Spillrom
Sjiraffen | 13 |
Krokodillen | 2 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 15 |
Mobilspill
Pågående | 8 933 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 14:00 | |
![]() | Veldig mange, både her hjemme og i utlandet. Har du badet i sjøen i år? | |
misten - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 15:37 | |
![]() | Nei, ikke siden 1978, da var vi på skoletur til Haraldvigen, liker best ferskvann. Er du redd i tordenvær ? | |
auau | 2019-08-09 16:34 | |
![]() | Liker meg ikke når lyn og drønn kommer i samme sekund. Sier alltid "Den drukner ikke som henges skal." Har du sett kornmo i mørke høstkvelder? | |
trud | 2019-08-09 17:47 | |
![]() | Nei - er ikke helt sikker på hva det er... Er du glad i deg selv?? | |
Cygnus | 2019-08-09 20:18 | |
![]() | Ja sånn passe, tror jeg - aksepterer stort sett dårlige så vel som gode sider med sinnsro (noe en vel bør på min alder!!!) ;) Hvilket av dine egne karaktertrekk kunne du gjerne ha endret på?? | |
Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 23:13 | |
![]() | At jeg er altfor lite standhaftig når det kommer til å gjennomføre gode/nødvendige planer/beslutninger. F.eks å slutte å røyke,,,,,,,,,,, alltid en eller annen "god" grunn til å utsette. Ikke bra! Når sist var du på en utekonsert? Og hvilken artist? | |
bris1 | 2019-08-09 23:35 | |
![]() | For drøyt et år siden, på fyrverkerikonsert her i Horten. Hovedartisten var marinens korps, og gjesteartister Haddy Njie og Kåre Conradi. Er du klar for høst nå? | |
Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 23:38 | |
![]() | Klar for høst? Nei, jeg er aldri klar for høst. Det er fire dager (inkl helg) til jeg skal begynne på jobb. Å nei og nei! (Men jeg liker jobben min da, bare så det er sagt). Hva tenker du om å jobbe som lærer i ungdomsskolen? | |
Cygnus | 2019-08-09 23:58 | |
![]() | Jeg beundrer de som gjør det, men ville ikke hatt tålmodigheten eller evnen selv! Hvor ville du helst tilbringe vinteren hvis du kunne velge? | |
Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-08-10 00:05 | |
![]() | I hi. Men det lar seg ikke gjøre, så jeg jobber meg gjennom vestlandsvintrene og lar det stå til. Syns du ikke at tvangssammenslåing av små kommuner er bra og faktisk helt nødvendig? | |
bris1 | 2019-08-10 00:14 | |
![]() | Jeg synes tvangssammenslåing er nødvendig i noen tilfeller, ja. (Apropos ungdomsskolelærer og røyking, min eldste hadde en lærer som tipset elevene om hvordan de skulle få foreldrene til å slutte å røyke - jeg ble røykfri i løpet av hans tid i 9. klasse :-)) Følger du med på værvarslet på Yr (Nesten like ikke som Vy) | |
bris1 | 2019-08-10 00:15 | |
![]() | Det skulle selvsagt stå «ille som....» | |
Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-08-10 00:17 | |
![]() | Værvarselt på Yr er helt koko, ja. Men hva var røykekutt-tipset da? | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-08-10 13:13 | |
![]() | Kutt røyken i to og sett fyr på den riktige enden og la de ta livet av hverandre! Henrettelse! | |
Nixita | 2019-08-10 13:46 | |
![]() | Man må bare innse at det er utrolig vanskelig å slutte og handle deretter. Går du på tur når det pøser ned? | |
Cygnus | 2019-08-10 13:57 | |
![]() | Ja (en må nesten det hvis en bor i Bergen!) Hvilket land vil du helst ikke reise til? (Og hvorfor!) | |
Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-08-10 14:13 | |
![]() | Spania f.eks pga den fullstendig grusomme tyrefektingkulturen. Driver du og komposterer? | |
bris1 | 2019-08-10 14:40 | |
![]() | Nja, jeg fermenterer alt matavfall + blad etc fra hagen etter bokashimetoden. Har du noe forslag til morsom utelek for hele familien (begrenses til «på-tomta-nivå») | |
misten - Ikke medlem lenger | 2019-08-10 15:23 | |
![]() | Blir det ikke "varmgang" i det du fermenterer ?? Vippe pinne er gøy. Vippe pinne kan enten spilles av to personer eller to lag. Innelaget stiller seg bak «porten» som består av to stener med en kort pinne lagt på tvers. Utelaget spres seg foran porten. Førstemann på innelaget skal med en lang pinne vippe den lille pinnen av stenene og så langt ut på banen han/hun kan. Lykkes utelaget i å fange pinnen får de 10 poeng. Den som fanget pinnen skal prøve å treffe den lange pinnen som nå er lagt på stenene i «porten». Klarer han det er den som vippet pinnen «brent» og ute av leken. Er det bare to spillere bytter de plass og fortsetter spillet. Er det flere spillere er det neste mann på innelaget som skal vippe pinne. Lykkes de ikke i å fange pinnen får innelaget så mange poeng som det er pinnelengder, med den lille pinnen) fra porten og til der pinnen landet. Når et lag har oppnådd 100 poeng bytter de plass. Første lag til 200 vinner. Har man kort tid og unge deltagere velger man en lavere poengsum. Utstyr Stener, evnt stubber til å legge pinnen på. Pinne, ca 1 meter Pinne, ca 25 cm | |
bris1 | 2019-08-10 15:54 | |
![]() | mistenkt, Det blir ikke varmgang i bokashi. Det er ved kompostering varmgang oppstår. Google bokashi, skikkelig bra system. Jeg har bokashibøtta i kjøkkenet på vinteren, og nei, ingen ubehagelig lukt. Takk for tips om vippe pinne, en glemt lek fra barndommen :-)) | |