Spillrom
Sjiraffen | 3 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 3 |
Mobilspill
Pågående | 8 787 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Cygnus | 2021-11-14 22:34 | |
Synes det er kjempegøy - særlig da hun fortalte at hun ikke visste det (skjebnens ironi?) Er du en langsint person, eller glemmer du fort fortredeligheter? | ||
Chiraff | 2021-11-14 23:28 | |
Både ja og nei, avhengig av hvilken fortredelighet jeg er har vært utsatt for OG om vedkommende evner å være ydmyk. Ekte ydmykhet vinner! Tror du klimaspørsmålet er drevet av penger, politikk eller eller ekte engasjement? | ||
Alina1960 | 2021-11-15 07:19 | |
Klimaspørsmålet er drevet av engasjement: 1For å tjene penger, 2: Politikk og 3:Engasjement for å redde klimaet. Altså i den rekkefølgen. Hvis du har forulempet noen muntlig eller skriftlig, ville du: 1:Vri deg unna 2:Være ydmyk og be om unnskyldning? 3:Ikke bry deg? | ||
kda | 2021-11-15 11:37 | |
Så enig med Alina! Jeg ville lagt meg langflat og krøpet til korset - alltid det beste! Hvorfor snakker ingen om miljøulempene ved produksjonen av EL-biler, tror du? | ||
auau | 2021-11-15 14:14 | |
Kanskje fordi "penga rår"? Vi skriver medio november. Jeg har sett nisser og tente juletrær. Hyggelig eller i tidligste laget, synes du? | ||
Chiraff | 2021-11-15 14:21 | |
Fordi det er penga som rår! Fra en artikkel på TV2.no om Polestar; «Stadig strengere utslippskrav, gjør at verdens bilprodusenter må omstille seg. Derfor har vi også sett en enorm vekst av hybridbiler og rene elbiler de siste årene. Det er ingen hemmelighet at elbiler er svært positive for de lokale utslippene. Men i det globale bildet, er det hele litt mer nyansert enn som så. Blant annet knyttes det store CO2-utslipp til produksjonen, særlig av batteripakkene. En annen faktor er alle landene hvor bilene får strøm fra ikke-fornybare energikilder, som kull og gass.» Hvorfor tror du de yngste er mye mer engstelige for klimaendringene? | ||
LizzyLizzy - Ikke medlem lenger | 2021-11-16 10:20 | |
Kanskje fordi de har forstått alvoret i klimakrisen? Har du, eller kan du tenke deg å kutte ut kjøtt av hensyn til klimaet? | ||
GreteSB | 2021-11-16 11:22 | |
Jeg kommer nok til å fortsette som nå, en blanding av fisk, kjøtt og bønner/salater. Spiser altså ikke kjøtt hver dag. Auaus spørsmål ble borte: Jeg syns 1.12. kan være startdato for julegreier. Blir jo lei lenge før sånn som det er nå. Kunne du tenke deg elbil? Hvorfor/hvorfor ikke? | ||
Chiraff | 2021-11-16 16:08 | |
Nei, ønsker ikke ElBil foreløpig. Kjører en hybridbil med 50km rekkevidde som gjør at i ukedagene (hvor det er mye småkjøring) bruker jeg ikke fossilt drivstoff. I sommerhalvåret brukes hytta mye og da blir ElBil vanskelig fordi infrastrukturen for lading er for lite utviklet. Tror du Viggo Kristiansen blir renvasket? | ||
Cygnus | 2021-11-16 17:23 | |
Det begynner jo å se sånn ut. Bruker du munnbind i butikker, busser, osv? | ||
LilleLaila | 2021-11-16 17:51 | |
Ingen svarte på auau sitt spørsmål, og hun var jo før Chiraff! | ||
Cygnus | 2021-11-16 17:53 | |
Grete svarte auau. | ||
LilleLaila | 2021-11-16 17:58 | |
Nei, nå må du se bedre etter. Grete svarte LizzyLizzy, auau ble hoppet over | ||
Cygnus | 2021-11-16 18:17 | |
Nå må du se bedre etter, Laila! ;) Hun svarte også auau - sa hun mente 1.12 var beste dato for juleting. | ||
auau | 2021-11-16 18:30 | |
Alt i orden, LL! Svaret er i boks. Vi må passe på hverandre - nå som før. Og ja, jeg bruker munnbind i butikker og andre steder hvor en treffer andre. Kollektiv reisemåte har jeg ikke brukt siden pandemien. Er fotballandslaget vårt godt nok til å kjempe mot de store? | ||
Chiraff | 2021-11-17 13:55 | |
Nei, gårdsdagens tap viste det ettertrykkelig. Hva synes du om stortingspresidenten som holdt seg med folkeregistrert bolig i Trondheim mens hun faktisk bodde 29km fra Oslo? | ||
Cygnus | 2021-11-17 14:20 | |
Jeg synes hun skal trekke seg fra stillingen (landets nestøverste i rang - etter kongen!). Dette er bare så pinlig - men mest en fryktelig skandale. (MIsforsto reglene! synes jeg ser en NAV-støttet person si noe sånt!) Tror du Norge har sluttet å være Europas minst korrupte land? | ||
bris1 | 2021-11-17 14:40 | |
Har ikke sjekket, men hvor lite skal til for å være minst korrupt? Jeg fikk varsel i dag om en mulig reduksjon i nettleien - den nye regjeringens grep for å senke strømkostnadene "for folk flest". Hjelper dette deg? | ||
London Rose | 2021-11-17 15:49 | |
Siden jeg betaler nesten dobbelt så mye i nett leie enn i strøm så ja… Alle monner dra… Tror du at politiker forakt er fortjent? | ||
Chiraff | 2021-11-19 13:10 | |
Nå som Stortingspresidenten har avgått og sammen med 5 andre Stortingsrepresentanter blir etterforsket av politiet, bygger dette kraftig under politikerforakt! Tror du vi får feiret julen sammen med familie og venner slik som i 2019? | ||