på jensis spørsmål: Hva sparer du på? og jeg skrev: GODE MINNER, men sletta det fordi jeg ikke fant et spørsmål oppi topplokket. Så er jeg inne nå, og ser at GreteSB har svart GODE MINNER! He he- det var underlig! Nå må jeg finne et spørsmål, gruble gruble; JO! Fredrikstad, er det en bra by å bo i mon tro? Har jo blant annet historiske Gamlebyen. | ||
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-04-08 12:40 | |
Ikke sparer, men samler! | ||
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-04-09 21:54 | |
Det er det sikkert. Trivelig langs brygga, og kort vei til utlandet er det også. Kjør på, sier jeg. Hvor går årets sommerferie? | ||